Thursday, November 21, 2013

Bukan Semua Perlu Didedah – Siti Zailah





SHAH ALAM: Ketua Dewan Muslimat PAS Siti Zailah Mohd Yusof mengingatkan para perwakilan agar dapat memahami strategi dakwah dan politik parti yang tidak boleh didedahkan kepada umum.

Katanya, para perwakilan muslimat harus faham ada sesetengah strategi yang boleh didedahkan dan ada yang tidak boleh didedahkan.

"Para perwakilan kena faham persidangan yang berlangsung hari ini dapat disaksikan seluruh dunia, seluruh media memberi perhatian.

"Ada perkara boleh dijelaskan dan ada yang tidak boleh dijelaskan. Ini strategi dakwah dan politik parti," katanya di hadapan 638 perwakilan yang memenuhi Dewan Jubli Perak Sultan Abdul Aziz Shah.

Zailah berkata demikian apabila Perwakilan Pahang Wan Hamidah yang membangkitkan penglibatan Nisa di dalam Dewan Muslimat yang dilihat tidak berani untuk bergerak di atas nama parti.

Namun bagi Zailah penglibatan Nisa yang kini bergerak atas nama NGO adalah strategi parti untuk memperluaskan pengaruh PAS di segenap pelusuk terutama golongan wanita muda.

"Senarai ahli jawatankuasa ada yang terlibat dalam kerajaan mereka baru hendak berjinak dan menyokong kita.

"Apalagi mendedahkan program-program kita kepada umum. Ini sangat bahaya. Kita sudah 53 tahun, sudah matang," katanya.

Namun katanya, jika ketidakpuasan hati perwakilan yang membabitkan teknikal para kepimpinannya mencadangkan agar satu program khusus membincangkan soal anak muda selepas ini.

Isu Nisa menjadi hangat dan terus dipersoalkan menyebabkan beberapa pimpinan Muslimat termasuk Naib Ketua, Muslimat Mumtaz Mohd Nawi dan AJK, Aiman Athirah terpaksa menerangkan panjang lebar berkenaan kedudukan sebenar Nisa yang terikat dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS).

Wan Hamidah pada awalnya mempersoalkan mengapa laporan tahunan aktiviti Nisa tidak dimasukkam sekali dalam Laporan Tahunan Dewan Muslimat PAS Pusat tahun 2012/2013. (Hrkh)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails