Tuesday, April 19, 2016

'Keluar PAS Jatuh Kafir'.. Samakah Dengan Isu 'Kerjasama PAS/UMNO'?



KEPUTUSAN Perbicaraan Kes Saman Fitnah Ustaz Norazli Musa Presiden Geng Ustaz terhadap Ahmad Syihan Ismail di Mahkamah Seksyen Kota Bahru Kelantan hari ini 19 April 2016. 

Ustaz Norazli Musa diwakili oleh peguam Tetuan Srihana dan Partners. Mahkamah mendapati bahawa pihak defendan telah menerbitkan kata-kata fitnah dalam facebook beliau iaitu "ceramah di Jelai semalam Norazli Taliban kata sape Keluar Jamaah Islam (PAS) jatuh kafir" yang tidak pernah disebut oleh Ustaz Norazli Musa dalam ceramah beliau. 


Terbitan kata-kata fitnah itu telah menyebabkan persendaan dan cemuhan masyarakat umum terhadap plaintif Ustaz Norazli Musa yang tidak pernah menyebut hal berkaitan. M
ahkamah telah memutuskan dan membenarkan tuntutan dan memberikan gantirugi am serta teladan sebanyak RM 50 ribu beserta kos perbicaraan RM 4450 dan juga defendan dikehendaki membuat permohonan maaf.



Komen Weblog Ibnu Hasyim: Inilah suatu contoh bagaimana musuh-musuh PAS mencipta slogan-slogan yang memburuk-burukkan PAS. Memfitnah membeber dan mengatakan pemimpin PAS berkata begitu. Banyak lagi isu-isu lain yang dibuat macam tu. 

Contohnya isu Presiden PAS membawa dan mengheret PAS masuk BN atau 'berkejasama dengan UMNO/BN'. Isu ini ditiupkan mulai sebelum muktamar PAS tahun lalu lagi dengan begitu berkesan dan berjaya sekali. Sehingga berpecah ahli PAS, wujud kumpulan serpihan yang jadi parti 'Amanah' atau disebut juga PAN. 


Tiap kenyataan Presiden PAS sehingga sekarang dijadikan bahan ejekan. Tetapi ternyata semuanya itu tidak dapat dibuktikan sehingga hari ini ('berkejasama dengan UMNO/BN' belum terbukti lagi). PAS tetap berjalan seperti dulu. 

Kenyataan 'sape Keluar Jamaah Islam (PAS) jatuh kafir' pun begitu juga. Ia juga dirancang dengan teliti dituduh disebutkan oleh penceramah Ustaz Norazli Musa. Akhirnya, mahkamah memutuskan sebaliknya. Kita tunggu banyak lagi isu-isu yang akan ditiupkan menjelang pilihan raya umum akan datang. (IH)

13 comments:

Anonymous said...

Namun perkataan barua dan broker terhambur dari mulut Haji Hadikan? Ustaz Ahmad Awang dikatakan calon presiden pilihan DAP keluar dari mulut Haji Hadi jugakan? Yang kata AMANAH khadam DAP keluar dari mulut Haji tu jugakan? Yang lagi trill ialah nak jadi anjing salak babi dalam bukit pun Haji Hadi bin Awang jugakan? Jadi fikir sendirilah.

Anonymous said...

Tengok bagaimana pendedak pandap komen !!
Samanlah presiden pas !! Pas sedia menghadapi pengkhianat ternakan dap

Anonymous said...

Parti kafir dan Golongan Munafik (termasuk Liberal) Adalah Seperti Anjing Menyalak Bukit

Pemimpin-pemimpin PAS dan ulama-ulama PAS dan parti Islam PAS telah menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan parti PAS dana matlamat ini masih berterusan dari dulu, kini dan selamanya insyaAllah.

Pemimpin, ulama dan ahli PAS telah berusaha bersungguh-sungguh melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini dan usaha PAS ini telah berjaya menarik sokongan golongan muda negara ini untuk mendekati dan menyokong perjuangan Islam. Umat Islam telah mengenali parti-parti kafir dan parti sekular yang berni mempertikai dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah. Umat Islam juga telah mengenali golongan munafik yang menjadi musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut yang cuba melemhkan Islam dan umat Islam dari dalam.

Kejayaan PAS ini telah menyebabkan pemimpin kafir, parti kafir dan para munafik termasuklah golong liberal mencipta pelbagai fitnah dan pembohongan untuk menyerang, menfitnah dan menghina pemimpin, ulama dan parti Islam PAS dan menghalang perlaksanaan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini!

Kita telah melihat semua propaganda musuh Islam dan para munafik seperti kerajaan perpaduan (unity government), kerjasama PAS-UMNO, dakwaan PAS menkafirkan orang bukan PAS dll untuk menfitnah dan menghina PAS telah gagal 100% kerana semua isu tersebut tidak wujud sama sekali.

Maka kita tidak akan terkejut jika musuh Islam dan kaum munafik mencipta pelbagai fitnash baru untuk menfitnah dan menghina parti PAS.

Apa yang jelas pada hari ini ialah dengan izin Allah, PAS akan mendapat kemenangan besar dalam PRU14 kerana umat Islam telah melihat Islam sebagai satu penyelesaian terbaik kepada pelbagai masalah manusia di negara ini dan kegagalan parti-parti sekular membela rakyat negara ini.

Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik.(Al-Maaidah 5:49)

Anonymous said...

Kegemaran barua-barua roket seperti Anon 8:00 PM memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam jelas menunjukkan barua-barua roket dan parti mereka tidak bermoral.

Anonymous said...

kan dah kena tu....jngnlah suka tabur fitnah...brdosa fitnah org mcm tu.

Anonymous said...

kalau dah hati gelap memg susah nak sedar. kembalilah pada al quran dan hadis berjuanglah kerana allah jadilah pembela islam

Anonymous said...

Kenyataan kalau keluar dari mulut Pak Aji tu pun kira fitnah ke?

Anonymous said...

Berita baik untuk ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS... Sila hubungi PAS KEDAH (04-748 1128) dengan menyatakan nombor rujukan surat ini.

PAS/KDH.02/2.01-3(250/16)

Jika terlambat rugi dunia akhirat.

Anonymous said...

Dalam 2-3 ceramah Dr Zakir Naik Semasa di Malaysia bertuah ni, lebih dari 5 orang telah memeluk ugama Islam, mengucapkan kalimah Syahadah di khalayak ramai.
Cuba teka bila tiap kali Tuan Presideng berucap, berapa ramai ahli tinggalkan PAS?
Bezanya antara ulamak dan ulardalamsemak.
Seorang ulamak akan menyebarkan ajaran Islam sehingga orang tertarik dan akhirnya terpanggil untuk mengucapkan syahadah....
Ulardalamsemak pula akan menyalahgunakan ayat Quran dan Hadith untuk kepentingan sendiri sehingga menyebabkan orang menjadi takut dan curiga terhadap Islam. Usah nak mengucap Syahadah, duduk dalam parti konon Islam pun dah tak hingin.
Tak sedar2 lagi ke wahai pemakan dedak?

Anonymous said...

Dah memang "baruah" Dap,, apa nak di sangkal lagi, betullah tu pan barua Dap, parti rahmatan lilkafiriin.... Kah kah..

An Anonymous said...

Sekiranya seseorg itu juruelektrik kita kena panggilnya juruelektrik bukannya jurucakap..
Begitu juga sekiranya seseorg itu khodam kita kena panggilnya khodam bukannya AMANAH..

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

1:41 dan 11:33.. kalau salah barulah dikira fitnah.. dah apa yg diungkapkan TGHH tu betul, fitnah pekebendanya.. kalau aku jadi TGHH yg asyik difitnah dan dimaki hamun oleh PAN (sdgkan TGLGE dan TGPDR bukan main dipuja), lagi kaw2 aku bg kat PAN ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails