Saturday, April 07, 2018

Pelajar Sekolah Rendah Dilarang Hijab Di Austria




TIDAK cukup ‘Punish A Muslim Day’ di Britain, maruah umat Islam di benua Eropah dicabar pula dengan pengharaman berhijab dalam kalangan murid tadika dan sekolah rendah di Austria.

Lapor Al Jazeera, larangan tersebut diumumkan oleh kerajaan Austria melalui Parti Kebebasan Austria (FPO) baru-baru ini kononnya atas alasan untuk melindungi kebajikan kanak-kanak perempuan di bawah usia 10 tahun.
Menteri Pelajaran, Heinz Fassmann mengatakan draf undang-undang perlindungan kanak-kanak akan disediakan pada musim panas sekali gus menjadi simbolik bagi melindungi budaya Austria daripada pengaruh Islam.
Pengumuman itu dibuat selepas Naib Canselor Heinz-Christian Strache mencadangkan pengharaman hijab demi melindungi gadis di bawah umur 10 tahun bagi membolehkan pihak kerajaan mengintegrasikan masyarakat Austria.




Timbalan Datuk Bandar Salzburg, Anja Hagenauer, 48, berkata, perbuatan menutup kepala menjatuhkan martabat anak perempuan dengan mengandaikan mereka adalah objek seks.
Serentak itu, kumpulan Islam di Austria menyifatkan undang-undang itu tidak produktif kerana hanya sebilangan kecil kanak-kanak di tadika dan sekolah rendah yang memakai tudung.
Daripada 8.75 juta orang penduduk di negara tersebut, kira-kira 700,000 orang dikenal pasti beragama Islam.FPO adalah salah satu daripada sayap kanan yang cuba menunggang gelombang populis, mendekati penduduk Yahudi negara itu dengan harapan pendirian anti-Islamnya dapat disambut baik.

Namun ia tidak sepatutnya mengandaikan perempuan yang berhijab sebagai tarikan seks kerana tudung bertujuan melindungi maruah wanita selain sebagai tuntutan syarak. (IH)

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

4 comments:

Anonymous said...

https://aidcnews.wordpress.com/2018/04/06/bukti-tun-mahathir-kuda-dap/

Bukti Tun Mahathir Kuda DAP

Tunku Aziz, menerusi Berita Harian pada Selasa (27 Mac) menceritakan kedudukan kesihatan Dr Mahathir semakin memburuk dimana ianya dibuktikan setelah ‘top dog’ Pakatan Harapan itu dimasukkan ke ke IJN sebanyak 12 kali pada 2015, 25 kali pada 2016, enam kali pada 2017 dan empat kali dalam tempoh tiga bulan pertama 2018 sahaja.

Katanya, dengan purata Dr Mahathir diwadkan setiap kali selama 5 hari, ia bermaksud Dr Mahathir sudah menerima rawatan sebanyak 235 hari di IJN dalam tempoh empat tahun.

Sebuah video tular di media sosial dimana warga emas itu secara jelas sudah keletihan dan sukar untuk mengutarakan kata-kata semasa sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat presiden Pakatan Harapan pada 3 April lalu.

Manifesto Pakatan Harapan menjanjikan untuk menghapuskan kesemua tol dalam negara, pengerusi Pakatan Harapan menerusi video itu menyatakan ianya akan dijalankan berperingkat, dan mengikut kontrak konsesi.

Namun, Dr Mahathir sukar untuk menentukan kebenaran fakta yang disebutkannya dan memerlukan pengesahan daripada rakannya dari DAP disebelahnya untuk mendapatkan kepastian.

Tidak cukup dengan itu, Dr Mahathir tersilap sebut GST dengan berkata GLC, dan berkali-kali diingatkan rakan pakatan disebelahnya untuk menyatakan fakta-fakta penting kepada media.

Menyedari kesilapannya, bekas Perdana Menteri itu cuba untuk menutup kesalahan dengan berseloroh, “Kadangkala saya pun dah tua.. Saya nampak macam orang tua bukan? Cakap pun dah tak betul,” disambut dengan gelak ketawa ahli media sementara Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah wan Ismail dan Presiden PAN Mohamad Sabu yang duduk di kiri dan kanan Dr Mahathir cuma boleh senyum sinis.

Netizen yang menonton video tersebut mempersoalkan samaada Dr Mahathir benar-benar ‘fit’ untuk kembali bertugas sebagai Perdana Menteri.

“Macam mana nak pimpin negara kalau PM ni tua dan cakap pun tak betul?” kata Far J dalam ruangan komen video di Youtube.

“Adakah dia (Mahathir) tidur mesyuarat atau dia tak ambil perhatian apa yang orang lain katakan? Rakan pakatannya terpaksa membetulkannya setiap masa. Jika dia jadi PM, semua janji-janjinya pasti masuk longkang,” ujar Bahir Baruddin.

Terdapat juga video lain didalam sidang media sama dimana Dr Mahathir meminta rakan pakatannya bercakap bagi pihak dirinya dan mengakui tidak ingat semua fakta.

Jika Pakatan Harapan berjaya mengambil alih Putrajaya, diharapkan sebagai pemimpin, Dr Mahathir menyatakan fakta dengan jelas dan tidak menggunakan alasan ‘terlupa’ sebab sudah tua sebagai alasan kepada pelbagai ‘U-turn’ pada masa hadapan memandangkan beliau sendiri sudah mengakui mampu untuk menggalas tugas pada usia emas, sepertimana dinyatakan dalam catatan blognya pada 22 Mac baru-baru ini.

Anonymous said...

Wahai Tuan2. Kita wajib menolak PH kerana DAP menghina Islam. Tolak DAP dan Ahlul Pakatan termasuk PKR, Bersatu dan PAN

Tolak PKR kerana membenarkan DAP yg anti Islam bertanding bawah tiket PKR

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

Katakan tidak pada DAP termasuklah kuncu2 DAP yakni PAN, PKR dan Bersatu. Sekarang Pakatan Al Ahzab akan menggunakan bendera PKR. Kita wajib menolak mereka agar ugama bangaa dan negara terjaga

http://v2.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

Anonymous said...

PH tuanpunya DAP
DAP atas bukti2 diataa adalah anti Islam
Semua komponem PH pakai logo PKR
Kita wajib tolak semua calon PKR

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails