Sunday, November 01, 2015

Kebakaran Disko Goodbye to Gravity Parah, Ragut 27 Nyawa

SEORANG mangsa yang cedera dalam kebakaran itu tiba di unit kecemasan sebuah hospital di Bucharest semalam.- REUTERS

HALAMAN HIBURAN
BUCHAREST, Romania – Sekurang-kurangnya 27 orang terbunuh dan lebih 162 lagi cedera selepas sebuah kelab malam di sini terbakar lewat kelmarin dalam kebakaran terburuk di ibu kota Romania itu.
Api merebak sekitar pukul 11 malam (waktu tempatan) di kelab malam Colectiv etika beratus-ratus orang menonton persembahan kumpulan rock, Goodbye to Gravity.
AMBULANS dan jentera bomba berada di luar sebuah kelab malam yang terbakar di Bucharest semalam. - REUTERS
Sumber-sumber hospital berkata, angka kematian dipercayai akan meningkat berikutan sekurang-kurangnya 25 mangsa masih kritikal.
"Tragedi ini adalah yang terburuk seumpamanya," kata Setiausaha Dalam Negeri, Raed Arafat.
Media tempatan melaporkan saksi-saksi sebagai berkata, api merebak selepas percikan bunga api yang mengiringi konsert itu mengenai siling dan sebuah tiang di disco Colectiv.
Orang ramai panik selepas asap tebal melitupi ruang disko itu dan melulu keluar dari premis itu yang terletak di sebuah tingkat bawah tanah di pusat bandar ini.
"Ramai pengunjung pengsan akibat terhidu asap. Suasana di dalam kelab itu penuh huru-hara. Pengunjung-pengunjung yang terjatuh dipijak," kata seorang saksi, Victor Ionescu kepada stesen televisyen tempatan, Antena 3 Pemain bes dan penyanyi Goodbye to Gravity merupakan antara mangsa yang parah. – AFP

1 comment:

Anonymous said...

MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails