Sunday, December 09, 2018

4 Amaran Kepada PH Dan... -T/Presiden PAS



KL: Timbalan Presiden PAS, Dato' Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man melontarkan empat amaran berkenaan isu ratifikasi ICERD yang perlu diberikan perhatian serius pihak terbabit.

Pertama tegasnya, negara luar diingat tidak perlu campur tangan dalam urus tadbir Malaysia kerana rakyatnya lebih mengetahui untuk memimpin negara ini.
"Kita berhimpun bukan untuk anti Cina, bukan anti India, tapi kerana mempertahankan hak orang Melayu dalam negara. Kita berhimpun bukan kerana benci agama Hindu, Buddha atau Kristian, tapi mempertahankan hak Islam sebagai agama rasmi Persekutuan.
"Kita berhimpun bukan nak ambil tanah orang Cina, tanah orang India, tapi kita berhimpun untuk pertahan Tanah Rizab Melayu yang dijamin Perlembagaan Negara," ujarnya pada Himpunan Aman Rakyat Bantah ICERD di Dataran Merdeka, tadi.
Jelasnya lagi, himpunan hari ini bagi menyatakan kekuatan orang Melayu berada di atas agama Islam yang dianuti, juga sebagai penyatuan dan kemenangan Islam.
Sekali gus juga peringatnya mesti menobatkan Islam sebagai suatu teras dalam pembentukan negara Malaysia.

Amaran kedua lontarnya, sekiranya Kerajaan PH berdolak dalih selepas ini, rakyat bersedia berhimpun di Putrajaya bagi menumbangkan pentadbiran mereka.

"Amaran kami yang ketiga, tolong jangan ganggu gugat kestabilan dan keharmonian negara. Golongan pelampau yang menggugat negara ini mesti dihentikan segera.
"Kita beri amaran, kalau mereka bertindak, kami rakyat akan bangun memastikan mereka tunduk dan dikalahkan dalam pilihan raya akan datang," tegasnya.

Memperingatkan amaran keempat, beliau menasihati anak muda bahawa isu ICERD adalah soal masa depan yang perlu disemai dengan benih menyayangi agama, bangsa dan tanah air. - HARAKAHDAILY 8/12/2018

21 comments:

Anonymous said...

Timbalan presiden parti paling bodooh...

Anonymous said...

Ke mana syukur di himpunan Icerd semalam?

M Fakhrull Halim
9 Dis 2018, 9:45 pagi (Dikemaskini 9 Dis 2018, 9:45 pagi)

A A
Himpunan Icerd yang berlangsung semalam sepatutnya berlaku dalam 'format' penganjur dan peserta menyertainya dengan penuh kesyukuran.

Memang itulah yang dijanjikan oleh penganjur, Gerakan Pembela Ummah (Ummah), ketika mereka bertegas mahu meneruskan himpunan itu pada hari Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan tidak akan meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Pembasmian Diskriminasi Kaum (Icerd), 23 Nov lalu.

Tetapi, sepanjang tiga jam himpunan kesyukuran itu berlangsung semalam, yang kedengaran hanyalah: ancaman, amaran, seruan bangkit, serta doa agar kerajaan Pakatan Harapan (PH) dipendekkan umur kerana berani cuba membawa Icerd ke parlimen.

Presiden Umno Dr Ahmad Zahid Hamidi dalam ucapannya memberikan amaran agar PH tidak main-main dan mengusik orang Islam.

Presiden PAS Abdul Hadi Awang pula berpantun mengulang amaran yang pernah diucapkannya: agar lampu lampu merah jangan dirempuh, dan sarang tebuan jangan dijolok.

Jika tidak, kata Abdul Hadi, akan buruk dan besarlah padah menanti.

Baru 11 hari lepas, Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan harapan agar himpunan itu dapat meredakan ketegangan kaum, dan bukan menyemarakkannya.

Ada Melayu mengada-ngada

Tetapi semalam, begitu marak pula penceramah mengingatkan bahawa kaum bukan Melayu di negara ini ibarat beri petis hendak paha.

Malah, ada penceramah mendakwa bahawa yang tertindas di negara ini sebenarnya ialah kaum Melayu

Anonymous said...

Pas berhimpun tolak deskriminasi seperti digariskan oleh ICERD....pas pernah di deskriminasikan di tindas dan di caci hina oleh umno kerana pas musuh umno...adekah pas lupa?...penyokong pas ditukar dari tempat kerja dll...

Pemimpin pas boleh lupa perbuatan umno demi gilakan kuasa tetapi ahli pas tak mudah lupa...

Terbukti di rk sri kandis...calon umno teeas teruk bia penykong pas boikot umno..

Anonymous said...

Rupanye ade penyokong pas dan umno yg masih dungu tak tahu icerd telah dibatalkan seperti diakui mb pas terengganu..

..pemimpin pas dan umno tidak memberitahu mereka...nak sorok takut tak ramai yg hadir dan tak boleh kencingkan penyokong

....patut pon 80 ribu saja yg hadir

Delete

Anonymous said...

Bila balik himpunan ICERD letih aje yg dapat dan hancing dikencing oleh pemimpin umno dan pas.....

Sama seperti himpunan RUU 355..

Bila balik dgn hancing tak ade yg tanye lagi kemana ghaib nye RUU 35... Kenape pemimpin pas ghaibkan RUU 355...

Anonymous said...

Laaa semua pengomen suka di kencing atok n dap rupanya. Suka hati la Melayu bangang ni la punca ank cucu merempat nanti.

Anonymous said...

Tak tahulah pulak peranan suhakam. Bijak juga suhakam nak perbodohkan. Tapi mamat ni bijak pandai yang pandai seperti anak anak hingusan.

Anonymous said...

Depa yang tak setuju tu, jenis bangsa dap. Bangsa dap ni memang kaki batu api dan sangat bangsat. Suka suka hati je hina ulamak dan ustaz.

Anonymous said...

Betul tu. Air liur kit siang yang bangsa dap melayu minum tu, dah pun puas diminum. Sekarang masa untuk balas jasa dap. Mana pan yang memang tak pelihara maruah ulamak. Sabu pun kaki minum air liur kit siang. Sungguh jijik.

Anonymous said...

Kenape umno dan pas stuju kerjasama dn dap?...7...penyomong pas dan umno kena kencing dgn pemimpin.....bodooh..

Anonymous said...

Atok sdan Dap yg ghaibkan RUU 355?... Hihihi....bodoos cai..

Anonymous said...

Orang bodoos pegi berhimpon dgn puak bodoos....mb terengganu yg bijak..

Anonymous said...

Menatang 11:35 AM suka dikencing oleh Pakatan Hancing berulang kali kerana menatang ini suja menyondol dedak roket seperti bab*.

Anonymous said...

Beratus ribu umat Islam telah menghadiri perhimpunan menentang ICERD secara aman.

Sebaliknya, peserta-peserta Perhimpunan Bershit anjuran parti kafir harbi biaDAP dan parti munafik liberal telah melakukan keganasan di jalanraya.

Perbezaan yang sangat jelas di antara umat Islam yang bertamadun dan pengikut-pengikut kafir harbi zaman batu.

Maklumlah pengikut-pengikut bodoh berganda suka dikencing oleh sifu kulup biaDAP.

Anonymous said...

Jika seorang penulis liberal jahil murakkab menulis artikel untuk membela musuh Islam, maka artikelnya setaraf dengan sampah ditempat pelupusan sampah atau tahi dalam tangki najis awam.

Anonymous said...

Tentera kacang merah @ cybertrooper kafir harbi menyamar sebagai Melayu untuk mengutuk agama Islam dan umat Islam dalam facebook, youtube, whatsapps, blog dll.

Berhati-hatilah dengan spesies babi ternakan sifu kulup roket.

Anonymous said...

Anon 11:32 AM bodoh berlapis-lapis kerana dia menjadi tentera kacang merah biaDAP untuk menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan kaum Melayu.

Kita semua tahu pemimpin pakatan berkata akan 'menangguhkan' retifikasi ICERD yang bererti pakatan akan meretifikasikan ICERD di masa hadapan.

Maka jelas tentera kacang merah ternakan sifu kulup roket adalah pembohong yang paling bodoh dalam dunia.

OrangAsli said...

Kahkahajah... salakan spesis Barua2 Tokong yang kepanasan.





Anonymous said...

Tugas tentera kacang merah kafir harbi biaDAP seperti Anon 10:37 AM ialah menyebarkan fitnah untuk melaga-lagakan kaum Melayu supaya kaum Melayu berpecah- belah.

Anonymous said...

Anjing kurap 10:47 AM ternakan DA-Pig sila berambus ke Beijing.

Anonymous said...

selagi pas tk teruskn 355 selama itulah pas parti munafik permain islam. jgn nk nafi dgn caci maki. itu realiti. buta ke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails