Monday, April 18, 2016

Peluang Kerja Di Australia Masih Terbuka...

Peluang Kerja Di Australia Masih Terbuka...

Tiap Minggu & Bulan.. 
Sentiasa ada pihak yangg berurusan dengan kami untuk pergi kerja di Austtralia.
Cepat, jangan terlambat. 
Kerja masih banyak menunggu anda..
Daftar sekarang, minggu depan boleh kerja!


Baca keterangan ini dulu, 


Komen Weblog Ibnu Hasyim
Memang saya (IH) mewakili weblog ini menjadi perunding antara orang-orang Malaysia yang ingin pergi berkerja di Australia. Samada kerja di ladang atau lain-lainnya. Sejak setahun terakhir ini, kira-kira ratusan yang pergi melalui rundingan dengan pihak kami, dan tiada apa-apa masalah kecuali masalah kecil, peribadi dan lain-lain.

Bahkan semuanya melalui proses penyelesaian yang baik dan wajar. Tetapi hampir setiap bulan, ada saja yang mengadu kepada pihak kami ditipu oleh orang tengah penghubung antara mereka dengan kontrakter di Australia, dan ada yang kontrakter-kontrakter itu yang menjadi penipunya.


Bulan lepas (Mac 2016) terdapat kira-kira 20 orang yang tersadai di sana mengadu kepada kami. Sebelum itu, hampir kira-kira 10 orang tiap bulan mengadu kepada pihak kami, kononnya 'ditipu'.


Banyak sebab, mengapa jadi begitu. Selain disebabkan penipuan terancang, ada juga sebab dari diri mereka atau bakal pekerja itu sendiri. Contohnya mereka mendapat gambaran indah atau 'kaya mudah' sebelum berangkat ke sana. Bila sampai di sana rupanya suasana bukan semudah seperti digambarkan.


Sebulan dua lepas, terdapat 3 orang yang pergi berkerja di sana melalui khidmat runding dengan pihak kami. Seorang wanita dari utara yang baru sampai di Melbourne sudah beraleh arah, 'tidak mampu' menjalani kehidupan baru yang akan ditempuhi. 


Dia menelefon, merayu-rayu, menangis untuk pulang dengan berbagai alasan, sedangkan dia sudah 'bergadai bergolok' hutang keliling pinggang untuk sampai ke sana. Akhirnya kami bantunya pulang ke Malaysia, bahkan atas 'peri kemanusiaan', wang pengurusan yang kami ambil kami kembalikan kepadanya.


Selepas itu, 2 orang anak muda baru keluar sekolah dari Selangor sampai ke sana bekerja di ladang negeri Victoria, Melbourne sudah tidak mampu lagi meneruskan kehidupan sebagai pekerja ladang di sana. Atas dasar 'peri kemanusiaan' juga pihak kami pulangkan balik wang pengurusan yang kami ambil darinya.


Kerana memang dasar kami tidak mahu langsung wujud 'kezaliman' dalam perkhidmatan kami, bahkan kalau perlu membantu orang tertindas pula... Semoga Allah SWT teruskan istiqamah kami ini!



Sla hubungi:
IBNU HASYIM/Muaz Jabal - 014 2225865
Wasap no 0182018342 (Muaz Jabal) .


Lihat keseluruhan..
E-Buku IH-106: Kerja Ladang, Australia & Islam.

E-Buku IH-106: Kerja Ladang, Australia & Islam.

  
Ibnu Hasyim
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com 

Tel 014 222 5865 (KL)       
18 Apr 2016 KL 

3 comments:

Anonymous said...

Syukur alhadulillah. Ada juga peluang warga bangsa mencari rezeki yg halal. Memetik buah jauh lagi afdhal dari menjadi talibarut DAP.

Cari rezeki yg halal dan Toyyiba.

Anonymous said...

Bodoh pergi jauh2. Kat sini kan senang, jadi tali barut UMNOk. Boleh dapat derma

Anonymous said...

Uiiii kesatnya bahasa orang PANau

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails