Thursday, January 04, 2018

Mahathir Kini Makin Karut, Kuat Melalut – PAS


SINIS… Tun Dr. Mahathir Mohamad dianggap semakin karut apabila tergamak melabel Datuk Seri Abdul Hadi Awang kafir dan pengkhianat hanya kerana mengadakan kerjasama dengan UMNO.

Sindiran tersebut disuarakan Naib Presiden PAS Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah sambil berkata, selain mengarut, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu juga semakin kuat melalut ketika memberikan pandangan.
“Dia ini macam mahu ambil peranan mufti pula. Dulu dia marahkan PAS kononnya parti kita ini mengkafirkan orang. Tiba-tiba dia pula yang kafirkan orang. 
Masalah mengkafirkan Presiden PAS ini, saya rasa memang karut.
“Mahathir semakin lama nampak semakin jauh melalut dalam memberi pandangan dan menyatakan pendirian beliau sendiri,” kata Mohd. Amar ketika ditemui pihak media di Kompleks Kota Darulnaim, di sini pada Khamis.
Beliau diminta mengulas serangan terbaharu Mahathir semalam yang melabelkan Abdul Hadi sebagai kafir dan pengkhianat pembangkang kerana ‘bekerjasama’ dengan UMNO yang pernah menjadi musuh politik parti itu.
Ramai pemerhati politik tempatan dilaporkan terkejut dengan kenyataan terbaharu Mahathir dalam sidang akhbar di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya pada Rabu sempena pelancaran program baharunya ‘Policy Talk’.
Ini kerana UMNO dan PAS tidak pernah menjalinkan sebarang kerjasama politik kecuali penyertaan bersama dalam beberapa perhimpunan melibatkan kepentingan umat Islam Rohingya, Palestin dan RUU 355 sepanjang tahun lalu.
Ini jauh berbeza dengan Mahathir apabila bekerjasama secara terbuka dengan menjadi anggota Pakatan Harapan sekali gus menyerlahkan hipokrit beliau yang pernah menyelar DAP sebagai rasis dan PKR diketuai si peliwat.
Mengulas lanjut, Mohd. Amar berkata, banyak pihak salah faham terhadap PAS dalam isu kafir-mengkafir apabila Mahathir mendakwa konon Amanat Haji Hadi pada 1981 sebagai punca termasuk tragedi berdarah Memali 1985.
“PAS tidak mengkafirkan sesiapa. Kita tak kata orang itu kafir, orang ini kafir. Apa yang disebut ialah garis atau batas antara iman dan kufur. Barangsiapa yang melanggar batas itu, dia jatuh kafir, tidak kiralah siapa dia.
“Saya ambil contoh, guru sebut barangsiapa kentut, maka wuduknya batal. Tidak kiralah sesiapapun. Dia tidak kata siapa-siapa. Boleh jadi ada orang itu terkentut dan dia pula yang terasa,” katanya. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

  

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

15 comments:

Anonymous said...

Kita amat berharap mahafiraun liberal bertaubat sebelum terlambat kerana selama ini dia menentang Islam sedangkan dunia kata pergi kubur kata mari. Ingatlah malaikat munkar dan nakir sedang menunggu kedatangan mahafiraun dan penyokong-penyokongnya.

Ingatlah taubat Firaun yang sedang menghadapi mati lemas di laut telah ditolak.

Bertaubatlah sebelum terlambat!

Anonymous said...

Insaflah hadi bawang!! Bertaubatlah sebelum terlambat!!!

Anonymous said...

Insaflah macai @ khadam dedak sifu banglo terlajak diskaun.

Sesungguhnya sifu kafir harbi dan kuncu-kuncunya sibuk menentang agama Islam dan kamu pula sibuk menjilat sifu roket.

Bertaubatlah sebelum terlambat kerana wang neraka sifu tidak bernilai di alam barzah.

Anonymous said...

Al fatihah buat hadi bawang

Anonymous said...

JELAPANG
Thursday, January 4, 2018
INSAFLAH HADI. KAMU DAH TUA, DAH RAPAT KE DINDING


KATA Tun Dr Mahathir Mohamad: 

"Hadi (Awang) adalah orang yang hanya menggunakan Islam. Dia pernah kata kerajaan kafir dan perlu ditentang, jika anda mati dalam penentangan itu, anda akan masuk syurga. Itu yang dijanjikan (Hadi) dan ia bertentangan dengan ajaran Islam, namun mereka yang pakar agama hanya berdiam diri. Mengikut kata PAS, jika kamu bekerjasama dengan kafir, kamu akan menjadi kafir. Jadi sekarang dia bekerjasama dengan UMNO dan sebelum ini pernah bekerjasama dengan DAP, jadi dia 'mengkafirkan' diri sendiri," 
https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/01/370338/hadi-kafir-pengkhianat-tun-m


JAWAB Hadi:  

"Memang melampaulah (melabel kafir dan pengkhianat). Tetapi biar dia insaf sendirilah. Dia orang tua dah. Dia macam orang terdesak yang sudah rapat ke dinding. Apabila rapat ke dinding, dia tak boleh nak pergi. Dia (terpaksa) rempuh dinding itu. Jadi tak pasal-pasal pecah kepala sendiri. Jangan pecahkan kepala sendiri. Dia kena duduk sorang-sorang (bersendirian) dan fikirkan semula (apa yang dia cakap). Fikir dan kena banyak membaca. Jangan baca buku perubatan saja, buku Islam pun kena baca. Saya biarkan dia insaf sendiri. Mudah-mudahan dia insaf. Antara saya dan dia saya sudah maafkan. Antara dia dengan tuhan, dia kena bertaubat." 

 https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/01/370737/mahathir-terdesak-taubatlah-presiden-pas



MELAMPAU kata Hadi? Dulu mengKAFIRkan ahli Umno tak melampau?

Akhirnya ada orang yang berani mengkafirkan Hadi. Dan apa perasaan sekarang?

Hadi pun dah tua. Dah rapat ke dinding. Tak teringat nak bertaubat? Tak rasa berdosa menuduh ahli Umno kafir dahulu? Duduk lah seorang-seorang wahai Hadi Awang. Fikir semula. Insaflah.






JELAPANG at 11:10 AM
Share

No comments:
Post a Comment
Links to this post
Create a Link


Home
View web version
About Me

JELAPANG
Email: jelapang2008@gmail.com
View my complete profile
Powered by Blogger.

Anonymous said...

Kita cabar barua dedak 7:38pm ternakan sifu ultra kiasu untuk menunjukkan bukti konon TGHH mengkafirkan UMNO. Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah. Kita sedang menunggu barua ini menunjukkan bukti.

Anonymous said...

Anonymous 8:31 PM. Anda buta,tuli dah terlalu banyak makan dedak dari UMNO dan Nasi kangkang Datin Mah. Atau anda punya fikiran lemah dan tidak mudah mengingat perkara yang telah berlaku. Kalau tidak anda tidak akan berkata begitu.

Anonymous said...

Siapakah Ularmak terkenal di Malaysia. Jawapannya tentu Tuan Guru dari Mereng Terengganu. kah...kah...kah.....

Anonymous said...

Kita minta bukti, macai bangsat 8:41 pm membalas dengan maki hamun!

Ini jelas membuktikan dakwaan konon TGHH mengkafirkan UMNO adalah fitnah yang dicipta oleh pakatan liberal-kafir yang tidak bermoral.

Nampaknya pakatan sesat semskin terdesak kerana PRU 14 semakin hampir.

Anonymous said...

Dahsyat betullah dengan PAS ni,sebut saja PAS pastinya terhidu bau hancing akibat selalu dikencing UMNO. Oleh itu untuk pemimpin PAS jauhilah UMNO supaya tidak terkena kencing mereka.

Anonymous said...

Macai mereng ternakan parti kafir harbi roket suka menghina ulama Islam kerana macai mereng suka menjilat sifu kafir harbi.

Anonymous said...

Macai roket suka menjilat sifu banglo terlajak diskaun yang tidak basuh berak dan kencing. Bau hancing dan taik wangi bagi macai dedak roket ini.

Anonymous said...

Pas+Ikatan+Gagasan Sejahtera=PIGS???

Anonymous said...

Parti kafir harbi roket + parti liberal kuali + Parti Kencing Rakyat + Parti MahaFiraun = Pakatan Abu Jahal + Abu Lahab

Anonymous said...

MahaFiraun terkenal dengan kezalimannya:

1. Menentang ajaran Islam seperti Hudud, hukum menutup aurat dll. Bukankah puak munafik dan puak kafir harbi yang menentang agama Islam dan menindas umat Islam?

2. Membunuh ulama Islam dan orang kampung yang tidak bersalah. Apakah hukum membunuh orang mukmin? Kekal dalam neraka?

3. Memecat mufti dan ketua hakim yang juga dan berakhlak mulia. Bukankah syaitan membenci orang-orang beriman dan berakhlak mulia?

4. Skandal kewangan berskala besar berlaku di zaman pemerintahannya yang amat mer ugikan negara dan rakyat dan seorang akauntan telah dibunuh oleh penjenayah di Hong Kong. Apakah jenis pemimpin yang merugikan negara?

5. Menahan musuh-musuh politiknya tanpa bicara. Bukankah ini satu kezaliman menafikan hak untuk mendapatkan keadilan?

6. Bersekutu dan bekerjasama dengan NGO dan parti politik liberal dan kafir hatbi yang memusuhi agama Islam dan umat Islam untuk menghina dan memfitnah ukama Islam dan parti Islam yang berpotensi untuk memenangi PRU14. Adakah dia setaraf dengan Firaun yang menentang Nabi Musa a.s.?

Undilah ulama Islam dan parti Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails