Wednesday, December 12, 2018

Generasi, Peneroka Serah Memo Di Parlimen.

Hasil carian imej untuk Generasi, peneroka serah memo di Parlimen


KUALA LUMPUR: Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Generasi Kebangsaan bersama peneroka Felda hari ini tampil menganjurkan himpunan aman dan penyerahan memorandum berhubung kesusahan hidup peneroka akibat kejatuhan harga komoditi sawit.
Kira-kira 120 orang peneroka Felda yang diketuai Pengerusi NGO Generasi, Roslan Md. Esa berhimpun secara aman di luar pintu masuk utama Parlimen bagi menyerahkan memorandum kepada pihak kerajaan.
Himpunan penyerahan memorandum ini disambut oleh ahli parlimen pembangkang yang diketuai oleh Ahli Parlimen Kubang Kerian, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man bersama beberapa ahli parlimen pembangkang yang lain.
Menurut Roslan, penyerahan memorandum ini diadakan bertujuan untuk menyuarakan luahan hati peneroka felda yang sekarang ini berada dalam kesempitan hidup susulan daripada kejatuhan harga sawit yang sangat teruk.
Hasil carian imej untuk Generasi, peneroka serah memo di Parlimen
Hasil carian imej untuk Generasi, peneroka serah memo di Parlimen
"Dalam memorandum itu, dinyatakan beberapa tuntutan, cadangan dan pandangan, yang pertama kita minta supaya harga lantai yang boleh ditetapkan kepada peneroka sebanyak RM400.
"Yang mana hari ini RM300 kadang-kadang turun ada sampai RM280. Ini sangat membebankan para peneroka dan sangat terseksa ketika ini," katanya kepada pemberita.
Memorandum peneroka telah diterima oleh Ahli Parlimen Marang, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di hadapan pintu masuk utama Parlimen. – HARAKAHDAILY 11/12/2o18

4 comments:

Anonymous said...

Oi ikanHOMO, PI MAMPOS lu balik ke JAMBAN Tuan DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis lu!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Ya, inilah MO DAJAL si BANGKAI2 ANJING Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, yg. nak MEROMPAK segala ASET2 $berBILLION Islam/Bumiputera kita, yg. diBANGUNkan dgn. PENAT LELAH oleh BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN (TULEN) kita, pemimpin AGUNG Orang Asal ISLAM/MELAYU kita, Almarhum PM Tun Abd. Razak Dato' Hussein Al-Haj terCINTA kita, dan anakanda beliau, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita - supaya akhirnya kita jadi PENGEMIS dan SAMPAH di TANAH MELAYU, bumi pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita sendiri ni!!

Maka, mana KUASA dan KEBERANIAN DYMM YDPA - yg. diberikan TANGGUNGJAWAB oleh RAKYAT ISLAM/BUMIPUTERA, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN sbg. KETUA UTAMA NEGARA, utk. memPERTAHANkan ISLAM/umatnya dan HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH seluruh bangsa BUMIPUTERA kita?!! RAKYAT ISLAM/BUMIPUTERA Tuanku sdg. MENUNGGU @ Sejarah KEJATUHAN Empayar KESULTANAN ISLAM/MELAYU MELAKA ke tangan LANUN PENJAJAH Barat/Zionis akan BERULANG kembali, kali ni dgn. PENJAJAHAN lebih KEJAM, RAKUS dan KEKAL (spt. di bumi PALESTIN), di seluruh NEGARA, akibat PENGKHIANATAN si PARIA2 KITOL!!!!

Lihat di -

http://theunspinners.blogspot.com/2018/12/agenda-penghapusan-segala-aset2-negara.html

Agenda Penghapusan Segala Aset2 Negara Dan Bumiputera Secara Terancang

Posted by SnapShot at 12/12/2018

Anonymous said...

mereka berani sbb ph terbuka. masa najib masalah sama jg tp tkblh harap tu sbb mereka tk bersuara.

Anonymous said...

JANGAN TEMBERANGlah si luHOMO 1051 PENYAMAQ spesis DAPeliwat ZIONIS HOMO JIJIK!!!

Tok Terkedu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails