Monday, January 29, 2018

5 Dipecat DAP. Kalau Tak Ikut Kata "Tokong" Akan Dilunyaikan?



5 pembantu ADUN Tanjung Bungah dipecat DAP

Menerusi surat itu, kesemua mereka perlu melepaskan jawatan masing-masing sebelum 18 Februari depan yang juga merupakan minggu sambutan Tahun Baharu Cina.

Ini baru betul2 Cekap, Akauntabiliti dan Telus ( C.A.T)

Kredit
Nasir Seligi 



10 comments:

Anonymous said...

http://www.sinarharian.com.my/politik/terlalu-lama-pimpin-dap-punca-dianggap-diktator-1.644965

Terlalu lama pimpin DAP punca dianggap diktator

SHAH ALAM – Ungkapan diktator sebenarnya kurang tepat jika diberikan kepada pemimpin parti kerana kebiasaannya ia ditujukan kepada pemimpin negara yang kuku besi.

Penganalisis politik, Prof Madya Datuk Dr Samsu Adabi Mamat berpendapat, ciri-ciri diktator jika tidak dibendung daripada awal, ia boleh menjadi bahaya kepada negara.

Menurutnya, Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang dilabelkan sebagai diktator hanya kerana beliau terlalu lama memimpin DAP.

“Masyarakat melihat seolah-olah DAP tiada tokoh pemimpin lain. Kalau pun ada, Lim Guan Eng, anaknya sendiri.

“Jadi, mahu tidak mahu, DAP terpaksa berdepan tohmahan bahawa sikap nepotisme atau ingin berkuasa dalam parti jelas wujud dalam parti mereka. Ini akan terus dikaitkan jika Kit Siang akan terus bertanding pada PRU14 ini,” katanya kepada Sinar Online.

[ARTIKEL BERKAITAN: Kepimpinan kuku besi faktor utama keluar DAP]

Ditanya apakah ciri-ciri diktator hingga Kit Siang dilabelkan sebegitu, Dr Samsu Adabi berkata, faktor lama memimpin menyebabkan Kit Siang dianggap sebagai diktator.

“Ada yang mengaitkan ahli yang tidak sepakat dengannya akan dibuang dari parti. Jadi, ciri-ciri ini jika diteruskan, boleh merosakkan imej parti.

“Lagi-lagi kalau satu hari nanti DAP dapat mengusai negara, tidak mustahil ia akan memberi bahaya kepada sistem pentadbiran negara,” katanya.

Beliau berkata, kebanyakan pemimpin seusianya atau yang lama dengannya dalam politik juga sudah mengundurkan diri.

“Lihat Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Taib Mahmud, ini antara pemimpin yang sering dilabelkan sebagai antara lama memerintah pun sudah berundur.

“Oleh itu, Kit Siang juga perlu mengundurkan diri supaya masyarakat akan terus menghormatinya,” katanya.

Jelasnya, tempoh 50 tahun untuk seseorang dalam sesebuah parti politik tidak bagus.

Terdahulu, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Hamzah Zainuddin mendakwa DAP sebuah parti yang lebih kepada kepimpinan diktator.

Beliau mendakwa, Kit Siang mendominasi parti itu sejak 51 tahun lalu akan memecat mana-mana ahli yang menentangnya.

Beliau berkata, jawatan-jawatan dalam DAP juga tidak dilakukan dengan cara pengundian.

Sebelum itu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, ramai anggota DAP dari Pulau Pinang, Selangor, Johor dan Melaka akan bertindak meninggalkan parti tersebut kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan parti yang hanya dikuasai bapa dan anak itu.

Anonymous said...

https://sozcyili.blogspot.my/2016/02/lagi-kes-penduduk-kampung-dihalau-di.html

Lagi Kes Penduduk Kampung Dihalau Di Pulau Pinang.

Kampung Permatang Tok Subuh yang terletak di Bukit Minyak, Pulau Pinang, sedang menghadapi ancaman pengusiran paksa. 26 keluarga yang menduduki kampung ini telah menerima notis bailif pemilikan kosong yang mengarahkan mereka untuk mengosongkan rumah sebelum 4 Mac 2016. Rumah mereka boleh diroboh secara paksa bila-bila masa pada dan selepas 4 Mac nanti.

Kampung Permatang Tok Subuh sudah diteroka oleh penduduk sejak 70 tahun yang lalu. Distinct Class Sdn Bhd yang menggelar dirinya tuan tanah dikatakan membeli tanah tersebut daripada pemilik sebelum itu dan mengheret penduduk asal ke mahkamah untuk mengusir mereka. Keputusan kes di Mahkamah Sesyen Butterworth tidak berpihak kepada para penduduk dan sekarang notis pemilikan kosong telah dikeluarkan.

Para penduduk menuntut supaya hak perumahan mereka dijamin, iaitu perlunya rumah ganti sekiranya mereka terpaksa berpindah. Namun, Distinct Class Sdn Bhd enggan berunding dan cuba mengusir penduduk secara paksa.

Penduduk Kampung Permatang Tok Subuh bertekad untuk mempertahankan kampung halaman mereka.

Boleh mengikuti perkembangan tentang perjuangan penduduk Kampung Permatang Tok Subuh di laman FB Pertahankan Kg Permatang Tok Subuh.

Harap komrad semua, kawan-kawan boleh berikan sokongan, atau idea penyelesaian kepada perjuangan Kampung Permatang Tok Subuh ini.


Read more: https://sozcyili.blogspot.my/2016/02/lagi-kes-penduduk-kampung-dihalau-di.html#ixzz55XcjHTm1

Anonymous said...

https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/24399/

Tindakan Guan Eng ketepikan Adun PKR tidak wajar, kata PKR

TINDAKAN Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyekat peruntukan bantuan mangsa banjir kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kebun Bunga daripada PKR Cheah Kah Peng adalah tidak wajar dan tidak menghormati pilihan rakyat, kata Pengerusi PKR Pulau Pinang Mansor Othman.

Beliau berkata sebagai wakil rakyat yang mendapat mandat rakyat dalam pilihan rayau mum lepas, Cheah tidak sepatutnya disekat daripada menjalankan kewajipan sebagai wakil rakyat bagi penduduk Kebun Bunga.

Katanya tindakan Lim menyerahkan tugas berkenaan kepada Adun Pulau Tikus daripada DAP Yap Soo Huey juga dilihat seperti mengetepikan peranan PKR dalam kerajaan negeri pimpinan DAP itu.

"Pihak kami ingin menegaskan bahawa tindakan ini telah sedikit sebanyak mencalarkan semangat setiakawan dalam Pakatan Harapan,” katanya dalam kenyataan di George Town hari ini.

Semalam, Lim dalam sidang media berkata pendaftaran mangsa banjir di kawasan Kebun Bunga akan diselia oleh beliau sendiri dan Yap atas sebab prosedur dalaman.

Mansor menyifatkan alasan bahawa sekatan itu disebabkan oleh prosedur dalaman sebagai amat naif dan sukar diterima kerana keputusan menarik peruntukan kepada wakil rakyat Kebun Bunga itu tidak melalui perbincangan dan rundingan dengan PKR negeri.

Sementara itu, Adun Pulau Betong Dr Muhamad Farid Saad menyifatkan tindakan Lim mengetepikan Adun PKR untuk memperakui borang permohonan pampasan banjir sebagai satu tindakan yang sangat tidak demokratik.

"Saya tidak hairan jika Adun-Adun BN (Barisan Nasional) tidak diberikan kuasa memperakui permohonan itu, tapi bila Adun PKR sendiri tidak dibenarkan juga ia sesuatu yang agak janggal. Bukankah PKR adalah sebahagian dari kerajaan Pakatan Harapan di Pulau Pinang," katanya.

Beliau berkata kerajaan DAP Pulau Pinang kini dilihat sudah tidak mengendahkan suara-suara pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan rakyat di negeri ini yang membantu kemenangan DAP dalam pilihan raya umum.

"Jelas pentadbiran Ketua Menteri Lim Guan Eng tidak boleh dikritik. Suara mengkritik dianggap suara menentang. Mungkin itulah yang berlaku ke atas rakan saya YB PKR Kebun Bunga Cheah Kah Peng diketepikan kerana mengkritik ketua menteri dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang.

"Sebelum ini, YB PKR Penanti Norlela Ariffin juga diberi tekanan apabila beliau membangkitkan isu operasi kilang haram di Kampung Sungai Lembu dalam DUN Penanti," katanya. – Bernama, 24 November, 2017.

Anonymous said...

Pantang datuk nenek parti kafir harbi BiaDap membiarkan pemimpin negeri dan ahli menentang dinasti kit sial yang menjadi dicktator BiaDap seumur hidup.

Pemimpin dan ahli yang cerdik
, jujur dan berani adalah tidak sesuai dengan selera dan nafsu serakah Abang Besar dan Tuang Punahsihat parti BiaDap yang bergelumang dengan pelbagai skandal yang merugikan rakyat dan negara.

Marilah kita katakan "PORRAHHHH !" kepada Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi BiaDap.

Anonymous said...

inilah DAP yg Jahat lagi Khianat dimana PAN sanggup menjadi Khadam Abdi

Anonymous said...

Juboq ibenu gataikah? Pasal ibenu byk copy blog lain? Sendiri post sendiri komen,gila ibenu ni

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/01/09/mengapa-mat-sabu-salahuddin-ayub-menangis-ketika-konvensyen-ph/amp/

Mengapa Mat Sabu & Salahuddin Ayub Menangis Ketika Konvensyen PH ?

AIDCNews -09/01/18 –Mengapa Presiden Amanah, Mohamad Sabu dan Timbalannya, Salahuddin Ayub menangis ketika Konvesyen Pakatan Harapan (PH) Ahad lalu.

Persoalan itu ditimbulkan oleh blog Revolusi Habib yang mendapat sumber dalaman bahawa kedua-dua pimpinan tertinggi Amanah itu tidak gembira dengan pengagihan kerusi PH.



“Mengikut sumber, dalam perbincangan, mesyuarat pengagihan kerusi yang berlaku hampir setiap minggu dengan lokasi mesyuarat saling berselang-seli mengikut giliran, berlaku beberapa isu besar yang hampir meretakkan hubungan antara parti dalam Pakatan Harapan.

“Sumber mendedahkan bahawa, berlaku pertengkaran dan ketuk meja oleh beberapa pimpinan apabila PAN (Amanah) membangkitkan kerusi-kerusi yang layak dipertandingkan.

“Kemudian berlaku ugut-mengugut untuk pecat, singkir dan seumpamanya ke atas mana-mana pemimpin yang telah dianugerah kerusi dalam GLC dengan elaun belasan ribu ringgit sebulan.

“Walau bagaimanapun sumber tidak mahu mendedahkan siapa yang mengugut dan siapa yang diugut.

“Berikutan itu juga, Parti PAN mesti mengalah dalam pembahagian itu kerana mereka dikatakan tidak ada lagi jalan untuk berpatah balik atau keluar daripada Pakatan Harapan, menurut sumber berkenaan,” dedah blog itu.

Sementara itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng hari ini, memberi amaran kepada kepemimpinan Amanah supaya berhenti memperbesarkan isu pembahagian kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang.

“Macam mana saya nak jawab soalan ini pun saya tak tahu kerana tidak tahu soalan berpunca dari mana, cakap macam mana nak tuntut (lebih banyak kerusi untuk ditandingi).

“Ini kita sudah umumkan dan itulah struktur pembahagian. Justeru, jangan cuba tokok tambah. Apa yang penting kita mara ke hadapan dengan suatu strategi jelas,” katanya pada sidang media di KOMTAR.

Beliau berkata demikian ketika mengulas rasa tidak puas hati dalam kalangan pemimpin dan ahli Amanah yang menganggap berlaku pengagihan tidak adil bagi kerusi Parlimen parti itu.

Ketika pengumuman konvensyen pakatan pembangkang kelmarin, Amanah mendapat agihan paling sedikit iaitu 27 kerusi Parlimen di Semenanjung untuk ditandingi, berbanding Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) (52); PKR (51) dan DAP (35).

Anonymous said...


Parti Kafir begitu tegas dengan prinsip perjuangan.

Mereka yang di pecat terang-terang telah banyak kali mengkritik kepimpinan Negeri yang di pimpin oleh LGE.

Akhir nya mereka di pecat walaupun sepatutnya mereka lebih bermoral dan bermaruah kerana setelah sekian lama tidak di pedulikan oleh parti dan mengkritik parti, mereka sepatutnya berundur secara terhormat.

PAS sebaliknya bersikap pengecut apabila perkara yang sama di lakukan oleh Mahfuz.

Pemimpin PAS tidak bermoral dan bermaruah sebagai parti Islam kerana tidak berani mengambil tindakan memecat Mahfuz yang akhir nya beliau sendiri membuat keputusan berundur.

Mana-mana ADUN yang di sekat peruntukan nya kena lah tinggalkan MB atau KM. Bukan pergi mengadu macam budak-budak.. Adalah sebab kena sekat.

Anonymous said...

Komen barua dedak 2:08 pm ternakan parti harbi BiaDap telah membuktikan:

1. Pemimpin parti kafir harbi BiaDap yang menganggap diri mereka konon 'suci' adalah dicktator yang bertindak kejam dan zalim terhadap pemimpin bawahan dan ahli biasa yang menegur kelemahan, kesilapan dan kesalahan Abang Besar dan tuang punahsihat parti BiaDap.

Oleh sebab itu, parti BiaDap tidak mempunyai prinsip moral dan integriti dan kafir harbi hanya sesuai di negara China Komunis.

(2) Parti Islam PAS memberi kebebasan bersuara kepada ahli untuk menyuarakan pendapat dan teguran mereka kepada parti Islam PAS.

Malangnya kebebasan bersuara ini telah disalah-gunakan oleh yang kalah dalam pemilihan ahli jawatankuasa tertinggi untuk memfitnah dan memburukkan parti Islam PAS kerana puak munafik tidak boleh bertahan lama dalam parti Islam . Maka PAS rela melepaskan pengkhianat perjuangan Islam ke pangkuan parti liberal kuali dan parti kafir harbi BiaDap yang memusuhi Islam.

Biarkan pengkhianat itu terjun dari kapal Islam dengan labu-labunya dihanyutkan arus laut ke mulut jerung putih dan buaya yang sedia menunggu mangsa.

Anonymous said...


Hadi hanya bersuara minta mereka yang tidak sehaluan lagi keluar rumah dan bina Mesjid baru..

Dalam mana-mana parti ada peraturan untuk mengenakan hukuman, salah-satu ialah di pecat.

Hanya parti suci yang ada peraturan 'halau'..

Baru bersuara kat sini secara baik.. dah kena hemput dengan keras.. Itu panggil ahli syurga.. pun kena tibai tak tentu pasal..

Begitu juga lah tingkah laku Ketua Lobai yang tengking Tetamu Anwar Ibrahim semasa berkunjung ke rumah nya untuk memberi penjelasan mengenai PRU Kajang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails