Wednesday, April 20, 2016

Lihat Pemikiran 'Minah Rempit' Bertudung, Melayu Ipoh.

RAKAMAN video aksi seorang wanita dipercayai berusia 20-an yang melakukan lagak berbahaya dengan motosikalnya tersebar di media sosial.


Menerusi akaun Facebook, Angah Ayu, lagak berani yang dimuat naik sendiri oleh pelaku di dalam visual itu sehingga kini mendapat pelbagai kritikan dan telah dikongsi melebihi 5,000 pelayar alam maya.
Netizen menganggap aktiviti itu tidak kena dengan gadis bertudung dan boleh memalukan agama Islam. Sehingga ada sesetengah netizen yang memberikan komen terlampau yang mendakwa perempuan itu bohsia dan GRO.
Berang dengan dakwaan dan cemuhan segelintir netizen, dia tampil menjawab dan memberikan penjelasan.
angah ayu1
Bukan nak bangga pun. Yang kena viral, aku, muka aku. Aku yang malu, bukan korang pun. Yang bertudung tu nak lebih-lebih apa hal? Kehebatan kau sebenarnya di sebalik tudung itu.
Yang mana nak sekolahkan aku itu, boleh sangat-sangat mari depan-depan. Ipoh tempat aku duduk. Kalau jadi family keluarga korang baru ada akal. Mak bapa aku pun tak pernah halang apa aku buat sebab mak bapa aku tahu aku macam mana.
Jangan sesuka hati kata aku GRO, bapa aku tak reti jaga anak. Kalau diorang tak reti jaga aku, baik diorang picit hidung aku waktu kecil dulu sampai mati. Tak payah korang nak cakap kecil-kecil tak nak mampus dah besar menyusahkan orang.
awek rempit4
Aku tahu apa yang aku buat. Aku tak susahkan mak bapa aku sebab aku dah pun hidup berdikari, berpijak di bumi yang nyata, berani kerana benar. Jangan ingat aku pakai baju tak cukup kain, tak ingat hukum hakam agama. Yang suka menilai orang dari luaran itu lagi teruk dan hina tahu?
Melayu jangan nak banggakan orang luar saja. Support anak Melayu untuk terus harumkan nama negeri kita. Bukannya nak kondem orang sana sini, cara kau tak betul nak cakap orang. Bila tengok gadis luar masuk track, korang tak kondem pula. Bila aku nak masuk track, pergh! Mulalah mengata anak Melayu bodohlah, apalah.
Habis tu, kau apa? Bangla ke? Jangan jadi bingai serupa babi baby baru nak belajar bercakap. Kira bertuah aku tak mention nama kau. Panjang aku typing ini, harap buka mata orang yang kondem bangsa sendiri. Jadi manusia biar tengok diri sendiri dulu. Jangan nak tengok kain orang, hakikatnya kain sendiri terkoyak,” katanya.

Begitu cara berfikir seorang 'Minah Rempit' yang memakai tudung, berbangsa Melayu dari Ipoh. Bagaimana menanganinya? Marilah kita berfikir sejenak secara adik beradik! Boleh, kalau nak beri komen..(IH)

11 comments:

Anonymous said...

betudung buakn tutup aurat orang kapir pun ada yang pakai tudung
kalau nasib tak baik kemalangan hidup dalam kedaan cacat atau pun terus mati
mungkin makbapak dia rasa bangga mana kita tau
itula mansuia moden maju yang ramai suka

Anonymous said...

Mujur tak jadi ahli politik. Kalau tak jadi mat sabu junior

Anonymous said...

Kita pernah melihat dan mendengar mat rempit dimasukkan ke dalam wad hospital kerana kemalangan motorsikal. Mat rempit tersebut menangis dan menjerit kesakitan dari malam hingga pagi sehingga mengganggu pesakit lain. Dia tidak pernah menyebut nama Allah atau mengucap dua kalimah syahadah dari mula masuk wad waktu malam hingga pagi. Bayangkan kalau dia meninggal dunia dalam tempoh masa tersebut.

Anonymous said...

Kisah benar:

Semasa mat rempit berlumba motorsikal, salah seorang dari mereka terbabas melanggar tiang. Kepalanya pecah dan otak bertaburan. Rakan-rakannya berhenti melihat mayat rakan mereka. Selepas itu mereka meneruskan perlumbaan seolah-olah mereka tidak mempunyai sebarang perasaan. Apakah yang menyebabkan mereka hilang rasa takut dan hilang rasa kemanusiaan?

Anonymous said...

Mana mau mat rempit tu insaf, pemenang tempat pertama dapat duit dengan pompuan lagi, Nak lagi, yang bertaruh "triple prize" Pompuan dapat,duit dapat dan motosikal yang tewas tu dapat kat pemenang.
Kawan-kawan mat rempit yang menang tadi dapat "saguhati" bergilir-gilir kongsi "aweks" mat rempit yang tewas tu dari malam sampai pagi!

Anonymous said...

aku tau ler life 2 roda atas jln raya nie weiii..
dia nie spesis minah rempit bukan bohsia bule usung ikut suke korang..

Anonymous said...

Apa yg dia buat tu memang menunjukkan kebodohan nya yg melampau
Memang bingai habis pompian ji
Kesiam mak bapak berhempas pulas membesarkan dia supaya jadi manusia yg sepatutnya sesaui dengan kejadiannya sebagai perempuan
Kalau mak bapaknya tak kisah perangai dia macam tu memang sah mak bapak dia menghidap penyakit dungu melampau yg tak sepatutnya dimiliki oleh manusia normal
Seperkara lagi, memamng pada kebiasaannya pempuan gitu memang terdiri dari golongan bukak mulut bawah libey dari mulut atas
Ambik kau

Anonymous said...

Nak bertudung ke telanjang ke itu ko punya hal dengan tuhan. Tapi cara menunggang moto camtu membahayakan pengguna jalanraya yang lain. Sekali lalu baca komen dia nampak macam orang bodoh, tapi rupa2nya memang bodoh!

Anonymous said...

Statement 'Buta Perut' pompuan yg naik motor dengan cara membahayakan pengguna jalanraya yang lain.
Minta sapa2 yg ada plate no motor tu, minta post kepada JPJ, attached sekali dengan video clip ni...Insha Allah..akan naik mahkamah, x banyak pun denda dalam rm5K kalau x silap. Nak tengok jugak muka mak bapak dia bila kena naik mahkamah, muka kisah ke tidak..

shafie said...

hai minah rempit diatas, kau akan malu dengan tulisanmu ketika hidayah mendatangi mu, kami doakan datangnya hidayah buatmu.

kamu bangga dengan tulisanmu kerana itu tahapanmu sekarang.
dan kamu akan malu dengan tulisan sebegitu bila tahapanmu meningkat.

shafie said...

hai minah rempit diatas, kau akan malu dengan tulisanmu ketika hidayah mendatangi mu, kami doakan datangnya hidayah buatmu.

kamu bangga dengan tulisanmu kerana itu tahapanmu sekarang.
dan kamu akan malu dengan tulisan sebegitu bila tahapanmu meningkat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails