Thursday, March 23, 2017

Rasuah. Ini Dia Biang Lindung Pusat Urut Haram?


Muah Pudali (kiri) dan Shah Fitri (kanan) dibawa ke Mahkamah Shah Alam semalam atas pertuduhan menerima rasuah untuk melindungi pusat urut haram pada 2015.

SHAH ALAM – Dua bekas pembantu penguat kuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MSPJ) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan menerima rasuah bagi melindungi pusat urut haram dua tahun lalu.
Kedua-dua tertuduh, Shah Fitri Abd. Hali, 30, dan Muah Pudali Shukor, 37, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan terhadap mereka jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim Rozilah Salleh.
Mengikut pertuduhan, kedua-dua mereka yang ketika kejadian berjawatan Pembantu Penguat Kuasa MPSJ dan bertugas di bahagian penguatkuasaan cawangan Zon Puchong didakwa menerima suapan berjumlah RM800 daripada seseorang wanita dikenali sebagai Chris sebagai upah tidak mengambil tindakan penguatkuasaan terhadap Pusat Urut Shui Xian Beauty and Spa yang beroperasi secara haram di Puchong.
Pusat urut berkenaan beroperasi tanpa lesen pusat kecantikan atau perniagaan di bawah Undang-Undang Kecil Pusat Kecantikan Dan Penjagaan Kesihatan MPSJ 2013.
Kesalahan itu didakwa dilakukan di hadapan restoran Al-Mehraj beralamat No 2, Jalan Puteri 5/2, Bandar Puteri Puchong pada pukul 7.15 malam, 30 Julai 2015. (IH)
PERHATIAN:

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails