Saturday, April 07, 2018

Dr M Tak Hiraukan ROS, Ini Rahsia Disebaliknya..


PENGERUSI PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad pada sidang media ibu pejabat PPBM di Petaling Jaya, malam tadi. - Foto Rosdan Wahid  


PETALING JAYA: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak akan menghiraukan arahan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) supaya mematuhi arahan pembubaran sementara parti itu.
Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad, mendakwa notis yang dihantar oleh ROS mengandungi istilah yang mengelirukan pihaknya. Beliau mendakwa ayat dalam surat ROS menggunakan bahasa yang lucu sehingga membuatkan ia sukar difahami.
"Dalam surat itu mengandungi istilah yang saya tak pasti sama ada (maksud) bubar atau batal.
"Jadi, kami anggap parti ini masih boleh berfungsi seperti biasa sehingga ROS batalkan (parti) secara rasmi.
Cawangan pun masih berfungsi seperti biasa.
"Memandangkan ROS sendiri tidak mematuhi Akta Penubuhan 1966, maka perintah sementara pembubaran itu belum lagi disampaikan dengan sah dan sempurna kepada kami sehingga kini serta dianggap sebagai tidak sah laku," katanya pada sidang media tergempar di ibu pejabat PPBM di sini, malam tadi.
Sehubungan itu, Dr Mahathir berkata PPBM akan terus berkempen menggunakan pentas itu kerana pihaknya ada hak untuk guna nama dan logo berkenaan. Dalam sesi sidang media yang sama, Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu terus menyalahkan ROS sebagai punca parti itu terus dirundung masalah pendaftaran. Antaranya, beliau mendakwa notis yang dihantar ROS ke alamat ibu pejabat lama di Damansara dan ia juga tidak ditujukan kepada pegawai yang sepatutnya.. (BH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim
Pendaftar Pertubuhan (RoS) semalam mengarahkan pembubaran sementara PPBM berkuatkuasa serta merta. Menurut Ketua Pengarah RoS, Surayati Ibrahim PPBM diberi tempoh sehingga 30 hari untuk membuat rayuan dengan syarat parti itu menyerahkan semua dokumen-dokumen yang diminta sebelum ini. Jika PPBM gagal berbuat demikian, parti itu akan secara automatik terbubar, kata Surayati.
Soalnya sekarang, mengapa Dr M  tidak hirau arahan ROS? Masa 30 hari saya rasa cukup jika Dr M mahu laksakan arahan ROS. Ataukah ada rahsia strategi lain disebaliknya? Strategi memporak perandakan pakatan atau kumpulan pembangkang, dengan mengambil kesempatan ke atas 'tarik balik tahalluf siasi PAS/DAP', memperalatkan kumpulan 'serpihan PAS', meniupkan semula api perkauman, memecah belahkan PKR, cipta tuduhan selingkuh PAS/UMNO, dan lain-lain.

Bila pembangkang kucar kacir seperti yang berlaku sekarang, UMNO/BN membina kekuatan, gunakan politik wang dan projek, politik persempadanan, akta berita palsu dan lain-lain.  Saya yakin Dr M masih sayangkan UMNO, dia pernah mematikan UMNO dan menubuhkan semula. Pernah buang 3 Timbalannya Musa Hitam, Ghafar Baba, Anwar, bahkan mengheret Anwar ke skandal 'usung tilam', membunuh politik masa depan Tengku Razaleith..

Apa yang dia tidak boleh buat, 'politik sesumpah' mudah saja, sentiasa ada di hujung jarinya. Apakah akhirnya dia akan bersamaUMNO kembali?


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS



20 comments:

Anonymous said...

Yang tak mengjengkellan bagi ARrn adalah sikap DAP yg anti Islam

Katakan tidak pada DAP termasuklah kuncu2 DAP yakni PAN, PKR dan Bersatu

http://v2.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

Anonymous said...

Demokrasi DISEMBELIH atas laporan kononnya mereka orang BERSATU ....

Anonymous said...

Temberanglah. Saja Bersatu buat macam tu sebab parti tak laku. Nak bubar malu

Anonymous said...

Nak masuk PAN geli. Mimpi 15x, Selfie amoy langgar dada, baling mike, sumbu ajaib. Bangladesh pun tak kelaku macam ni tao. Bangladesh pun tal layan audio

Kluangman said...

Parti tak laku, tapi paling ditakuti..
Kikikiki

Anonymous said...

Nak masuk PKR, 1998 dulu tua gayut cao bunga ada buat tuduhan sipolan2 aebagai gay

Anonymous said...

Mana ada takut. Ini sendiri punya sabotaj. Kalau tunggu PRU14 result malu

Anonymous said...

Kalau tidak mau DAP menguasai pemerintahan negara, tiada kompromi, kita wajib tolak PH secara total.. BETUL ATAU TIDAK?

Anonymous said...

Cakap ikut lutut.
DAP ada kerusi 52 dari 112, apa yang nak dikuasai.

Lagipun kita akan ada pembangkang regim hadi dan najib untuk bela bangsa melayu dan islam..
Takkan masa tu, tak ada jawatan dah tak semangat nak bela melayu Islam?

Anonymous said...

Wahai Tuan2. Kita wajib menolak PH kerana DAP menghina Islam. Tolak DAP dan Ahlul Pakatan termasuk PKR, Bersatu dan PAN

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

Ya kerana PAN PKR Beesatu hanyalah khadam. Di hati meereka sudah ada remote control

Anonymous said...

Kluangay adalah penjilat tegar parti kafir harbi yang menentang Islam.

Sambil berpura-pura 'suci'dan nenggunakan pelbagai fitnah dia cuba memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS supaya orang ramai membenci perjuangan Islam.

Anonymous said...

Wajib tolak PH?
Kau ugama apa ni?

DAP hina Islam.. PDRM dah tangkap belum?
Ahli pasumno dah buat demo belum?
Buat yang tu dulu..


Anonymous said...

Akhirnya mahafiraun masuk parti roket untuk melingkup parti roket .

Siapa cerdik ...lim gonna end atau nahafiraun?

ha ha ha ha ha

Kluangman said...

Anon 9:36,=hebat kau fitnah aku.. Fakta tak ada?
Hari jumaat.. Aku dapat pahala berganda..
Sepanjang hayat kau, segala pahala kau aku tuntut sehingga kau minta maaf.

Alhamdulillah.

Anonymous said...

Siapa takut dengan parti cap bunga yang hidup segan mati tak mau? Bahkan ramai ahli dan pemimpin telah keluat dari parti cap bunga!

Anonymous said...

Barua-barua dedak roket sibuk memfitnah parti Islam PAS kerana lim gonna end benci perjuangan Islam.

Barua ternakan roket menuduh parti lawan sebagai parti penyamun supaya orang lupa parti kafir harbi roket adalah kepala bapak penyamun yang sapu banglo, kertas kerja, terowong, tanah, kampung melayu Islam dll.

Anonymous said...

10.18am kau ni pandai-pandai nak tarik gelaran bapak segala rasuah dan penipu.Kalau rasa nak tarik sangat pun pelan-pelan la sikit nanti diketahui oleh sifu kau naya kau dibalunnya nanti...hihi

Anonymous said...

Anon 9:40 am janganlah berpura-pura 'suci' kerana kita telah membaca pelbagai komen kamu yang berunsur fitnah terhadap parti Islam PAS.

Adakah sepanjang hayat kamu , semua pahala kamu mahu diserahkan kepada PAS pimpinan ulama Islam?

Cik Minah said...

SEMUA OT............termasuk Ustd Hisyam!
Pokok cerita ialah: SURAT ROS KEPADA DR.MAHADIR, MENGELIRUKAN.
Pegawai zasman sekarang memang tak pandai tulis surat rasmi.
Pe ngarah ROS patut baca surat yang hendak dikirim kepada
PENGRUSI PPBM tu beratus kali.
Awak bukan tulis surat kepada Najib yang tak pernah baca apa-apa
dokumen, terus je sain.
Tun Mahadir sama macam Tun Hussien Onn.
Mereka sangat teliti.
Surat mesti jelas dan terang, barulah orang faham.
Rasanya, surat ni ditulis oleh KERANI ROS.
Pengarahnya main sain je, macam bossnya NAJIB.
Jadi, jangan salahkan pembacanya.
Salahkan si PENULIS SURAT ITU.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails