Saturday, November 07, 2015

Indonesia: Ahok Dituduh Rasuah RP 800 Bilion, LPI Lapor Ke KPK

 "BASUKI, Selain KRISTEN, CINA Lu !"  Lihat..  http://hukum.kompasiana.com/2013/07/24/basuki-selain-kristen-cina-lu--576173.html . 


JAKARTA: Diduga Gubernur DKI Basuki Tjahaja Purnama alias Zhong Wan Xie, atau terkenal dengan panggilan Ahok (gambar kanan) rasuah atas APBD DKI 2014 dalam pembelian tanah Hospital Sumber Waras bernilai RP 800 bilion, Laskar Pembela Islam (LPI) yang di pimpin Panglima LPI, Ustadz Maman Suryadi, melaporkan Ahok ke KPK, Jumat (6/11/2015).

Sebelumnya beberapa orang dari elemen masyarakat Jakarta telah melaporkan dugaan korupsi yang dilakukan oleh Ahok ke Polda Metro Jaya. Juru bicara Ustaz Jafar Shadiq mengatakan, bahawa ada tiga kes dugaan korupsi yang dilaporkan ke Polda Metro Jaya, Senin (7/9/2015), lapor Panjimas.com.

Pertama. Indikasi Kerugian Negara bernilai Rp.1.691.393.636.322, - (Satu Trilyun Enam Ratus Sembilan Puluh Satu Juta Tiga Ratus Sembilan Puluh Tiga Juta Enam Ratus Tiga Puluh Enam Ribu Tiga Ratus Dua Puluh Dua Rupiah) dalam proses Penetapan Nilai Penyertaan Modal dan Penyerahan Aset pemprop DKI Jakarta kepada PT Trans Jakarta (BUMD) melalui INBRENG (Penyertaan Modal Pemerintah selain wang tunai) yang dilakukan melalui proses yang tidak sesuai ketentuan.

Kedua. Indikasi Kerugian Negara bernilai Rp.8.582.770.377, - (Lapan Juta Lima Ratus Lapan Puluh Dua Juta Tujuh Ratus Tujuh Puluh Ribu Tiga Ratus Tujuh Puluh Tujuh Rupiah) dalam proses Penyerahan Aset INBRENG pemprop DKI Jakarta berupa tanah seluas 234 meter persegi dan Tiga Blok Pangsapuri yang tidak diambil kira sebagai Penyertaan Modal Pemerintah pada BUMD.

Ketiga. Indikasi Kerugian Negara bernilai Rp.191.334.550.000, - (Seratus Sembilan Puluh Satu Juta Tiga Ratus Tiga Puluh Empat Juta Lima Ratus Lima Puluh Ribu Rupiah) dalam proses Pengadaan Tanah Rumah Sakit Sumber Waras dalam rangka pembangunan Rumah Sakit Khusus Jantung dan Kanser pemprop DKI Jakarta . (azm / arrahmah.com)

1 comment:

Anonymous said...

ORANG ISLAM TIDAK BOLEH MELANTIK ORANG KAFIR MENJADI PEMIMPIN MEREKA:

Al-Qur'an dan hadis telah lama memperingatkan orang-orang Islam supaya orang-orang Islam tidak melantik orang kafir menjadi pemimpin orang Islam. Malangnya masih terdapat manusia jahiliah yang mendakwa dirinya beragama Islam mengingkari perintah Al-Qur'an dan hadis yang melarang orang Islam dari melantik orang kafir menjadi pemimpin orang Islam.

Sebaik sahaja pemimpin kafir mendapat kuasa, mereka menggunakan kuasa mereka untuk mendapatkan wang dan material untuk membantu kaum kafir dan agama kafir mereka. Mereka berpura-pura bersimpati dengan orang Islam tetapi sebenarnya mereka tidak berminat untuk membantu orang Islam dan agama Islam. Kalau mereka beri bantuan kepada orang Islam, bantuan itu adalah sekadar Melepaskan Batuk di Tangga ! Bahkan terdapat pemimpin kafir yang menindas orang Islam setelah orang kafir berkuasa !

Ini bererti pemimpin kafir telah melakukan pecah amanah untuk kepentingan mereka dan kaum mereka. Padan muka orang Indonesia yang jahil kerana memilih sikafir menjadi pemimpin mereka. Akibatnya sikafir itu telah menyamun wang RP 800 Bilion !

Berita ini menjadi pengajaran kepada orang Melayu khususnya dan orang Islam amnya bahawa kita tidak boleh melantik orang kafir menjadi pemimpin kita. Yang menyedihkan ialah terdapat orang melayu yang merelakan diri mereka menjadi barua, balaci dan macai yang menyokong orang kafir dan parti kafir menentang hukum Allah dan melemahkan orang islam supaya pemimpin kafir boleh berkuasa di negara ini. Apakah jenis manusia pengkhianat ini?

Bacalah perintah Allah:

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya."
(A-li'Imraan 3:118) |

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails