Tuesday, May 14, 2013

Saya Umpama Tuan Punya Restoran -N/Aziz


KUALA LUMPUR: Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, banyak pihak menyebut jasa-jasanya di Kelantan, sedangkan beliau sendiri tidak terasa banyaknya jasa itu.

"Ramai pihak menyebut jasa-jasa saya di Kelantan, sedangkan saya sendiri tidak terasa banyaknya jasa saya, yang banyak membantu saya ialah para exco dan pegawai-pegawai kerajaan,” ujarnya pada Majlis Jasamu Dikenang bertempat di Dewan Jamuan Utama, Kota Darulnaim, Kota Bharu hari ini.

Dipetik daripada Facebooknya, bekas Menteri Besar Kelantan itu menambah, beliau umpama tuan punya restoran, jika masakannya baik, tuan restoran mendapat pujian sedangkan yang memasaknya ialah tukang masak.

“Saya umpama tuan punya restoran, jika masakannya baik, tuan restoran mendapat pujian sedangkan yang memasaknya ialah tukang masak, yang membeli lauk pauknya ialah pekerja dan yang menyediakan hidangan pun ialah pekerja, tetapi akhirnya yang dipuji ialah tuan restoran,” ujar beliau lagi.

3 comments:

Anonymous said...

zuhud la sangeeettttt...!!!!

kamarul btr said...

sekor lg spesis umno bodo...kasiannnnnnnn xde bnda nk ulas...klu x tulis x nmpk bodonye tp sbb dh tulis conpirm bodo...

Anonymous said...

bg dia najib tu kot yg paling zuhud... xsuka membazir... sampai nak belikan tudung kat bini pun fikir byk kali.. yelah... takot terguna duit rakyat wat beli tudung. zuhud la katakan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails