Wednesday, November 09, 2011

Dubai, Okt 100 Masuk Islam, Bagaimana Contohi?



Dubai 8 Nov 11: Sebanyak 100 orang dari berbagai bangsa yang berbeda masuk Islam pada bulan Oktober tahun ini di Pusat Informasi Darul Bir Society yang berada di Al Dhiyafa Street, Bur Dubai. Ratusan orang, dari semua negara mengunjungi Darul Bir Society setiap hari untuk mengetahui informasi tentang agama Islam.

Jumlah yang datang bertambah hari demi hari, dan mereka lebih memahami betapa indahnya ajaran Islam, menurut seorang pejabat senior lembaga tersebut.

"Non-Muslim memiliki kesempatan baik untuk bertemu para mualaf dan mendengar cerita masuk Islam mereka dari rakan-rakan mereka dalam bahasa mereka sendiri.. Hal itu terbukti sukses luar biasa dalam menyampaikan pesan yang tepat tentang Islam," kata Yusuf Al Saidd, Direktur pusat Darul Bir Society.

Pada bulan Ogos lalu, pusat itu mengumumkan lebih dari 1,000 orang dari bangsa yang berbeda masuk Islam pada tahun ini. Yusuf Al Said, Ketua Pusat Informasi Islam, mengatakan 1,521 orang, termasuk 548 lelaki dan 973 wanita, memeluk Islam pada tahun 2010, berbanding dengan 1,059 orang, terdiri dari 309 lelaki dan 750 wanita masuk Islam pada tahun 2009.

"Dari Muslim baru tersebut berasal dari 16 bangsa yang berbeda, Filipina berada pada daftar teratas dengan 80% masuk Islam, diikuti oleh India dan Cina." Daftar negara lain meliputi Inggeris, Amerika, Jerman, Perancis, Itali, Rumania, Rusia dan Belanda.

"Orang-orang itu tersentuh oleh ajaran Islam yang memerintahkan pengikutnya untuk bersikap jujur, adil dan baik kepada semua orang, tanpa mempertimbangkan agama, ras, bahasa dan warna," kata selanjutnya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pertubuhan-pertubuhan dakwah di Malaysia perlu mencontohi dan bertukar maklumat dan mempelajarinya. Termasuk Pusat Islam dan bahagian agama negara ini. (IH)

KLAN: Seluar Dalam Ajaib -Baik Untuk lelaki.
Seluar Dalam Ajaib

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails