Friday, December 16, 2016

3 Tuntutan PAS Kepada Sarawak Report. Jawab Kaki Fitnah!


KUALA LUMPUR: PAS secara rasminya telah menyerahkan surat tuntutan kepada editor Sarawak Report yang bernama Clare Rewcastle Brown yang beralamat di London pada 13 Disember lalu, kata Setiausaha Agung PAS, Dato' Takiyuddin Hassan.

Notis tuntutan "Letter of Claim Pursuant to the Pre-Action Protocol for Defamation" itu berkuatkuasa selama tujuh hari bermula dari tarikh surat pada 13 Disember 2016 telah menyenaraikan tiga perkara tuntutan yang harus diambil tindakan oleh portal berita Sarawak Report terbabit.

Menurut beliau, tiga perkara tersebut adalah meminta Sarawak Report membuang artikel itu daripada laman web Sarawak Report, mahu Sarawak Report siarkan satu permohonan maaf (apology) atau penarikan segala tuduhan mengikut terma yang akan dipersetujui oleh PAS dan menuntut Sarawak Report memberi akujanji (undertaking) tidak akan menyiarkan dakwaan palsu pada masa akan datang.

Beliau yang ditemui Harakah di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut Kuala Lumpur pada hari ini turut menamakan dua pihak yang akan menyaman portal tersebut iaitu parti PAS dan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang. – HARAKAHDAILY 16/12/2016


 Hasil carian imej untuk lidah bercabang
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jawablah wahai kaki fitnah!

13 comments:

Anonymous said...

Tak payah cakap bnyk. Saman jer lah

Anonymous said...

Itulab bila PresPAN hanya pandai baling Mikrofon n Selfie d Amoy

Unknown said...

kita nak tengok lepas tujuh hari nanti betul tak akan teruskan saman atau buat bodok macam biawak sebab kebanyakkan tandak tanduk pas ni memang macam biawak lidah bercabang

Anonymous said...

Buat apa hantar Letter of Claim atau surat tuntutan saja? Setakat tuntutan saja tak cukup, tak mendatangkan apa-apa kesan. Lagi baik dibawa ke mahkamah dan disaman saja Sarawak Report tu.

aku said...

nak saman sebab ckp 90juta, sebenarnya entah2 89 juta atau 91 juta yg betul..PAS ni pegang isu 90juta, tu yg dikatakan fitnah..takpe..teruskan saman dulu..nanti naik mahkamah baru la si Clare ni bagi bukti...lepas tu mula la lebai2 PAS ni kesipuan..(yg tahu jumlah sebenar juta ni..kena tanya Hj Hadi and the gang...) Mungkin bukan 90 juta..TAPI, mungkin ada juta-juta nya tu...tu pasal sekarang ni PAS dah tak perlu usung tabung semasa ceramah...(ceramah dah takde sambutan). So, kalau betul ada transaksi juta-juta tu (tak kisah la berapa), dah tak pandang dah tabung tabung ni , ye tak? Easy money....

Anonymous said...

Kaki fitnah dah tak ada modallagi.

ha ha ha

Anonymous said...

LIDAH BIAWAK tu cakap lebong jual agama oleh lebai2 PIGS yabg sedondon nak jadi Punahsihat & berkecuali kat parlimen konon politik matang/nnatang .. bertanding 70 kerusi menang hanya 20 kerusi & cakap takabur bagai. Itu bukan lagi saman SR la weh. Itu baru tanya!! nanti SR buat degil nak lawan kat mahkamah .. nanti terbarai/terburai habis rahsia umnoBN+PaspispusPIGS.
.

Anonymous said...

Samada perkara ni nanti Pas menang atau kalah, kedua duanya ada hikmah...Pas takkan mendabik dada pun klu menang...
Cuma cam kesian tengok komen2 drpd kaki fitnah ni...cam panik dan dengki je bunyinya...hehehe..relaks la....tak dapat hadiah pun...

Anonymous said...

Ibnu Hashim dah jadi BIAWAK berlidah kaa? mana foto sexygairah bagai..??

Anonymous said...

PAS ni mana ada keberanian dan akal,dah hari2 kena kencing dengan UMNO pastinya bertambah bebal dan bacul.Ditambah lagi makan nasi kangkang Mak Datin jadi mati kutu otaknya.

Anonymous said...

PAN ni mana ada keberanian dan akal,dah hari2 kena kencing dengan DAP pastinya bertambah bebal dan bacul.Ditambah lagi makan nasi kangkang bini orang dan amoi jadi mati kutu otaknya.

Anonymous said...

Copy paste je bang? Hujah takde ke? Alahai barua2 Pas ni. Kelakar pun iya, tolol pun iya jugak.

Anonymous said...

Copy paste je bang? Hujah ke tu? Alahai barua2 PAN ni. Kelakar pun iya, tolol pun iya jugak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails