Friday, May 17, 2013

Isteri, Diperkosa Jiran, Bagaimana Atasi?


KL: Seorang lelaki yang tinggal berjiran dengan rakan sekerjanya di Jalan Jelatek, di sini, sanggup bertindak kejam dengan menyelinap masuk ke rumah rakannya itu sebelum merogol isterinya.
Dalam kejadian jam 1 tengah hari Isnin lalu itu, isteri rakan lelaki berkenaan yang berusia 30 tahun tinggal berseorangan di rumah manakala suaminya yang juga penjawat awam berada di tempat kerja.

Sumber berkata, sebelum kejadian, mangsa menerima panggilan daripada jirannya itu yang berpura-pura menawarkan peluang kerja sambilan. Katanya, mangsa yang juga suri rumah menanyakan jenis pekerjaan ditawarkan sebelum lelaki itu menjawab kerjanya adalah mudah iaitu menemaninya sebelum meminta mangsa datang ke rumahnya.
“Mangsa yang marah dengan jawapan lelaki berkenaan meletakkan telefon dan meneruskan membuat kerja rumah. Namun, lelaki berkenaan dikatakan menggunakan kesempatan mangsa berseorangan di rumah menyelinap masuk,” katanya.
Menurutnya, mangsa yang terkejut dengan kehadiran lelaki terbabit di rumahnya menolak lelaki itu keluar malangnya tidak berdaya dan akhirnya dirogol.
Beliau berkata, lelaki berkenaan turut mengugut merogolnya lagi sekiranya memaklumkan kejadian berkenaan kepada suaminya.
“Mangsa cuba mendiamkan diri pada hari kejadian bagaimanapun akibat takut, dia memaklumkan kejadian itu kepada suaminya sebelum pasangan berkenaan tampil untuk membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Tun Razak, kelmarin,” katanya.[HM] 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bagaimana penyelesainnya? Tiada lain kecuali 'Hudud'. Lihat bukti sejarah Islam, dan negara-negara yang melaksananya, masa kini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails