Tuesday, November 03, 2015

Kurang Ajar? SU AS, John Kerry, Masuk Dalam Masjid Pakai Kasut.

John Kerry tetap mengenakan sepatu saat berkunjung ke Masjid Sultan Hazrat di Kazakhstan.
John Kerry tetap memakai kasut ketika berkunjung ke Masjid Sultan Hazrat di Kazakhstan.

KURANG ajarkah dia? Setiausaha Negara Amerika Syarikat John Kerry berkunjung ke dalam Masjid Sultan Hazrat di Kazakhstan, pakai kasut.

John Kerry tetap mengenakan sepatu saat berkunjung ke Masjid Sultan Hazrat di Kazakhstan.
Setiausaha Negara Amerika Syarikat John Kerry (tengah) didampingi imam Syarikat Oraz (kanan) ketika berkunjung ke Masjid Sultan Hazrat, Kazakhstan (2/10). Lawatan John Kerry kelihatan berbeza dengan rombongan sebab tetap memakai kasut layaknya berada di tempat umum saat berkeliling di dalam masjid terbesar di Asia Tengah tersebut.
(IH)

2 comments:

Anonymous said...

Maruah umat Islam dah diinjak oleh kafir. Yang heran, umat islam hanya mampu tengok dgn tersengih2.

Anonymous said...

Ahli politik Zionis Amerika Syarikat (AS), kerajaan AS dan tentera AS adalah pengganas antarabangsa yang bersifat sombong dan bongkak, tamak, biadap, tidak bertemadun, kejam dan sadis dan suka menumpahkan darah. NATO telah bekerjasama dengan AS melaksanakan rancangan Yahudi Zionis Israel memusnahkan negara umat Islam.

Musuh-musuh Islam ini telah menyerang dan memusnahkan negara-negara umat Islam seperti Iraq (1990-2011), Afghanistan (2001 - sekarang), Somalia ( 1992 - 1996) dll. Musuh-musuh Islam juga telah menyerang dan memusnahkan masjid, sekolah, hospital, pasar, rumah-rumah, jambatan dan kemudahan awam dan menyiksa dan membunuh berjuta-juta orang Islam yang tidak bersalah.

Lihatlah keganasan dan kebiadapan tentera AS menembak dan mengebom masjid di Iraq: https://www.youtube.com/watch?v=PXulMiZiLbY

Kejadian buruk yang telah menimpa umat Islam adalah disebabkan oleh:

(1) Umat Islam yang tergila-gilakan dunia dan mereka ingkar terhadap perintah Allah dan rasulNya. Keadaan ini menyebabkan mereka berpecah-belah dan menjadi lemah serta takut mati. Serangan musuh Islam ke atas umat Islam adalah merupakan bala atau ujian dari Allah sebagai pengajaran kepada umat Islam yang tergila-gilakan dunia.

(2) Pemimpin sekular sanggup menjadi pelacur dan boneka Barat untuk menjayakan rancangan jahat Barat menjajah negara umat Islam dan merompak sumber asli seperti minyak, uranium, emas dll.

(3) Jeneral-jeneral dan pemimpin tentera yang berpaling tadah dan menjadi pengkhianat kerana mereka dibeli oleh Barat.

(4) Kebodohan pemimpin negara umat Islam yang menyebabkan mereka tidak memperdulikan kualiti, latihan, kekuatan dan keupayaan tentera menentang musuh Islam.

(5) Orang-orang kafir yang berada dalam negara umat Islam menjadi pengkhianat dan menyokong musuh Islam menyerang dan memusnahkan negara umat Islam. Sebagai contoh, orang-orang Kristian Mesir yang merupakan kumpulan minoriti Mesir dan gereka mereka telah terlibat dalam konspirasi menjatuhkan Presiden Morsi dan kerajaan Mesir dan mereka telah menyertai tunjuk perasaan untuk memburukkan keadaan di Mesir dan menggulingkan Morsi. Akibatnya negara Mesir kembali menjadi negara boneka Israel.

Pengganas-pengganas Serb Kristian Ortodok yang menetap dalam Bosnia bekerjasama dengan Serbia menyiksa, merogol dan membunuh orang Islam Bosnia dan menumbangkan kerajaan Bosnia (1992–1995).

Sebahagian orang-orang Kristian Iraq telah menjadi pengkhianat apabila mereka membantu dan berkhidmat untuk tentera AS dan NATO semasa AS dan NATO menyerang Iraq. Sebagai contoh, Ra'ad (nama samaran 'Jamal'), Waseem (nama samaran 'Joe') yang tinggal dalam Baghdad, Aamer Moshi dll berkhidmat sebagai penterjemah untuk tentera darat AS semasa Perang Iraq-AS dan mereka terlibat dalam operasi AS dan NATO membunuh rakyat Iraq.

(6) Pemimpin-pemimpin (tahap bodoh)sekular negara umat Islam tidak berminat mencipta teknologi baru untuk meningkatkan kekuatan dan keupayaan angkatan tentera. Sebaliknya, negara umat Islam amat bergantung kepada teknologi Barat, Russia dan China untuk pertahanan negara sedangkan negara Barat, Russia dan China tidak berminat berkongsi teknologi dengan negara umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails