Sunday, April 17, 2016

Artis Sherry Ibrahim Berhijrah. Al-hamdulillah, Menangis Lagi Syaitan-syaitan!

Sherry berasa tenang selepas mengambil keputusan untuk bertudung.

HALAMAN HIBURAN
PENGHIJRAHAN... Perubahan diri ke arah yang lebih baik. Mungkin kedengarannya agak mudah, tetapi ia benar-benar memerlukan satu bentuk pengorbanan yang tinggi. Begitu juga dengan apa yang dilalui pelakon Sherry Ibrahim baru-baru ini. 

Membuat keputusan untuk tampil berhijab meletakkan dirinya sebagai satu titik permulaan baharu sebagai wanita Muslimah yang lebih diredhaiNya. Penampilannya sewaktu sambutan majlis ulang tahun kelahirannya yang ke-33 pada 3 April lalu merupakan kemunculan pertamanya di khalayak secara berhijab.

“Sebenarnya, saya sudah lama terdetik untuk berubah (dengan mengenakan hijab). Cuma ada satu hari itu, entah bagaimana hati saya tiba-tiba terdetik untuk pakai tudung.
“Orang pertama yang tengok saya bertudung ialah ibu bapa saya. Mereka terkejut macam tak percaya betul ke dengan apa yang saya lakukan. Mereka sendiri tak sangka yang saya akhirnya mahu berubah begini,” kata Sherry sewaktu sesi fotografi bersama Sensasi Bintang baru-baru ini.

Sekurang-kurangnya Sherry masih belum terlambat untuk berubah. Dia berasa bertuah kerana diberikan peluang untuk merasai satu penghijrahan yang boleh disifatkan sebagai satu momen cukup indah dalam hidupnya. Bagi Sherry, dia tidak mahu dilabel mahu bertudung sahaja. Baginya, dia mahu aspek sebenar pemakaian tudung itu dibuat secara sesempurna yang boleh mengikut syariat.

Sebagai orang baru berhijrah, dia mengakui agak kekok ketika mahu mengenakan tudung. Banyak perkara yang perlu dipelajarinya. Jika sebelum ini dandanan rambut menjadi perhatian, kini fokusnya tertumpu kepada teknik pemakaian hijab

“Mula-mula memang kekok betul. Ada tudung, tapi saya tak reti nak menggayakannya. Maklumlah tengok orang pakai macam-macam teknik lilitan. Kita pula baru nak belajar.
“Ada juga saya tonton video tutorial cara-cara pemakaian tudung di laman YouTube. Malangnya, apabila saya aplikasikan, macam tak menjadi pula. Itu yang sekarang saya memang bawa sahaja tudung yang jenis sedia pakai. Senang sebab jenis sarung sahaja dulu. Mungkin kemudian belajar sikit-sikit yang cara lain,” kongsi pemilik nama sebenar Syarizad Ibrahim itu.

Biarpun masih baru, menurut Sherry, penampilan baharunya itu juga mahu diselarikan dengan imej penampilannya secara keseluruhan. Justeru, dia tidak mahu lagi mengenakan sebarang pakaian yang boleh disifatkan sebagai mencolok mata. Sebolehnya, biarlah ia menepati garis panduan pemakaian seorang Muslimah sebenar.

“Sekarang saya tidak mahu pakai baju yang ketat sehingga menampakkan bentuk badan. Memang saya cuba elakkan.
“Dengan bertudung, kalau boleh saya mahu yang menutup bahagian dada ini. Tak manis pula kalau bertudung tetapi pakai ketat. Saya tak mahu jadi begitu. Tambahan pula, apa orang luar akan cakap kepada saya jika begitu,” kongsinya.

Katanya, buat masa ini baju sedia ada yang boleh dipakai masih lagi disimpan untuk diguna secara suai padan bagi yang bersesuaian.

“Ada juga baju yang masih boleh dipakai. Cuma saya perlu suai padankan sahaja. Sekarang ini, kena banyakkan koleksi baharu sahaja, terutamanya tudung.
“Baju mana yang tak boleh pakai itu mungkin boleh diberi kepada orang lain atau dijual sebagai item pre-loved,” kongsinya yang kini sibuk menyertai program realiti Gempak Superstar.

Begitulah, seorang lagi artis tanah air berhijrah ke arah kebaikan. Insya Allah, menangis lagi syaitan-syaitan. Al-hamdulillah! (IH)

7 comments:

Anonymous said...

Sejak menyenjak ni pengomen pro Khadam DAP dah senyap. Mengapa ya????

LOOOOOOOOOSSSERRRRRRRRR

Anonymous said...

Inilah sebabnya Wala' bertingkat. Talibarut wala' khadam, Khadam.pula wala' DAP walaupun Ramsamy panggil Zakir Naik Satan.


MAT SABU NAIK "SAWAN" BACA KENYATAAN HADI AWANG!!!

Sudah pasti ramai yang akan tersentap apabila mereka membaca kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS ni secara terbuka. Yang berguling - guling atas jalan raya pun pasti ramai jugak.

Nak pulak bagi pengikut - pengikut parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Dah tentu diorang akan meroyan macam orang hilang akal setiap kali Hadi Awang membuat kenyataan media.

Hari ini Hadi Awang berkata, PAS tidak bimbang dengan kewujudan Parti Amanah Negara (PAN) kerana parti itu cuma parti serpihan PAS yang tidak mendapat sokongan ramai umat Islam.

Malah Presiden PAS itu juga turut menegaskan bahawa PAN yang ditubuhkan oleh bekas pemimpin PAS yang bertindak keluar parti hanya setakat disertai sekumpulan kecil penyokongnya.
“Mereka yang keluar PAS menubuh PAN di mana ahlinya tak sampai satu peratus daripada 1.1 juta ahli PAS sekarang, Tak sampai satu peratus jumlah mereka. Kita menganggap sebagai serpihan,” katanya dalam satu temubual dengan wartawan sebuah akhbar berbahasa Cina baru-baru ini.
PAN dibawah pimpinan Si Mat Sabu tu telah ditubuhkan oleh bekas pemimpin PAS yang disingkirkan daripada jawatan masing-masing dalam pemilihan parti itu pada Jun tahun lalu.

Bekas pemimpin PAS terbabit disingkirkan kerana dilihat terlalu cenderung dan taksub dengan agenda perjuangan dasar DAPigs serta PKR) yang bertentangan dengan prinsip Islam.

Gabungan PAN, DAPigs dan PKR kemudian menubuhkan Pakatan Haprak bagi menggantikan Pakatan Haramjadah yang dibubarkan bagi mengeluarkan PAS daripada gabungan tersebut.

Menjawab satu soalan lain, Abdul Hadi Awang tidak menolak kemungkinan PAS akan bekerjasama semula dengan DAPigs sekiranya parti itu menerima pelaksanaan undang-undang hudud.

Kepimpinan DAPigs sebelum ini lantang menentang cadangan yang dibuat oleh PAS untuk melaksanakan undang - undang di Kelantan dengan menyifatkan hudud sebagai undang - undang kuno dan zalim.

Semut Hitam at Ahad, April 17, 2016

Anonymous said...

Walaupun Artis banyak berhijrah tutup aurat, tetapi DAP anti pakaian bertudung dan PAN pula gagal menegur. ini adalah kerana PAN adalah Khadam DAP
Sila baca bangkangan DAP mengenai pakaian tutup aurat

Lagi Wakil Rakyat DAP Pertikai Islam - Chong Eng Pula Pertikai Saranan JAIS Tutup Aurat


Wakil-wakil Rakyat DAP semakin lantang mempertikaikan Islam. Memetik laporan New Malaysian Post, Pengerusi DAP Serian, Edward Andrew Luwak mendakwa peraturan dalam MRSM yang melarang membawa masuk barang seperti salib dan Bible menimbulkan kebimbangan ibu bapa berketurunan Dayak.

Katanya, sekatan dan larangan ini menyebabkan ibu bapa keturunan Dayak tidak menghantar anak mereka ke kolej sebegini kerana takut anak mereka dipengaruhi ajaran Islam. Selain itu, Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng juga pula mendakwa peraturan di MRSM boleh mewujudkan perasangka tidak baik antara kaum di negara ini.

Bagi menjawab persoalan berkenaan, bacalah luahan hati daripada seoarang pelajar MRSM yang juga bukan bumiputera dan beragama Islam, Darren Lai di laman sosial Facebook beliau seperti di bawah:




Hari ini pula, EXCO DAP Pulau Pinang, Chong Eng pula mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor yang menggesa wanita menutup aurat untuk mencegah kemungkinan berlaku permerkosaan terhadap wanita. Baca laporan The Malaysian Insiders, di sini.

Menutup aurat adalah tuntutan dalam Islam. Ia adalah sebahagian tuntutan agama yang perlu ditaati oleh orang Islam. Kenapa Chong Eng, seorang bukan Islam hendak mempertikaikan Khutbah Jumaat yang hanya mengajar orang Islam mengenai tuntutan agamanya?

Lagipun lihatlah ini nyonya. Kalau dia berbogel sekalipun, perogol pun mati pucuk, jangan kata nak rogol! Lu memanglah tak perlu tutup aurat pun. Haiya!!!

Anonymous said...

maaf tuan,

aku nak tanya sikit. apa maksut tuan setan menangis?

Anonymous said...

Tg hadi awe. Mana hudud. Bila mau bentang di parlimen? Dah tangguh yer? Dah serah kpd umnok? Canteek kena tipu ke umnok. Kipidap

Anonymous said...

Semut hitam. Sudah lah. Ako tau kau tu umnok atau umngok. Bebal dungu. Keldai lagi bijak. Dah makan dedak belom? Tentu banyak vitamin B. Bongok bahalolll. Hihihi

Anonymous said...

Semut hitam. Sudah lah. Ako tau kau tu umnok atau umngok. Bebal dungu. Keldai lagi bijak. Dah makan dedak belom? Tentu banyak vitamin B. Bongok bahalolll. Hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails