Monday, May 13, 2013

Sia-sia Balik Mengundi Dari Luar Negara...


Ribuan rakyat Malaysia yang bekerja di luar negara pulang pada 5 Mei untuk mengundi. Ada dari Australia,Qatar,Saudi,New Zealand ,Taiwan dan negara lain. Diberitakan hampir 10,000 pekerja Malaysia di Taiwan pulang untuk mengundi.

Fenomena ini tidak pernah berlaku dalam mana-mana sejarah PRU negara kita. Mereka pulang dengan mengorbankan masa dan wang demi untuk bersama rakyat lain untuk satu matlamat untuk tumbangkan UMNO dan BN. Tiba-tiba kepulangan mereka seolah-olah sia-sia kerana ditipu oleh SPR.

Bermula dengan kereta bawa kertas undi kosong berkeliaran, karung undi jatuh dari heli, blackout semasa mengira undi hinggalah kertas undi dijumpai. Itu belum campur dengan pengundi hantu dan import. Seperti biasa juak-juak SPR seperti Aziz dan Wan Ahmad ketawa besar sambil berikan jawapan bodoh dan menyakitkan hati. (IH/TKO)

1 comment:

XUMNO said...

Sekarang mari kita perhatikan tindak tanduk bekas2 pengundi hantu dari Bangla, Indon, Myanmar. Tibet, Vietnam dan Sulu yang dibawa masuk oleh Umno dengan penerbangan percuma sebelum Pru13 lalu tapi di biarkan berkeliaran tanpa wang untuk balik ke tempat asal mereka dipungut dulu. Ada yang cuba minta duit tambang balik ke Sabah pada petugas Pakatan selepas membuang undi kerana tidak dipedulikan lagi oleh orang2 umno. Akan bertambahlah pengemis dan pencuri dan kejadian jenayah dalam dua tiga bulan ini. Inilah balasan umno kepada mereka kerana tolong pangkah dacing....lepas digunakan mereka dianggap anjing2 kurap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails