Tuesday, April 03, 2018

Anglofilia, Penyakit Identiti Negara Di-Inggeriskan.


Salah satu penyakit yang merosakkan semangat patriotisme kita adalah Anglofilia. 

Sebagai contoh Anglofilia, banyak identiti negara kita hendak di-Inggeriskan. Kampung Kerinchi disebut Bangsar South. Kawasan pembangunan dinamakan South Quay.

Ada juga yang dinamakan Eco Park. 
Sudah lupakah perkataan "taman" ? Adakah dengan dinamakan dengan nama Inggeris, segalanya jadi hebat ? Sudah tidak adakah nama Melayu yang lebih sesuai ?

Nama membawa kepada pemilikan identiti dan sejarah siapa kita sebenarnya. 
Nanti kami kongsikan lagi peristiwa-peristiwa penting ahli-ahli parlimen yang berkiblatkan barat dan inggeris.

Peristiwa ini bukan sekadar nama di-Inggeriskan, bahkan juga banyak budaya barat cuba dinormalisasikan kepada masyarakat kita.

https://t.me/pengundisedar


XOXO - 
Lagi bahaya daripada Anglofilia ialah gerakan Islam Liberal yang kini menular dalam politik melalui parti yang kononnya Islam Progresif Amanah... 

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

2 comments:

Anonymous said...

Walaupun negara kita telah 60 tahun merdeka, penjajah British telah meninggalkan mat saleh celup berkulit hitam, sawo dan kuning langsat yang telah di brainwashed oleh British untuk meneruskan tradisi penjajah British di negara ini.

Merekalah puak sekular liberal dan kafir hatbi yang menjadi pengkhianat yang cuba mengekalkan ketuanan penjajah British di negara ini.

Maka kita tidak merasa hairan melihat anjing-anjing penjajah British cuba mempertahankan undang-undang sekular di negara ini dan menolak dan menghina semua undang-undang Islam yang bersifat adil dan telus.

Sebenarnya minda puak sekular liberal dan kafir harbi ini masih lagi dijajah olej British kerana mereka mempunyai inferiority complex iaitu rasa rendah diri yang tidak bertempat dan tidak mempunyai keyakinan diri.

Maka selama itulah mereka menjadi hamba abdi British yang bersikap rasis terhadap orang kulit berwarna dan kulit hitam.

Anonymous said...

Azren adalah contoh hamba abdi British yang menolak sunnah dan sentiasa memfitnah dan menghina perjuangan Islam yang di bawa oleh parti Islam pimpinan ulama Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails