Sunday, May 27, 2018

Isu Buah Dada Nurul Izzah.. Siapa &Mengapa ‘Polis Moral’?



Isu Tudung, Buah Dada Nurul Izzah: Pergi Mampus Sama ‘Polis Moral’


KUALA LUMPUR – Isu berhubung seorang lelaki yang disifatkan sebagai biadap kerana membuat teguran terbuka terhadap Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar dalam program yang disiarkan secara langsung baru-baru ini masih hebat diperkatakan.


Terbaru aktivis wanita, Maryam Lee Mohamad Ramli Lee melahirkan rasa terkejut dengan sikap masyarakat yang dikatakan telah berubah berbanding sebelum ini.


Menurut Maryam masyarakat sebelum ini lebih gemar menyalahkan wanita yang sering menjadi mangsa ‘polis moral’.


“Wow, pertama kali aku tengok orang marah macam ni dekat lelaki yang menjadi polis moral wanita. Aku sendiri memang sangat marah.


“Selama ni kita sangat pemaaf pada para polis moral. “Teguran” yang jauh lebih teruk pernah dibuat pada ramai perempuan, tapi kita lebih sering berterima kasih dan apologetik pada “penegur”, “ ujarnya di laman Twitter semalam.


Maryam turut menjelaskan sebelum ini dia pernah dimarahi oleh seorang ‘polis moral’ kerana makan secara terbuka di sebuah restoran ketika bulan puasa.


Namun ketika itu, tiada seorang pun yang tampil untuk membelanya sebaliknya dia pula yang dipersalahkan.


“Pada tahun 2016, mesej yang aku sampaikan pada “penegur” yang marah aku makan di restoran bulan Ramadhan: kamu boleh simpan teguran kamu itu (kerana) saya tidak perlukannya. Polis moral pergilah sibuk hal lain.


“(Namun) Satu Malaysia tak marah “penegur” itu, tapi marah aku sebab tak makan “teguran”.

“Sudah tentu aku tak makan “teguran” yang biadap, kurang ajar, dan penuh caci makian. Pergi mampus pada polis moral. Apalagi di bulan ramadan. Pergi sibuk hal dosa kau dulu lah,” bidasnya lagi.


Seorang lelaki yang memperkenalkan diri sebagai ‘Azrul’ sebelum ini membuat panggilan telefon untuk menegur Nurul Izzah yang dikatakan memakai tudung yang sering terselak sehingga menampakkan baju dalam dan buah dada beliau.


Emoran daripada itu masyarakat yang simpati mula mengecam sikap individu tersebut sambil mempertikaikan motif tegurannya.


Malah ada yang mendakwa lelaki tersebut mungkin mengalami masalah otak dan gila seks. – SuaraTV


Komen Weblog Ibnu HasyimDatuk Seri Najib Razak semalam menyindir kerajaan PH yang menyatakan ekonomi negara berada dalam keadaan kukuh ketika ini. Sebelumnya, PH kerap mendakwa ekonomi negara berada dalam keadaan krisis serta negara berkemungkinan muflis.

Cuma dua minggu lebih sahaja sudah berubah?


Lihat.. 

Apakah tegur menegur dalam soal agama pun sudah berubah dalam 2 minggu? Berubah macam mi segera. Hebat sangatkah dakwah kerajaan PH? 


Siapa 'polis moral'. Mengapa marah sangat hingga sanggup berkata jijik (Pergi Mampus Sama ‘Polis Moral’) kepada penegur mereka. Apakah hal ini ditujukan kepada pendakwah, ahli agama atau ulama.

Seperti strategi pihak-pihak komunis di zaman kebangkitannya, ingin menghapuskan Islam dengan menghina dan merendahkan ulama-ulama Islam terlebih dulu? Apakah ini halatuju PH sekarang?

Lihat juga..

5 comments:

Anonymous said...

SERUAN SYAITAN DAN IBLIS LIBERAL

Betina-betina liberal yang sesat lagi menyesatkan telah menjadikan tindakan menegur kemungkaran dan kesesatan sebagai satu kesalahan yang sangat besar seolah-olah layak dihukum gantung hingga mati.

Mereka lebih suka melihat manusia menjadi pendosa-pendosa yang bergelumang dengan dosa besar bahkan sesat hingga murtad. Bagi puak liberal yang sesat lagi menyesatkan ini, setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu untuk melakukan kemungkaran dan kesesatan termasuk murtad.

Mereka inilah yang menjadi khadam syaitan dan iblis untuk menghapuskan ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan menyebarkankan ajaran sesat seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme dll untuk menyesatkan umat Islam.

Maka kita tidak merasa hairan melihat bilangan wanita adalah lebih ramai dari lelaki di dalam neraka kerana mereka suka mengingkari perintah Allah dan RasulNya.

SERUAN ISLAM KE ARAH KESEJAHTERAAN DAN KEAMANAN DAN KEMULIAAN

Sebaliknya, prinsip asas Islam yang sangat penting ialah AMAR MA’RUF NAHI MUNGKAR iaitu mengajak, menyuruh dan menyeru ke arah kebaikan mencegah atau menghalang daripada melakukan perkara mungkar atau yang ditegah oleh agama (Al-Nawawi, 1994, 1998).

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan, dan melarang daripada berbuat kejahatan; dan mereka mendirikan sembahyang dan memberi zakat, serta taat kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.
(At-Taubah 9:71)

Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam untuk menegakkan agama Islam dan memebla hak umat Islam dalam PRK dan PRU15.

Anonymous said...


Pembetulan perenggan terakhir komen May 27, 2018 at 2:58 PM:

Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam untuk menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam dalam PRK dan PRU15.

Anonymous said...

Alhamdulillah,,kerana masih ada yg mahu membela islam. Tahniah anin 2.58. Ph jangan harap la,,,belum apa2 dah bawa anak dan lagi guna jet kerajaan. Rosmah tak boleh,,dia boleh no. Memang munafiq la wan azizah ni. Anwar,,,,2x5 dgn umno ja,,butir tahi umno. Tak lama kerajaan ph ni,,dlm ph ada singa,gajah,harimau,serigala bewak kabok,,semua ada tu,,kita lihat meteka akan bertokak sesama sendiri.

Anonymous said...

pi mampuih lah sama itu puak penentang ajaran islam
nak tutup aurat tutup ikut aturan
jnagan buat ikut suka hati saja
ditegur tak boleh p mampuihlah

Anonymous said...

Bagus jugak idea diorang ni Polis Moral. Sebab bukan jenayah je sepatutnya berpolis. Moral pun memang sepatutnya ada jugak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails