Wednesday, April 22, 2015

Hina Azan Hina Islam.. Lelaki M'sia Ini Sudaah Bosan Hidup?



Nampaknya Alvin Tan yang melarikan diri enam bulan lalu ke Amerika Syarikat telah tampil dengan kontroversi yang dilihat semakin melampau apabila kali ini dia telah menghina azan.

Alvin yang sebelum ini telah menghina umat Islam di bulan Ramadan bertindak biadap dengan menghasilkan sebuah video lagu azan yang dimuat naik di laman Facebook miliknya.

Dia menyanyikan lagu tersebut tanpa memakai baju yang menampakkan lambang salib di tubuhnya sambil bermain piano dan melaungkan lagu azan tersebut.

Rakaman kurang ajar tersebut bertajuk Muslim Call to Prayer – Azan (R&B cover) itu berdurasi selama 2 minit 50 saat dan dipercayai mula dimuat turun kira-kira pukul 6 pagi pada 21 April 2015.

Rata-rata pengguna Facebook beragama Islam dan bukan Islam sendiri mengkritik tindakan Alvin ini dengan menyifatkan tindakan beliau amat keterlaluan.




Kapsyen yang diletakkan bersama video tersebut berbunyi,

"Have you had your dose of Allahuakbar for the day!? This is dedicated to the one and only true God, Allah s.w.t., peace be upon Him! And please don't badger me about the wrong lyrics... First, this is a cover, so creative modification is permitted. Second, I ain't a suicide bomber aight.

My latest goal is to get all mosques in Malaysia to play my cover instead of having them old geezers hunched over the mics, straining their vocal chords and cracking their voices. Let them geezers rest already... preferably in eternal peace.

ALLAHUAKBAR! ‪#‎Islam‬ ‪#‎ReligionOfPeace‬"

(“Adakah anda sudah dapat dos Allahuakbar pada hari ini!? Ini ditujukan kepada hanya satu dan Tuhan Maha Benar, Allah s.w.t, salam ke atas Dirinya!

“Dan tolonglah jangan menghina saya kerana lirik salah… Pertama, ini hanyalah rakaman permukaan, maka perubahan secara kreatif masih dibenarkan. Kedua, saya bukan jenis pengebom bunuh diri, betul tak.


“Matlamat terbaharu saya untuk memastikan semua masjid di Malaysia memainkan rakaman ini berbanding mengalunkan suara bilal tua yang membingitkan mikrofon, dengan vokal hancur dan bunyi pecah.


“Biarkanlah bilal ini berehat, lebih utama di alam fana.” tulis Alvin yang diakhiri dengan ungkapan takbir Allahuakbar! selain pautan hashtag kepada Islam Agama Perdamaian – di Makkah, Arab Saudi.)


Niat Alvin memang jelas mahu menghina agama Islam apabila banyak komen yang ditulis pengguna laman itu mengkritik dirinya tetapi dia membalas seperti mahu memperlekehkan semula mereka.  (Sikapkeli.com.my)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Di Malaysiaa, penghina agama Islam, 'kamu' masih boleh lari keluar negara, tetapi di luar negara kalau masih berterusan menghina Islam, bererti 'kamu' sudah bosan hidup.

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-99: Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..
E-Buku IH-99: Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails