Saturday, November 23, 2013

PAS Tampil Keseimbangan Wawasan Negara Islam


 Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (dua dari kanan) melancarkan gimik perasmian Muktamar PAS ke-59 di Shah Alam semalam. Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 23 November, 2013.  




Sejak pembentukannya pada 1951, PAS mempromosi pembentukan negara Islam di Malaysia namun parti Islam itu secara tiba-tiba mengubah slogannya kepada negara berkebajikan sejak dua tahun lalu.
Semalam, parti itu sekali lagi mengubah arah tujunya.

Mendakwa menegakkan Islam sebagai agenda utama parti, kepimpinan PAS berkata, mereka mahu menyuburkan kecintaan dan keamanan kepada semua rakyat Malaysia di samping membawa mesej ajaran Islam sebenar kepada rakyat.

"Ini bukan janji kosong. Agenda kami adalah Islam seperti mana ternyata dalam Klausa 3 perlembagaan parti," kata Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam ucapan dasarnya semasa Muktamar PAS kali ke-59.
Dalam ucapannya, Abdul Hadi berkata, PAS percaya bahawa perjuangan Islam adalah komprehensif seperti mesej yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW.

Ketika ahli parti gembira parti menyuburkan ajaran Rasulullah SAW, mereka juga mempersoalkan cita-cita PAS yang masih belum berjaya mewujudkan sistem kerajaan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud. – 23 November, 2013.(TMI)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails