Sunday, November 01, 2015

Jasin: 1 Pelajar Perempuan Zinahi 8 Pelajar Lelaki. Dasar Pendidikan UMNO..


JABATAN Pendidikan Melaka akan melakukan siasatan terhadap kes seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun yang melakukan kegiatan tidak bermoral dengan beberapa pelajar lelaki di sekolahnya di Jasin. 

Pengarahnya, Abu Bakar Sahari berkata tindakan itu bagaimanapun hanya akan dilakukan selepas siasatan pihak polis selesai bagi mengelak sebarang gangguan. 

"Kami akan meminta pihak sekolah untuk membuat laporan penuh berhubung kes ini selepas siasatan polis selesai untuk tindakan lanjut yang perlu diambil di peringkat sekolah. 
"Kami terkejut apabila mengetahui perkara ini. Kes ini adalah terpencil ... pihak jabatan memandang serius hal ini," katanya ketika dihubungi. 

Sebuah akhbar hari ini melaporkan kegiatan tidak bermoral seorang pelajar tingkatan empat yang dikesan ibunya melakukan hubungan seks dengan beberapa pelajar lelaki di sekolahnya. Turut dilaporkan keluarga pelajar berkenaan telah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Jasin dan lapan pelajar lelaki berusia antara 15 hingga 16 tahun ditahan polis semalam bagi membantu siasatan kes itu. 

Mengulas lanjut, Abu Bakar berkata semua pelajar yang terbabit dalam aktiviti tidak bermoral itu akan dipanggil pihak sekolah dan diberi sesi kaunseling secara intensif bagi memberi kesedaran kepada mereka. 

"Pihak sekolah dan jabatan juga akan terus memantau perkara ini agar tidak berulang atau berlaku pada pelajar lain atau di sekolah lain," katanya. -Bernama-

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Inilah contoh gagalnya dasar tarbiah dan pendidikan UMNO yang dipaksakan ke atas rakyat. Termasuk kepada penganut beragama Islam dan percayakan Hari Akhirat, yang tidak mahu anak-anak mereka jadi penzina. Begitu juga kepada penganut agama lain yang menolak aksi perzinahan yang tidak bermoral.

11 comments:

Anonymous said...

Insaflah wahai ibenu hasyim! Hentikan hobi tgk web lucah! Dah tua kutuk tapi nafsu kuda! Dah bengang delete komen! Manusia durjana!

Anonymous said...


Anon 9:08PM mempunyai IQ yang amat rendah menyebabkan Anon 9:08PM tidak memahami pengajaran yang tersirat dalam artikel tuan Ibnu Hasyim. Hampir setiap artikel dalam website Ibnu Hasyim disertai oleh komen tuan Ibnu Hasyim yang menggalakkan kebaikan dan melarang kemungkaran.

Sebaik-baiknya Anon 9:08PM berkunjung ke laman sesawang kanak-kanak tadika sahaja supaya Anon 9:08PM mudah memahami dan menghafal lagu tadika.

TQ

Anonymous said...

Dah tua.. eloklah jangan sebar gambar lucah dan sebar fitnah.. Tak payahlah nak berselindung disebaluk mesej positif konon.. ingat.. dah tua.. jangan sebar gambar lucah dan jangan sebar fitnah..

Anonymous said...

babi punya ibnu hasyim.. sendiri komen lepas tu konon2 macam orang lain yg support nak suruh insaf bagai. orang boleh tau la gaya ko tulis wahai si tua kutuk.
aku akan cari ko sampai dapat aku akan bogelkan ko and ambik gambar ko, hantar ke animal planet!

Anonymous said...

kalo ko nak dakwah, takyah letak la gambar tunjuk tetek besar and budak sekolah tu selak kain wahai sialllll babiiiiii.. jatuhkan maruah perempuan... tak guna punya si tua kutuk anak haram jadah.. dah lah tak hensem, penipu, guna nama agama untuk benda2 kotor... jijik laaa dakwah kepala butuh luuuuuuuu..

Anonymous said...


Untuk setiap kes zina yang terbongkar, lebih banyak kes zina yang tersembunyi. Biasanya orang ramai akan jumpa bayi yang tidak berdosa ditinggalkan di masjid, rumah orang ramai, tandas atau tong sampah dll. Dalam kes yang lebih teruk lagi, bayi yang tidak berdosa itu dibunuh dengan kejam oleh manusia sadis !

Perbuatan kejam, sadis dan zalim ini kononnya untuk menutup malu individu dan keluarga yang terlibat. Malu konon, masa berbogel dan berzina dengan jantan keparat tahap tangkis najis, si betina gatal tidak pula terasa malu. Mengapa hilang perasaan malu? Adakah keluarga betina gatal itu telah gagal memberi didikan agama Islam yang mencukupi kepada betina itu?

Mungkin bermula dengan minum arak di tempat disko. Bila dah mabuk, berzina pula. Bila perut dah buncit, bunuh pula anak yang tidak berdosa konon untuk menutup malu ! TIGA DOSA BESAR !

Kerajaan sekular juga gagal mendidik rakyatnya kerana dasar sekularnya sendiri yang memisahkan urusan dunia dari agama Islam. Keadaan bertambah buruk jika pemimpin-pemimpin kerajaan sekular menolak akhlak Islam dan hukum Allah dan pemimpin sekular ini pula menjadi model yang buruk untuk diikuti oleh rakyat mereka.

Malu Adalah Sebahagian Dari Iman - Hadis Shahih Bukhari ke-24:

عَنْ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - مَرَّ عَلَى رَجُلٍ مِنَ الأَنْصَارِ وَهُوَ يَعِظُ أَخَاهُ فِى الْحَيَاءِ ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - دَعْهُ فَإِنَّ الْحَيَاءَ مِنَ الإِيمَانِ

Dari Salim bin Abdullah, dari ayahnya, ia berkata, "Rasulullah SAW lewat di hadapan seorang Ansar yang sedang mencela saudaranya karena saudaranya pemalu. Maka Rasulullah SAW bersabda, 'Biarkan dia! Sesungguhnya malu itu sebagian dari iman.'"

Perintah Menjauhi Zina:

Allah telah berfirman "Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)."
(Al-Israa' 17:32)

Zina Sebagai Tanda Hari Kiamat:

Dari Anas bin Malik, beliau mengatakan pada Qatadah, “Sungguh aku akan memberitahukan pada kalian suatu hadits yang tidak pernah kalian dengar dari orang-orang sesudahku. Kemudian Anas mengatakan,

إِنَّ مِنْ أَشْرَاطِ السَّاعَةِ أَنْ يُرْفَعَ الْعِلْمُ وَيَثْبُتَ الْجَهْلُ وَيُشْرَبَ الْخَمْرُ وَيَظْهَرَ الزِّنَا

"Di antara tanda-tanda hari kiamat adalah: sedikitnya ilmu dan tersebarnya kebodohan, diminumnya khamr, merebaknya perzinaan." (HR. Bukhari dan Muslim)

Makna "merebaknya perzinahan" adalah zina tersebar dan dianggap biasa sehingga orang-orang yang berzina tidak lagi sembunyi-sembunyi karena banyaknya orang yang melakukan zina. (Disarikan dari Fathul Baari)

Makna "merebaknya perzinahan" : zina tersebar dan dianggap biasa sehingga orang-orang yang berzina tidak lagi sembunyi-sembunyi karena banyaknya orang yang melakukan zina.

Anonymous said...


Assalamualaikum Tuan Ibnu Hasyim,

Dengan segala hormatnya, saya mohon tuan sudi delete komen-komen Anon 9:47PM dan Anon 9:55PM yang melampaui batas moral dan akhlak. Komen-komen yang melampaui batas itu jelas menggambarkan peribadi Anon 9:47PM dan Anon 9:55PM yang amat buruk !Kita sudah biasa melihat macai dan balaci meroyan sakan kerana mereka benci melihat kebenaran.

Orang yang berakhlak mulia akan memberikan teguran yang baik kepada tuan dan mereka tidak akan memaki hamun tuan. Bersabarlah tuan kerana dunia ini penuh dengan ujian dan cabaran ! Sesungguhnya dunia yang sementara ini adalah penjara bagi orang mukmin dan syurga bagi orang kafir.

Anonymous said...


Kita menyokong tindakan Tuan Ibnu Hasyim mendedahkan kemungkaran dan kesesatan yang berlaku di dalam dan di luar negara supaya menjadi pengajaran kepada orang ramai amnya dan orang Islam khususnya walaupun terdapat pihak yang tidak bermoral amat bencikan kebenaran !

Anyone who doesn't take truth seriously in small matters cannot be trusted in large ones either - Albert Einstein

Anonymous said...


Ibubapa atau penjaga sepatutnya memberikan pendidikan Islam yang mencukupi kepada anak-anak yang berada dalam jagaan mereka supaya anak-anak mereka tidak melakukan kemungkaran dan kesesatan ! Ibubapa dll mesti ingat bahawa mereka juga akan disoal dan disiksa di akhirat kerana kegagalan mereka mendidik anak !

cikmatgelap said...

aku nak gelak kat anak pak hashim ni,hari ni baru padan muka ngko,ngko kata ni semua hasil didikan umno,tapi tok2 guru pas yg ngko puja2 tu dah mesra umno...takkan le ngko tak parasan atau ngko buat bodoh je.....tok2 guru ngko yg perangainya mcm musibat tu nanti tentu marah kat ngko

Anonymous said...

Cik mat gelab tu patut la tak nampak sbb asyik bergelap sj cuba jd cik mat cerah pula.jika pakatan haprak dipenuhi org mcm ni mmg lah akan sampai salah destinasi.apa yg pasti islam sekular liberal n segala bawaan baru yg dicipta manusia akan lenyap juga spt umno yg hampir lenyap.dap yg dasarnya lebih teruk lg yg dipuja krn ekonominya.biar susah asal berpegang dgn islam .kesudahannya tentu akan berjaya juga itu janji Allah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails