Sunday, May 12, 2013

UMNO Bodoh Tulisan Jawi?

Hari ini sekali lagi saya tergolek kerana terlalu suka apabila mendapat massage daripada blogger pencacai UMNO @ BN (kononnya cybertropper hebat..)

Masej ada seperti berikut: "Admin Nak Tanya Sikit La Untuk Macai-Macai Paktan Yang Beragama Islam... Apa Ayat Yang Dipakai Dikepala Cina Ini...???
Kenapa Cina Ini Pakai...???
Dan..........
Lepas Cina Nie Pakai... Kemanakah Cina Ini Akan Buang Kain Tersebut...???
Tolong Jawab Sat Wahai Macai Pakatan Haprak Yang Bijaksana...!!!
Cina ni mandi junud atau belum untuk pakai kain tu??
~santau menyantau~

Rasanya tak payah jawab, pembaca sudah pun gelak!!
Ini akibat daripada Khir Johari Menteri UMNO yang hapus tulisan jawi di sekolah. Akhir Melayu UMNO bodoh dengan tulisan bangsanya sendiri!!


  
Apabila BN ambil pemerintahan pada tahun 2004 dia tukar papan tanda kerajaan PAS dengan papan tanda biru. Oleh kerana bahalul dalam tulisan jawi.. lihat apa terjadi.
 

Oii UMNO, bacaan jawi pada banner tu adalah “Undurlah Barisan Nasional. Rakyat Dihulukan”.. Kalau saya cakap UMNO banggang, tak tahu jawi nanti ramai yang marah, tapi ni hampas!! 

Patutlah ulama dari UMNO tak berani nak berdebat ngan ustaz dari DAP dalam bahasa arab, rupanya tulisan jawi pun gagal. 



(IH/TKO)

Tulisan jawi di negar China? Lihat Tulisan Jawi Meluas Di Urumqi China.


Hampir keseluruhan bangunan dan kedai-kedai di Bandar Urumqi terdapat tulisan ‘Jawi Urumqi’.

10 comments:

Anonymous said...

org macam ni sudah pasti tak pandai membaca al-Quaran, bodoh tahap babi gila nak komen org sendiri bodoh macm keldai. ucapan syahadah pun jenis hafal aje, cuba beri tulisan syahadah bagi dia baca, entah apa2 yg disebut entahlah.

Anonymous said...

Salam bro,

blogger mane tu bro,bg link dia..biar gua belasah ckit blog dia. Bangang nak mampus. Awek cina tu pakai lilit kepala maksud parti islam semalaysia. Tu la jadinya bila puak umno hapuskan tulisan jawi. Yang puak2 perkasa buat demo dulu sambil pakai lilit kepala "la ilah illallah muhammadur rasulullah" pas habis demo buang lilit kepala atas jalan. Memang biadap.

Anonymous said...

x kisah la...amoi nie comella.....

Anonymous said...

Memang amoi tu cun laa, susuai sangat dia pakai lilitan tu. Kena bagi semua amoi pakai lilitan tu. Utk blogger yg buta jawi tu, cuba lu eja BABI.

Anonymous said...

syiah,wahabi,komunis,lgbt semua boleh join pas asal anda anti umno.hahahaha

Anonymous said...

Bodoh melantun lantun. Tak reti baca jawi, memang setuju sangat sah tak boleh baca Quran. Cakap susah, tak cakap lagi susah, seperti peribahasa mengatakan bodih macam.......(korang tmbahlah apa apa perkataan yang korang suka)

Anonymous said...

Babi lagi cerdik dari UMNO.

Anonymous said...

lembu, keldai, babi, monkey dan sesiapa saja blh sertai umno asalkan anda bodoh dan bahlol. org macam ni memang menjadi makanan org cerdik. mengaku Islam tapi tak tahu Islam tu apa.

Anonymous said...

pru 13 baru2 ni, kalau di letak kambing jadi calun bn, rasa2nya bolih menang jugak kot.

Anonymous said...

Alif mim tendang wau..sarkas...da nama umno jumud la seumur hidup..pm pun x tau najis mualazah..mandi wajib jauh sekali..solat nk masuk tv...umno bebal hingga kiamat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails