Tuesday, March 21, 2017

Sendi Kekuatan Remaja Muslimah Afghan Diracuni Melalui Hiburan. Begini..

 ARYANA (kiri) dan Zulala memberi satu gaya istimewa.


HALAMAN HIBURAN

DENGAN solekan berwarna gelap di kelopak mata, Zulala Hashemi berdiri megah dengan kasut tumitnya setinggi empat inci untuk menjadi penyanyi.
Gadis berumur 18 tahun itu merupakan calon pertama yang berjaya melayakkan diri ke pusingan akhir rancangan muzik televisyen iaitu Afghan Star, di Afghanistan.
Afghan Star adalah salah satu contoh penyebar virus perosak sendi-sendi budaya agama di Afghanistan atau negara-negara sepertinya yang menjadi sasaran serangan bagi mencabut akar umbi kekuatan Islam oleh haramjadah-haramjadah penjajah barat.
Zulala yang berasal dari timur Jalalabad iaitu kubu kuat Taliban dan Negara Islam akan berentap dengan penyanyi rap dalam pusingan akhir tersebut. Pertarungan pada pusingan akhir itu dilihat akan menjadi sesuatu yang menarik sepanjang 12 tahun siaran program popular itu.
Dalam diam-diam, Aryana Saeed yang juga merupakan juri pertandingan dan aktivis wanita memberi sokongan kepada Zulala. Aryana yang dilahirkan di Kabul tetapi tinggal di London (di'brainwach' otaknya) disodor atau diidolakan seperti bintang realiti Amerika Syarikat, Kim Kardashian.
Jadi tidak hairan bila penyebaran 'racun di balik tabir' begini tidak disenangi oleh golongan agama dan ulamak setempat di sana. Contohnya seperti cara berpakaian tidak menutup aurat yang diganti dari pakaian sopan sebelumnya.
“Saya tidak pernah menyembunyikan sokongan kepada wanita yang mempunyai peluang yang sedikit di negara ini.
“Buat julung-julung kalinya, orang ramai telah mengundi seorang gadis yang datang dari wilayah yang agak konservatif di sebuah negara Islam,” katanya.
Afghan Star yang mirip dengan rancangan realiti Amerika Idol telah lama popular di Afghanistan sejak kejatuhan kerajaan Taliban yang mengharamkan muzik liar perosak remaja di negara itu. Sejak diperkenalkan pada tahun 2005, rancangan itu membolehkan wanita bernyanyi dan menari.
Mengikut rekod program tersebut pada tahun 2008, seorang wanita berjaya mendapat tempat ketiga. Sejak itu, belum ada lagi penyanyi wanita yang berjaya menduduki kedudukan ketujuh atau kelapan.
“Walaupun saya tidak menang, saya akan menjadi penyanyi.
“Saya memakai pakaian tradisional (yang diubah suai tidak menutup aurat) tetapi lagu-lagu yang saya nyanyi mengikut Aryana.
“Saya ingin menyampaikan mesej kepada wanita Afghanistan bahawa mereka mesti (beralasan atau bertopeng) menuntut hak untuk mengembangkan bakat (maksiat) yang dimiliki (penjajah ciptakan),” kata Zulala.
Ketua Tolo TV yang menyiarkan rancangan itu, Massod Sanjer berkata, tiada yang mustahil bagi seorang gadis dari Jalalabad untuk mara ke peringkat akhir.
“Inilah apa yang (penjajah) negara ini perlu sekarang,” katanya.
 ARYANA (dua dari kiri) bersama para juri yang mengadili peserta yang menyertai program muzik Afghan Star.
 DARI kanan: Sayed Jamal, Zulala dan Babak Mohammadi berganding dalam satu persembahan muzik televisyen, Afghan Star di Kabul.
Sebagai langkah keselamatan, produksi Tolo TV terletak dilindungi pintu besi kebal dan dikawal oleh pengawal bersenjata. Ini antara sebabnya, Bandar Afghanistan sering diserang dan dibebaskan. Awal bulan ini sekumpulan lelaki bersenjata telah menyerang tentera di negara itu yang mengorbankan lebih 100 nyawa.
Pesaing Zulala pada peringkat akhir ialah Sayed Jamal Mubarez iaitu seorang penyanyi rap muda dari utara bandar Mazai Sharid. Sayed Jamal telah menutup salun rambutnya selama tiga bulan untuk mengambil bahagian dalam acara itu. Dia telah meminjam sebanyak $8 (RM35) daripada jiran-jirannya untuk menaiki bas ke Kabul.
Mengikut undian, Jamal telah mendahului semua peserta sejak awal pertandingan. Bagaimanapun peluang untuknya menang tetap tipis jika pengundi mengundi mengikut garis etnik di negara itu.
Zulala pula merupakan etnik Pashtun iaitu penduduk majoriti yang dominan di Afghanistan, manakala Sayed Jamal pula etnik Hazara iaitu minoriti yang telah lama dianiaya (kononnya).
“Setiap persembahan saya menggalakkan penonton untuk mengundi bakat bukannya etnik,” kata Omid yang bertindak sebagai penyampai rancangan tersebut.
Hasil carian imej untuk brainwash
Beginilah antara caranya, sendi kekuatan remaja Muslimah Afghan diracuni dan dicabut melalui program hiburan.. Begini juga yang berlaku di Tanah Melayu, tanah airku, pada awal atau hampir kemerdekaan dulu.. (IH)
PERHATIAN:

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.



klik di sini....

1 comment:

Anonymous said...

Nampaknya musuh Islam berusaha meruntuhkan akhlak umat Islam melalui artis wanita yang tidak bermoral.

Di negara kita pula, musuh Islam menggunakan badut-badut wanita seperti CT jari tengah dan Asiyah AJ untuk menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam dan menyesatkan umat Islam.
Rakan-rakan mereka terdiri dari kafir harbi dan pesakit mental yang telah murtad.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails