Sunday, May 27, 2018

Tudung Nurul Izzah Terselak, Nampak Buah Dada. Lelaki Itu Dikecam (video)




KUALA LUMPUR – Pengguna laman maya rata-rata berang berhubung tindakan individu yang membuat teguran terbuka terhadap Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar dalam program yang disiarkan secara langsung.
Individu berkenaan membuat panggilan telefon ke studio rakaman program FBI Live dan seterusnya menegur tudung Nurul Izzah yang menurutnya terselak.
“YB (Nurul Izzah) kena berhati-hati sebab YB pakai tudung. Tudung YB kadang-kadang terselak. Kadang-kadang ternampak bahagian yang tak sepatutnya,” kata individu berkenaan melalui panggilan telefon.
Nurul Izzah yang kelihatan terkejut mengucapkan terima kasih atas teguran itu dan cuba menamatkan perbualan, namun individu itu terus memberi perincian baju kebaya Nurul Izzah yang menurutnya ‘ketat’.
“Nampak baju dalam semua. Nampak buah dada tu lah,” katanya yang memperkenalkan diri sebagai ‘Azrul’ dan mendakwa pernah berjumpa Nurul Izzah di agensi berita Bernama ketika bertugas.
Klip video rakaman program itu dikongsi semula di media sosial dan pengguna laman maya menyatakan simpati dan sokongan terhadap insiden yang terjadi terhadap Nurul Izzah.
Rata-rata mengecam sikap individu itu dan mempersoalkan bahawa dia seharusnya menggunakan cara yang lebih sesuai jika betul-betul ikhlas dalam tegurannya.
Sementara itu, Anggota Parlimen Segambut Hannah Yeoh tampil mempertahankan Nurul Izzah dan menyifatkan tindakan individu berkenaan sebagai membuli.
“Pembuli datang dalam pelbagai bentuk, termasuk yang bersikap ‘aku lebih mulia daripada kau’. Penganjur sepatutnya masuk campur,” kata Hannah melalui Twitter.
Mengulas perkara itu, Nurul Izzah mengakui beliau tersentak dengan insiden itu namun terharu dengan sokongan yang diterimanya.
“Terima kasih. Mula-mula, saya tersentak. Tapi terharu dengan sensitiviti dan prihatin orang ramai yang mempertahankan wanita di mana-mana.
“Begitulah antara sikap seksis dan gangguan yang perlu dihadapi wanita. Kita perlu melawan, dan lebih menghargai wanita,” katanya melalui Twitter. – Malaysiakini

6 comments:

Anonymous said...

apa nak tersentak
dah betul terima saja teguran tu
tutup aurat betoi betoi
jangan sani sini tersemboi

Thar said...

Satu teguran yg ikhlas, niatnya baik

Anonymous said...

Emm..tetek.???

Anonymous said...

Satu teguran yang baik tetapi tidak dapat diterima oleh pengikut-pengikut fanatik.

Wanita evamgelis pula cepat melatah menghentam orang yang memberi teguran dengan menggunakan taktik biasa yang digunakan oleh puak liberal iaitu " aku lebih mulia dari kau" untuk menutup mulut orang-orang yang memberi teguran.

Anonymous said...

Kalau ikut evanjenglis ni maksudnya guru tak boleh menegur dan mendidik sahsiah murid2nya seban 'aku lebih mulia daripada kau'

Anonymous said...

#sebab typo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails