Wednesday, April 04, 2018

Mufti Perak: “Kalau Saya Tuhan” Bodoh! Rosak Akidah. Wajib Bertaubat.



Sohibus Samahah Mufti Perak, Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani Bin Haji Zakaria ketika mengulas kenyataan “kalau saya Tuhan” yang dipertuturkan oleh seorang Ahli Parlimen yang tular sebelum ini berkata sesiapa saja yang bercakap beliau boleh menjadi Tuhan adalah orang yang bodoh kerana mana boleh seseorang manusia berfikir menjadi Tuhan, sedangkan mereka adalah manusia ciptaan Tuhan.

Menurut SS Mufti Perak lagi, manusia adalah makhluk ciptaan Tuhan yang tidak mungkin boleh diangkat menjadi Tuhan. Maka dengan itu tidak terdapat istilah “kalau” untuk seorang manusia menjadi Tuhan.

“Makna itu sesuatu yang orang cakap “orang yang bodoh”, dia mana boleh kalaukan menjadi Tuhan. Tuhan tidak akan ada sama dengan manusia ini, tidak boleh jadi “kalau” dia tu, dia makhluk Allah, Tuhan jadikan dia, macam mana dia hendak naik ke atas sampai jadi Tuhan?” SS Mufti Perak turut menegaskan bahawa individu yang melontarkan ucapan sebegitu tidak layak menjadi pemimpin.

“Ini satu ucapan yang bodoh, itu sahaja boleh jadi pertimbangan bahawa orang yang bodoh macam ini tidak boleh dilantik menjadi pemimpin kerana bodoh.”

Memetik sumber dalama berkata, SS Mufti juga menggesa Ahli Parlimen itu untuk bertaubat kerana ucapannya itu adalah sesuatu yang berbentuk syirik dan mewajibkannya bertaubat.

“Kenyataan itu merosakkan aqidah, maknanya dia sudah menyamakan taraf Tuhan dengan dia, dia pun boleh jadi Tuhan. Maknanya Allah itu dilantik menjadi Tuhan, kalau tidak dia pun boleh, begitulah maknanya.”

Justeru, perbuatan itu adalah perbuatan syirik kepada Allah S.W.T seperti yang dikatakan SS Mufti dan wajib bertaubat dan mengucap dua kalimah syahadah bagi sesiapa yang menyamakan dirinya dengan tuhan. (TKO)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Untuk mendaulatkan syariatkan Islam di Malaysia, anda kena sokong parti Islam se Malaysia. Melalui...

UNDILAH PAS dalam PRU14 ini

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

8 comments:

Anonymous said...

Pemimpin parti kuali telah mengkhianati perjuangan Islam yang dibawa oleh parti Islam dengan menyertai tentera ahzab dan menjadi khadam puak evangelis roket.

Dan sekarang pemimpin kuali cuba mengalahkan firaun yang mendakwa dirinya konon tuhan dengan mengumpamakan dirinya dengan tuhan selepas dia membela kemungkaran dan kesesatan seperti LGBT, atheis , murtad dll.

Inilah contoh pemimpin sesat dan menyesatkan.

Anonymous said...

Saya dan kita wajar bersama dengan Mufti Perak dalam hal ini kerana ia berkaitan dengan Aqidah. Marilah kita menjauhi Pakatan Harapan. Jika pemimpin Pakatan Harapan begini, bagaimana pula dengan pengikut.

http://v2.ismaweb.net/2016/06/haram-umat-islam-bersekongkol-dengan-dap-mufti-pahang/

Haram umat Islam bersekongkol dengan DAP: Mufti Pahang

KUALA LUMPUR, Jumaat – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan bahawa adalah haram dan berdosa kepada mana-mana umat Islam yang menjalinkan kerjasama dan bersekongkol dengan parti rasis dan cauvinis DAP.

Ini kerana katanya, DAP dengan jelas menentang pelaksanaan hukum Islam dan berhasrat untuk menubuhkan sebuah negara sekular.

Jadi mereka dalam parti rasis itu adalah tergolong dalam kalangan kafir harbi yang wajib ditentang oleh umat Islam.

Beliau berkata, politik kebencian yang diamalkan oleh DAP jika dijalankan secara berterusan dibimbangi boleh menggugat keamanan dan keselamatan negara.

“Kita dapat lihat DAP begitu menentang pelaksanaan hukum hudud dan Rang Undang-undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 2016. Prinsip mereka jelas membenci Islam dan berdosa besar bagi umat Islam bekerjasama d­ngan mereka.

“Rasulullah SAW menggalakkan umat Islam untuk berbaik-baik dengan golongan bukan Islam. Namun jika mereka yang mahu menentang Islam, kita wajib memeranginya,” katanya memetik Utusan.

Semalam, Mursyidul Am Pas, Datuk Haron Din berkata, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup menggadaikan prinsipnya sendiri apabila bersekongkol dengan DAP yang nyata menjadi musuh Islam.

Haron menyifatkan tindakan Dr Mahathir mencabuli prinsip yang dipegangnya selama ini akan mengundang banyak perkara negatif.

Justeru, Abdul Rahman meminta Tun Mahathir untuk segera meninggalkan DAP dan kembali ke landasan yang benar apatah lagi tindakan beliau menjurus kepada usaha untuk menjatuhkan sebuah negara Islam.

“PAS dahulu buat kesilapan dengan bersekongkol dengan DAP sebelum mereka menyedari bahawa parti berkenaan memusuhi Islam. Saya harap Tun Mahathir perbanyakkan istighfar dan hentikan jalin kerjasama dengan DAP,” katanya.

Anonymous said...

PAN amat perihatin kepada kebajikan peminum arak. tak percaya jom baca

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/pan-kesal-cukai-arak-naik-bakal-beban-peminum/

PAN Kesal Cukai Arak Naik Bakal Beban Peminum

ENTAH di mana silapnya ‘kecerdikan’, seorang wakil PAN hari ini mengatakan cukai minuman keras tidak sepatutnya dinaikkan kerana dikhuatiri membebankan golongan bukan Muslim.
Ahli Parlimen PAN Kota Raja, Dr. Siti Mariah Mahmud mengatakan perkara demikian ketika membahaskan Bajet 2017 yang diadakan di Dewan Rakyat Hari ini.

“Saya melihat cukai terhadap rokok sedang meningkat. Bagi alkohol pula, ia dibenar untuk bukan Muslim, jadi jika kita naik cukainya ia akan membebankan mereka,” katanya yang dipetik Free Malaysian Today.

“Saya mencadangkan bagi tempoh jangka panjang, minuman beralkohol dan produk tembakau dijual berasingan di premis tertentu,” tambahnya lagi.

Menurutnya, cadangan tersebut adalah bagi memudahkan penguat kuasa menjalankan pemantauan jika kedai menjual minuman keras bukan berada di kawasan majoriti Islam.

Dari sudut normanya, benar, peningkatan cukai minuman keras sememangnya akan membebankan golongan peminum arak yang terdiri daripada golongan bukan Muslim.

Namun jika difikir lebih jauh, cadangannya itu sebenarnya secara tidak langsung memudahkan orang Islam membeli arak dengan harga standard yang murah di pasaran.

Maka golongan belia yang sekadar ingin ‘cuba-cuba’ membeli arak berkemungkinan menjadi peminum tegar disebabkan harganya yang tidak lagi ‘dibebankan’ dengan cukai sedia.

Terdahulu, Siti Mariah dalam ucapannya meminta kerajaan menjelaskan jumlah diterima daripada “cukai dosa”, iaitu termasuk cukai dan duti eksais daripada alkohol, tembakau dan perjudian. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

Puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi sudah terkenal kerana memfitnah dan menghina mufti dan ulama Islam dan menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Balaci dedak roket bencikan mufti dan ulama Islam sebab balaci dedak adalah pengikut rabai Yahudi Zionis dan puak evangelis roket.

Sesat dan menyesatkan.

Anonymous said...

Puak munafik dan puak kafir yang suka menyembah hawa nafsu serakah diri sendiri mempunyai sikap seperti manoffik dan azren yang berlagak 'suci'(dalam tong tahi) sambil menghina, memaki hamun dan menyumpah seranah mufti dan ulama Islam kerana mufti dan ulama menentang kemungkaran dan kesesatan puak munafik dan puak kafir harbi.

Syautan dan iblis terkejut melihat kejahatan dan kesesatan luar biasa puak munafik dan kafir harbi ini.

Anonymous said...

Betul-betul ... mangkuk ayun ternakan sifu evangelis roket bencikan ajaran Islam, ulama dan mufti dan apa saja yang berlabel Islam sebab geng mangkuk ayun ini adalah pengikut kepala bapak syaitan.

Anonymous said...

Komen 12:32 ditulis oleh mangkuk ayun ternakan sifu banglo terlajak diskaun.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails