Saturday, November 23, 2013

Konflik Tahaluf Siyasi Diselesai Secara Dalaman


Tuan Guru Abdul Hadi ditemubual Hijau.fm.

SHAH ALAM: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan segala perkara berkaitan tahaluf siyasi akan diselesaikan berdasarkan maklumat, bukan dari media perdana, elektronik mahupun alternatif.

Dalam masa sama, segala masalah yang timbul hasil tahaluf siyasi akan diselesaikan secara dalaman setelah mendapat maklumat terperinci.

Beliau berkata demikian ketika ditanya berhubung isu tahaluf siyasi di kalangan Pakatan Rakyat, khususnya di Pulau Pinang.

"Kita sangat menghargai Pakatan Rakyat Pulau Pinang yang memberi banyak tanggungjawab kepada PAS, walaupun hanya ada kerusi," kata beliau pada satu sidang media, di Stadium Malawati, hari ini.

Dalam pada itu, Ustaz Hadi turut menjelaskan PAS negeri tidak mempunyai hak berkaitan jawatan Ketua Pakatan Rakyat, sebaliknya ia terpulang kepada seluruh pimpinan dalam Pakatan Rakyat.

"PAS tiada hak, tetapi berhak dan tidak bersendirian. Perkara itu perlu dibincangkan dengan semua parti dalam Pakatan Rakyat," tegas beliau.

Dalam sidang media yang sama, Ustaz Hadi mengatakan PAS sudah terkehadapan dalam urusan melantik wakil Sabah dan Sarawak dalam jawatankuasa kerja PAS Pusat.

"Kita tidak pernah mengabaikan wakil dari Sabah dan Sarawak dalam jawatankuasa pusat, walaupun jawatankuasa pusat dipilih oleh muktamar. Kita pernah melantik wakil Sabah dan Sarawak bagi menganggotainya, sebelum ini," kata beliau. (hRKH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails