Monday, December 10, 2018

Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018

Ulat tiket bola tak bermoral: Mufti
SUKAN

KUALA LUMPUR - Isu ulat tiket Piala AFF Suzuki 2018 menarik perhatian Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri.

Menurut beliau, isu ini pasti akan timbul setiap kali menjelang perlawanan semi final atau akhir.
Beliau berkongsi kembali kenyataan yang telah dibuat setahun lalu mengenai isu sama

"Kami melihat daripada sudut umum, budaya ulat tiket ini adalah tidak bermoral kerana telah menafikan hak pembayar cukai untuk menikmati kemudahan yang disediakan boleh pihak penganjur dengan harga yang standard dan peluang yang adil dan saksama.
Fenomena ini juga boleh merangsang jenayah penipuan tiket seperti pernah berlaku," katanya dalam kenyataan itu.

Pihaknya mencadangkan agar digubal undang-undang berkaitan ulat tiket supaya tidak lagi berlaku manipulasi dalam masyarakat di negara ini.

"Ini tidak mustahil kerana kita sudah ada undang-undang yang memberi kuasa kepada SPAD untuk memantau dan mengambil tindakan kepada ulat tiket bas ekspres dan pihak-pihak yang menyalahgunakan baucar buku 1 Malaysia.

"Kami juga menyeru kepada mangsa keadaan agar membuat laporan bagi memberikan punca kuasa bagi badan-badan terbabit untuk bertindak dan mengekang fenomena ini," katanya. (SH)

8 comments:

Anonymous said...

Jika benar dengan demo Icerd puak-puak ini mampu menumbangkan kerajaan, adakah bermakna masalah ekonomi dan salahguna kuasa BN Umno selama ini telah selesai? Adakah dengan demo ini masalah ekonomi kaum bumiputera Islam automatiknya selesai?

Sama ada kita mengiktiraf Icerd atau tidak, nasib bangsa ini belum lagi terjamin. Sebagai seorang ahli majlis mesyuarat kerajaan Johor yang memegang portfolio pembangunan keusahawanan contohnya, saya tidak melihat di sana ada jaminan bagi masyarakat dan usahawan Melayu Islam akan berjaya dalam perniagaannya, atau nilai mahupun saham syarikat Melayu Islam akan meningkat pasca perhimpunan ini. Jika kenyataan saya ini salah, tolong berikan hujah balas bagaimanakah caranya?

ICERD, Peluang Tipu Umat Melayu?

Apakah logik dan relevennya soalan saya ini?

Bangunkan ekonomi rakyat

Telah berpuluh tahun kita baik BN mahupun PH telah bercakap tentang masalah diskriminasi, ketirisan dan ketidakadilan dalam peluang ekonomi yang wujud khususnya di kalangan bumiputera.

Bukankah persoalan ekonomi bumiputera dan Islam ini harus dijawab dengan dasar dan mekanisme ekonomi yang lebih mantap dan berkesan?

=======================

Contoh melayu bijak beza dgn alien bodoh tadi...........

Anonymous said...

Kita wajar merasa bimbang dengan laporan Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade) tahun lalu yang memetik angka hanya 10.13 peratus daripada 5,797 usahawan sahaja berjaya menceburi bidang eksport.

Daripada lima (5) ribu usahawan bumiputera, hanya sepuluh (10) peratus yakni sekitar lima ratus (500) usahawan yang berjaya hingga ke tahap mampu mengeksport produk atau perkhidmatan mereka ke luar negara.

Adakah nisbah lima ratus usahawan berbanding jutaan umat Melayu di Malaysia ini tidak merisaukan pejuang Melayu dan Islam? Bagi bijak pandai PAS dan Umno, adakah mereka memahami maksud laporan ini?

Laporan ini menunjukkan bahawa usaha kerajaan BN sebelum ini menerusi pelbagai bantuan dan latihan yang selama ini diberikan untuk membantu usahawan Melayu agar menjadi lebih maju dan berdaya saing, sebenarnya jauh daripada mencapai tahap yang disasarkan.

========================

19 juta melayu Islam Mesia bro, cuma 500 org darinya usahawan, Ini lah realiti perjuangan UMNO utk MELAYU selama lebih 60 tahun yg kini diDOKONG oleh PAS yg hamPas tak guna itu.

Anonymous said...

Minta banyak maaf banyak karena Anon 8:54 & 9:05 ini tersalah makan dan terberak-berak. Itu sebab komen terkeluar dari tajuk. Dari tajuk Ulat Tiket Bola terpesong ke Ulat Tahi. Kurangkanlah budaya copy paste...!!!

Anonymous said...

Tentera kacang merah ternakan DA-Pig sedang menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan orang-orang Melayu, memburuk-burukkan UMNO dan menyokong ICERD.

Kita umat Islam sudah tahu puak kafir harbi DA-Pig mahu meretifikasikan ICERD supaya DA-Pig boleh melaksanakan Malaysian Malaysia untuk nenghapuskan hak agama Islam dan umat Islam.

UMNO telah menyediakan quota bumiputera untuk kaum Melayu belajar di universiti seterusnya menjadi orang professional dalam kerajasn dan swata.

Sebaliknya puak kafir harbi DA-Pig dan khadam liberalnya sibuk mahu menghapuskan hak Melayu.

Anonymous said...

Puak mata sepet termasuk puak DA-Pig yang menguasai ekonomi telah sabotaj usahawan Melayu menyebabkan kerajaan UMNO terpaksa menolong usahawan Melayu.

Anonymous said...

icerd adalah alasan utk survival pas dn umno.

mcm isu tiket bola la. himpun ramai2 tp tertipu oleh penganjur tiket

Anonymous said...

Tentera kacang merah @ cybertrooper komunis ternakan DA-Pig terdiri dari pesakit-pesakit mental.

Anonymous said...

Tentera kacang merah dan parti kafir harbi DA-Pig adalah seperti ulat yang menjual tiket bola pada harga cekik darah rakyat.

Muka manis hati zalim dan kejam menipu rakyat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails