Wednesday, December 12, 2018

Panik, TH Dikhuatiri Dikawal Menteri Bukan Islam. Malu le..

Hasil carian imej untuk Tabung Haji Disalah Guna Semasa Era Mahathir

KUALA LUMPUR: Pengumuman Menteri (Agama) di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Dr Mujahid Yusuf Rawa mengenai Tabung Haji (TH) dikhuatiri mewujudkan panik pasaran yang menghilangkan keyakinan awam kepada institusi itu.
Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim, keraguan juga timbul berikutan TH juga diumum akan diletakkan di bawah kawal selia Bank Negara Malaysia (BNM) iaitu agensi Kementerian Kewangan.
"Ia menambah persoalan rakyat terhadap skop kawal selia oleh Menteri Kewangan (Lim Guan Eng) terhadap institusi tabungan pencarum dalam kalangan umat Islam ini. Apa yang akan dikawal? Apa yang bawah seliaan agensi berkenaan?
"Adakah ia akan menyekat TH dari meneruskan dasar 'baik hati' selama ini yang sentiasa memberi pulangan bagus kepada para pendeposit TH? Adakah ia juga akan mengganggu keupayaan TH mengekal kos haji pada kadar yang mampu?
"Adakah institusi tabungan lain pun dirujuk ke bawah kawal selia BNM seperti yang dikenakan kepada TH, misalnya Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT)?
"Saya khuatir sensasi yang ditimbulkan dari penggunapakaian panduan perakaunan baru yang bukan piawaian Jabatan Audit Negara mewujudkan panik pasaran yang menghilangkan keyakinan awam kepada TH," ujarnya bimbang.
Tegas beliau, TH masih pilihan terbaik dan selamat untuk orang Islam mendeposit wang dan mendapat pulangan untung terbaik setiap tahun, selain tiada isu besar dalam pengurusan operasi haji, selain kos haji yang masih munasabah.
Menurut Ahmad Amzad, setakat maklumatnya, TH sudah mematuhi semua keperluan di bawah Seksyen 22 Akta Tabung Haji 1995, misalnyahibah dibayar dari Keuntungan Boleh Agih (Distributable Profit).
Hal itu terangnya, bukan sepertimana ditohmah kononnya hibahdibayar dari suntikan pendeposit baharu, kerana petunjuknya terdapat dalam Laporan Beraudit TH untuk tahun 2017, 2016 dan 2015.
Begitu juga katanya, Seksyen 22(3) di mana TH mesti wujudkan Dana Simpanan (Reserve Fund) menurut Seksyen 21(1) akta yang sama juga telah dipatuhi.
Terangnya, itu termasuk Laporan Beraudit 2015, 2016 dan 2017 jelas menunjukkan aset melebihi agregat liabiliti, di mana semua itu sekali gus turut mematuhi Seksyen 22(3)(a) dan (b).
"Isu timbul dari beberapa pelarasan perakaunan oleh juru audit Price Waterhouse Coopers yang baru dilantik yang sebahagian bukanlah piawaian yang diwajibkan. Ia hanya panduan, bukan standard.
"Laporan Beraudit TH telah bertahun-tahun diaudit oleh Jabatan Ketua Audit Negara. Ia bukan isu penyelewengan atau ada wang dicuri atau hilang," jelas beliau yang juga Ketua Penerangan PAS Kawasan Kuala Terengganu. - HARAKAHDAILY 11/12/2018
Hasil carian imej untuk Tabung Haji Disalah Guna Semasa Era Mahathir
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pelik, PH dah tak ada pemimpin Islam yang berwibawa lagi ke? Malu le...             

4 comments:

Anonymous said...

DASYATnya! Inilah juga MOTIF UTAMA DAJAL si PENGGANAS/PENJAJAH guan engBANGKAI ANJING PARASIT PEROMPAK/PERASUAH DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis ni - nak MENGUASAI TH kita!!!!!!!!!!!! JILAKA lu DAP BANGKAI ANJING - baik lu MAMPOS dr. TANAH MELAYU pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni?!!

Maka, mana KUASA dan KEBERANIAN DYMM YDPA - yg. diberikan TANGGUNGJAWAB oleh RAKYAT ISLAM/BUMIPUTERA, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN sbg. KETUA UTAMA NEGARA, utk. memPERTAHANkan ISLAM/umatnya dan HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH seluruh bangsa BUMIPUTERA kita?!! RAKYAT ISLAM/BUMIPUTERA Tuanku sdg. MENUNGGU @ Sejarah KEJATUHAN Empayar KESULTANAN ISLAM/MELAYU MELAKA ke tangan LANUN PENJAJAH Barat/Zionis akan BERULANG kembali, kali ni dgn. PENJAJAHAN lebih KEJAM, RAKUS dan KEKAL (spt. di bumi PALESTIN), di seluruh NEGARA, akibat PENGKHIANATAN si PARIA KITOL!!!!

Sampaikan TABUNG HAJI, Aset NASIONAL ISLAM/Umatnya yg. terPENTING, juga skrg. SENGAJA mahu diBANKRAPkan spt. ASET2 NASIONAL Negara/Bumiputera lain spt. FELDA/RISDA/MAHB/KTMB/PETRONAS/IHH Bhd dsbnya oleh si PENJAJAH/PENGGANAS guan engBANGKAI ANJING PARASIT- supaya SAHAM2/ASET2 TH boleh diROMPAK oleh TUAN2 rejim2 BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/PKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, serta MEMINDA sewenangnya AKTA TH!

BINATANG betul KETAMAKAN/KEKEJAMAN amat RAKUS dan ZALIM ini; sbb. tu rejim BANGKAI2 ZIONIS madey PAR*A/DAPanjing/PKRhomo ni mesti diTUMBANGkan SEGERA, dgn. DYMM YDPA mesti BERANI sbg. KETUA UTAMA NEGARA, dan mmg. ada HAK dan KUASA mengISYTIHARkan DARURAT segera mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per2. 32 & 150 (MAKNA "HENDAKlah"" mengikut nasihat PM itu - BUKAN sebenaqnya sama MAKNA dgn. "MESTIlah", kerana MAKNA "HENDAKlah" ini telah diPALSUkan oleh DBP/ANJING PN DAPbangkai tu)!!!) ; sbb. PRU14 mmg. telah diSABOTAJ!!!! Maka, TAK guna tunggu PRU15 - sbb. PENIPUAN/SABOTAJ yg. sama PASTI akan berlaku!!

Lihta PEGANGAN2 SAHAM TH yg. SENGAJA diRUGIkan sbnyk. hampir $3 BILLION dlm. 20 SYARIKAT2! SEDAQlah umat ISLAM/MELAYU kita oi!!!!! Bayangkan SAHAM2/ASET2 TH diMILIKI cthnya si PELABUR2 ZIONIS BARAT/IS(IS)rael ataupun vincentHOMO, geng2 PENYAMAQ PAR*A HINDU dr. PENGGANAS2 hindrafHOMO/Tamil Eelam dsbnya!!!

Lihat di -

1. https://pakdin.my/tabung-haji-20-syarikat-teratas-mengalami-kejatuhan-rm2-74b-nilai-pasaran/ , di

2. http://malaysiagazette.com/blog/2018/12/11/jangan-jadikan-isu-th-untuk-tumbangkan-aset-gergasi-umat-islam/ ; dan di

3. https://www.thethirdforce.net/najib-ph-tukar-akta-tabung-haji-ke/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Lihat juga di goBLOG pro-madey PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis ni, bagaimana si PENGGANAS/PENJAJAH Cina GUAN ENGbangkai BABIDAPeliwat ZIONIS, nak sewenangnya MEROMPAK Aset2 HARTANAH/SAHAM kepunyaan TABUNG HAJI kita, yg. diRAHSIAkan sbnyk,. $20 BILLION, dgn. juga nak MENIPU psl. 1MDB kita!! MAMPOS lu DAP BANGKAI ANJING HOMO JIJIK Zionis!!!!!!!!!!!!!!!!

Di -

https://wak-labu.blogspot.com/2018/12/tabung-haji-pindah-aset-rm199b-kepada.html

Tabung Haji pindah aset RM19.9b kepada Kementerian Kewangan

adminweb

Wednesday, December 12, 2018

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Dan lihat bagaimana guan engBANGKAI BABI/ DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS dan ‘tentera2‘ PENGGANAS PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri LANKA depa ni - nak MEROMPAK ASET2 SAHAM/HARTANAH kepunyaan TABUNG HAJI kita, sebnyk $20 BILLION, termsk. TANAH TRX di kawasan segi tiga emas di KL, yg. dikatakan sebagai 'non-performing asset', sdgkan Tanah TRX milik TH ini ialah di sebelah Menara Exchange 106 iaitu bangunan tertinggi di Asia Tenggara dianggarkan mempunyai Nilai Pembangunan Kasar (GDV) bernilai RM40 billion!! BINATANGnya puak PENJAJAH/PENGGANAS SETAN Zionis PEROMPAK/PERASUAH ni!!!

HAPUSkan habis2an parti DAP BANGKAI BABI ni SEGERA dr. TANAH MELAYU kita ni!!!!!!!!!!

Lihat di - http://khairulryezal.blogspot.com/2018/12/giliran-harta-tabung-haji-difaiaid.html

Giliran Harta Tabung Haji Difaraid

December 11, 2018

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

eeeh pas byk pulak komen pasal TH. kan ari tu dh puashati. hnya kerana TH ditadbir oleh org islam maka seleweng pun tkpe. bila dibwh menteri bkn islam mesti dianggap akn buat jht. bnm bkn semata2 dikuasai penuh oleh m.kewangan. bnm jg terikat dgn peraturan perbankn dunia.

begitulah prejudis nya puak rasis dn taksuban.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails