Tuesday, December 11, 2018

Himpunan 8/12 KL, Sama Dengan Himpunan 2/12 Jakarta (Hadir 11Juta).



Salam Solidariti Ummah 212 kepada Ummah 812


HIMPUNAN Menolak ICERD (HMI) di Dataran Merdeka pada 8 Disember lalu, rupanya turut diperhatikan secara dekat dan serius oleh rakyat negara jiran, Indonesia yang berkebetulannya turut mengadakan satu perhimpunan raksaksa seminggu sebelum itu.
Salah seorang peserta Himpunan 212 yang berlangsung pada 2 Disember di Jakarta yang dihadiri kira-kira 11 juta orang, Muhammad Mundir Fathony 43, mengucapkan tahniah kepada peserta HMI sebagai tanda solidariti mewakili rakyat Indonesia yang mencintai Islam.

Kebersamaan umat Islam dalam menangani isu.
Menurut Mundir yang berkerja di Qatar, himpunan seperti ini sememangnya mesti diadakan bagi menunjukkan kebersamaan umat Islam dalam menangani isu-isu yang besar yang boleh menyebabkan krisis antara agama dan kaum dan tidak mahu melihat martabat Islam diperendah-rendahkan.
“Bagus (HMI) ini kerana kita melihat ada kesatuan paling kurang antara umat Nusantara untuk saling bersama menjaga agama.
"Di Indonesia ada partai yang berasaskan Islam tetapi menyokong pemerintah dan mereka turut sama merendahkan kedudukan Islam.
"Mereka ini menjadi petualang kepada gerakan Islam, menghalang agar Islam tenggelam ditekan musuh.
"Mereka tidak setuju dengan perjuangan Islam kerana mendapat keuntungan dari pemerintah,” terang Mundir, menggambarkan sikap yang sama oleh beberapa parti yang mengaku memperjuangkan Islam di Malaysia.
Himpunan 212 itu pada dasarnya adalah hampir sama dengan tujuan asal HMI iaitu menyatakan amaran keras kepada bukan Islam untuk tidak memperolok-olokkan Islam sekali gus tidak mencampuri urusan keagamaan yang bukan hak mereka.
“Himpunan 212 ini, minta keadilan daripada pemerintah kerana Kerajaan Jokowi tidak boleh dikritik dan pernah mengenakan hukuman kepada Muslim, tetapi membiarkan suara-suara menentang Islam berleluasa.
"Ia juga bagi memperingati himpunan tahun lalu yang mana berjaya menekan kerajaan bagi mengenakan tindakan terhadap Ahok, calon Gabenor kegemaran Presiden Jokowi, selepas beliau didakwa menghina Islam.
"Ada juga laporan bendera berlambangkan syahadah turut dibakar oleh pihak-pihak yang pro kerajaan dibiarkan dan umat Islam masih bersabar,” kata Mundir lagi.
Jokowi, bagi Mundir adalah yang paling lemah mempertahankan Islam daripada keseluruhan Presiden Indonesia yang ada.

Kesatuan Ulamak Indonesia
Buat masa ini, calon Presiden, Probowo disokong oleh Kesatuan Ulamak Indonesia dan kerana itu, Jokowi menjadi marah, banyak juga ulamak yang telah dikenakan hukuman dakwa Mundir.
Seorang lagi rakyat Indonesia di Qatar yang ditemui, Sayid Iskandar Sayid Hamzah 47, berkata, beliau gembira dengan himpunan seperti kedua-dua ini, kerana menunjukkan kebersamaan Islam dalam menangani isu-isu semasa.
"Walaupun dalam himpunan itu tidak terlalu dibicarakan isu politik, tetapi kita faham akan keperluan orang Islam memiliki kuasa bagi menentukan arah tuju negara, sekali gus tidak dipermudahkan oleh pihak lain.
"Ini semua berlaku akibat pemerintah yang gagal memberikan hak yang sepatutnya kepada orang Islam.
"Ditambah sekarang ini sedang dalam kempen pemilihan Presiden tahun hadapan, makanya ia akan memberi kesan," tegas beliau.
Berkaitan ketiadaan pimpinan dari parti Islam yang boleh ditonjolkan untuk melawan Jokowi, beliau berpendapat, parti-parti Islam itu, sudah ada yang telah dibeli bagi memecahkan sokongan.
Parti lawan bijak mengambil kesempatan dengan mencerai-beraikan kesatuan orang Islam kerana terbukti apabila orang Islam bersatu seperti himpunan ini, musuh pasti kalah.
Selain itu, terdapat juga pimpinan gerakan Islam ini dituduh dengan pelbagai kes bagi merobek kepercayaan pengikut kerana peribadi pimpinan itu kotor dan tidak boleh dipercayai.
Beliau mengucapkan tahniah kepada rakyat Malaysia kerana memberikan kesan yang sangat baik kepada umat Islam, walaupun jumlahnya mungkin kurang dari Himpunan 212 tetapi ia sangat baik jika dibandingkan populasi rakyat Malaysia. - HARAKAHDAILY 11/12/2018 (IH)
IMG 20181211 WA0017
IMG 20181211 WA0004
IMG 20181211 WA0014
IMG 20181211 WA0016
IMG 20181211 WA0015
IMG 20181211 WA0012
IMG 20181211 WA0011
IMG 20181211 WA0009
IMG 20181211 WA0008
IMG 20181211 WA0007
IMG 20181211 WA0005

4 comments:

Nur said...

Sedara, ulasan skandal TH tak ada ke? Ulasan pemimpin pas sekali

Anonymous said...

PALA HOTAK lu si PENYAMAQ HOMO 401 DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis! PI MAMPOS lu!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Tgk. TABUNG HAJI, Aset NASIONAL ISLAM/Umatnya yg. terPENTING, yg. SENGAJA mahu diBANKRAPkan spt. ASET2 NASIONAL Negara/Bumiputera lain spt. FELDA/RISDA/MAHB/KTMB/PETRONAS/IHH Bhd dsbnya oleh si PENJAJAH/PENGGANAS guan engBANGKAI ANJING PARASIT- supaya SAHAM2/ASET2 TH boleh diROMPAK oleh TUAN2 rejim2 BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/PKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, serta MEMINDA sewenangnya AKTA TH! BINATANG betul KETAMAKAN/KEKEJAMAN amat RAKUS dan ZALIM ini; sbb. tu rejim BANGKAI2 ZIONIS madey PAR*A/DAPanjing/PKRhomo ni mesti diTUMBANGkan SEGERA dgn. DYMM YDPA mesti BERANI dan mmg. ada HAK dan KUASA mengISYTIHARkan DARURAT segera mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 150 (MAKNA "HENDAKlah"" mengikut nasihat PM itu - BUKAN sebenaqnya sama MAKNA dgn. "MESTIlah", kerana MAKNA "HENDAKlah" ini telah diPALSUkan oleh DBP/ANJING PN DAPbangkai tu)!!!) ; sbb. PRU14 mmg. telah diSABOTAJ!!!! Maka, TAK guna tunggu PRU15 - sbb. PENIPUAN/SABOTAJ yg. sama PASTI akan berlaku!!

Lihta PEGANGAN2 SAHAM TH yg. SENGAJA diRUGIkan sbnyk. hampir $3 BILLION dlm. 20 SYARIKAT2! SEDAQlah umat ISLAM/MELAYU kita oi!!!!! Bayangkan SAHAM2/ASET2 TH diMILIKI cthnya si PELABUR2 BARAT/IS(IS)rael ataupun vincentHOMO, geng PENYAMAQ dr. PENGGANAS Tamil Eelam dsbnya!!!

Lihat di -

1. https://pakdin.my/tabung-haji-20-syarikat-teratas-mengalami-kejatuhan-rm2-74b-nilai-pasaran/ , di

2. http://malaysiagazette.com/blog/2018/12/11/jangan-jadikan-isu-th-untuk-tumbangkan-aset-gergasi-umat-islam/ ; dan di

3. https://www.thethirdforce.net/najib-ph-tukar-akta-tabung-haji-ke/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Dan dah tiba masanya umat ISLAM/MELAYU kita berSATU – utk. MENUMBANGkan rejim BANGKAI2 ANJING Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS tu!!

Lihat juga kenapa si PENYAMAQ Jokowi Zionis FREEMASON tu juga amat rapat dgn. PENJAJAH madey PAR*A KERALA ni - rupanya BAPA dis si PENDATANG Cina! Patutlah bangsa BUMIPUTERA Indonesia terus menjadi KULI2 amat MISKIN – terpaksa MERANTAU kat negara kita ni, dan terus diLAYAN mcm. SAMPAH/PENGEMIS oleh MAJIKAN2 DAPbangkai ANJING (bahkan saudara2 se ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. INDONESIA, di KEPULAUAN MELAYU kita ni, MALANGnya semakin ramai terpaksa, jadi PATI2 sbb. sengaja diGAGALkan pemeriksaan KESIHATAN oleh Doktor2 MAJIKAN2 DAPbangkai ANJING ni, utk. dpt. PERMIT2 SAH atau diTIPU harga PERMIT2 SAH ini, atau PERMIT2 SAH utk. depa, TAK mahu dimohon oleh MAJIKAN2 DAPanjing KURAP ni)!

Habislah NEGARA2 ISLAM Indonesia-Malaysia kita, KESULTANAN Islam/Melayu kita dan seluruh bangsa BUMIPUTERA terutamanya, bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, di seluruh KEPULAUAN MELAYU kita ni - terutamanya INDONESIA-MALAYSIA !!

Lihat di - https://helmysyamza.wordpress.com/2014/05/09/siapa-wie-jo-koh-alias-jokowiboneka-asing-dan-aseng/

(Tok Terkedu)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails