Wednesday, March 22, 2017

Lagi,Filem 'Beauty and The Beast' Bahayakan Anak-Anak Indonesia Pula.

Hasil carian imej untuk Beauty and The Beast
HALAMAN HIBURAN

Hidayatullah.com -Penyelidik Psikologi Saraf (Neuropsychology), ihshan Gumilar, MA mengatakan filem Filem Beauty and The Beast tayang di pawagam Indonesia telah mempropagandakan watak homoseksual tersirat.

Film Beauty and The Beast Bahayakan Anak-Anak Indonesia
Bila pesan filem disampaikan secara tersirat, lanjutnya, maka itu justru akan masuk ke sub conscious memory (antara alam sedar dan tidak sedar) seseorang.

"Ini (mesej) biasanya akan selalu terus terngiang-ngiang dalam kepala seseorang," jelasnya kepada hidayatullah.com melalui sambungan telefon, Selasa (21/3/2017).

Ia sangat bimbang apabila filem itu ditonton oleh anak-anak. Sebab boleh mengganggu perkembangan dan merosakkan pola pikir mereka.

"Anak lambat laun ketika sampai dia besar mengenali perilaku homoseksual seolah sebagai hal yang normal," katanya.

Pensyarah psikologi ini juga mendedahkan, banyak kes orang setelah menonton filem homoseksual, menjadi homoseksual.

Ia menceritakan, ada mahasiswa yang mengaku kepadanya mempunyai orientasi homoseksual, kerana waktu SD sering menonton filem adegan homoseksual.

Namun, kata ihshan, bukan bermakna anak-anak yang menonton filem Beauty and The Beast hari ini, menjadi homoseksual minggu depan atau bulan depan. Melainkan kesan jangka panjang apabila mereka besar nanti. Oleh itu, ia menyarankan untuk tidak usah menonton filem itu.

Terakhir, ia mengingatkan Lembaga Sensor Film (LSF) untuk memotong adegan filem Beauty and The Beast yang menjurus kepada perilaku homoseksual.

"Kalau tidak, mungkin mereka punya orientasi yang mereka anggap lebih penting daripada menyelamatkan jiwa anak-anak Indonesia," ujarnya. (Andi)


PERHATIAN:

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.


klik di sini....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails