Sunday, December 11, 2016

Amanah Nekad Jadi Benteng ‘Program’ Perkauman.


mat sabu
SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (Amanah) nekad untuk terus menjadi benteng kepada isu perkauman yang didakwa dimainkan secara terancang oleh Umno dan Barisan Nasional (BN).
Presiden Amanah, Mohamad Sabu berkata, pihak kerajaan dilihat telah menjadikan isu ini sebagai satu ‘program’ yang sistematik untuk memastikan mereka terus berkuasa sebagai pemerintah di negara ini.
“Sekarang ini gelombang membenci kaum Cina, India akan dimainkan sehebat-hebatnya dan benteng untuk mematahkan serangan itu adalah Parti Amanah Negara.
“Kita akan lawan perkara-perkara retorik yang menjahanamkan agama itu sendiri, kita kena lawan sebab isu ini hanya untuk mengekalkan kuasa mereka,” katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan Konvensyen Nasional parti Amanah, Ahad. (mStar)

5 comments:

Anonymous said...

Kah kah,,, mat sabu oi,,, hang dok pertahankan dap kafir harbi yg terang2 menentang agenda Islam tu,, tak retorik ka?, jika dah kemaruk kuasa sampai sanggup lari drpd jamaah islam dan cenderung kpd kapir dap tu,, hang amanah kpd siapa sebenarnya ni? Amanah kpd agama ka,, atau amanah kpd amoi cina?,,

Anonymous said...

Orang Melayu bukan benci orang Cina la mat sabu. Org Melayu benci ko

Anonymous said...

Apa kurang ummporno harbi..

Anonymous said...

Ko ni keturunan melayu sial..

Anonymous said...

Bukan mat sabu shj yg dibenci.. tak lupa pengikutnya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails