Saturday, January 06, 2018

Israel Pura-pura Baik, Bila Gadis Tampar Askar Israel Dibebaskan.

Gadis Palestin Tampar Askar Israel Akhirnya Dibebaskan



BAITULMAQDIS: Seorang wanita Palestin yang didakwa sengaja menyerang seorang tentera Israel di Tebing Barat akhirnya dibebaskan dengan hanya ikat jamin, awal pagi semalam.

Remaja berusia 20 tahun itu, Nour Tamimi, dibebaskan dari sebuah penjara tentera rejim Zionis tersebut selepas hakim di sebuah mahkamah Israel menolak rayuan pendakwa raya tempatan untuk tidak membebaskan beliau.
Media antarabangsa melaporkan bahawa bapanya, Naji Tamimi berkata anaknya sudah dibenarkan pulang ke kampungnya di sini selepas membayar ikat jamin sebanyak 5,000 shekel (RM5,792) dengan seorang penjamin.
Peguam belanya, Gaby Lasky dilaporkan berkata bahawa penjamin tersebut mengesahkan bahawa Nour hanya akan hadir semula pada sesi prosiding mahkamah yang seterusnya dijangka bermula pada 12 Februari nanti.
Gadis itu ditahan 20 Disember lalu, sehari selepas penahanan sepupunya, Ahed Tamimi, 16, apabila video mereka menyerang tentera Israel yang sedang bertugas di kawasan Nabi Salleh, Tebing Barat tular menerusi internet.
Ahed dan ibunya, Nariman Tamimi bagaimanapun kuran bernasib baik apabila masih lagi berada dalam tahanan pihak rejim Zionis. Kepulangan Nour disambut meriah ramai ahli keluarga dan Gabenor Ramallah, Laila Ghanam.
Keluarga Ahed adalah aktivis kuat menentang penjajahan rejim itu di Tebing Barat. Sekeping gambar Ahed ketika kecil yang gigit tangan askar cuba tangkap abangnya menjadi imej simbolik penentangan terhadap kezaliman Israel. –Lapor Agensi.
Komen Weblog Ibnu HasyimIsrael pura-pura baik, bila seorang wanita Palestin yang didakwa sengaja menyerang seorang tentera Israel di Tebing Barat akhirnya dibebaskan dengan hanya ikat jamin, awal pagi semalam.
Sedangkan hakikatnya, Israel yang bangsat tidak ada negeri itu, telah merampas bumi Palastin, membunuh dan menghalau rakyat Palastin dengan bantuan kuasa-kuasa besar dan zalim dunia sejak tahun 1948 lagi.. 


 Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

9 comments:

Anonymous said...

Ibenu, minta tlg sama kamu jgn siar lagi gambar hadi bawang!dia bkn pejuang ialam tapi guna islam utk kepentingan peribadi.apa kata kita pijak hadi bawang secara berjemaah.biar dia tau bahwa akar umbi pas tk sokong beliau.

Anonymous said...

Buktikan wahai sibodoh..

Anonymous said...

Anak menantu hadi bawang ni dpt dedak dari najib, syarikat ank menantu hadi dpt projek najib bagi walaupun tk layak! Ibenu jgn nk cover hadi bawang! Sila tonton amanat hadi bawang diyoutube!!! Hadi dh terima karma dari perbuatanya!!!

Anonymous said...


Macai 2:44pm ternakan parti kafir harbi menulis komen yang mendedahkan minda penjenayah dan sifat sadis yang dimiliki oleh macai bangsat ini dan pemimpin kafir harbi. Hanya puak munafik dan kafir harbi yang menghasut umat Islam menentang ulama Islam.

Jika puak bangsat dan celaka ini memenangi PRU14, musuh Islam ini akan memijak agama Islam, ulama Islam dan umat Islam secara 'berjemaah'.

Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam pimpinan ulama Islam dalam PRU14 dan menolak semua parti sekular, liberal dan kafir harbi supaya musuh Islam tidak boleh memijak kita.

Anonymous said...

Macai kafir harbi 3:24 pm menulis dakwaan karut tanpa sebarang bukti.

Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah dan macai bodoh bertingkat ini adalah penjaja fitnah.

Karma? Karma bukan ajaran Islam. Maka jelaslah kamu bukan orang Islam yang cuba menghina dan memburuk-burukkan ulama Islam.

You can go to hell with your lies and immoralities.

Anonymous said...

Karma ajaran agama apa?

Anonymous said...

January 6, 2018 at 3:24 PM
Itu bukan bukti.

Pergi buat report polis, jadikan itu sebagai bukti tuduhan.
Kalau berani buat le?
Biar berdepan di mahkamah?

Anonymous said...

Walaupun saya bukan penyokong UMNO,tapi ....Amanat Haji Hadi yg menuduh UMNO itu kafir sudah cukup menidakkan dia sebagai pejuang Islam.

Anonymous said...

Macai dedak roket 4:11pm ,

Mana bukti amanat kafirkan UMNO? Mengapa kamu tidak buat laporan polis?

Kalau Setakat buat dakwaan tanpa bukti, kamu hanyalah penjaja fitnah yang makan dedak kafir harbi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails