Saturday, September 24, 2011

6 Wanita Hamba Seks, Ditahankurung, Perkosa..


BEIJING: Polis di tengah China menahan seorang bekas anggota bomba berusia 34 tahun kerana mengurung enam wanita sebagai hamba seks di sebuah penjara bawah tanah selama dua tahun. Media China semalam melaporkan lelaki terbabit juga membunuh dua tawanannya sebelum seorang mangsa berjaya melarikan diri dan membuat laporan polis.

Menurut akhbar Southern Metropolis Daily, Hao yang bekerja di sebuah pejabat pentadbiran tempatan di bandar Luoyang, Wilayah Henan, didakwa kerana membunuh dan menanam mayat dua wanita berkenaan.

Dia menanam mayat mangsa di dua buah bilik yang digali di bawah bilik bawah tanah kediamannya. Akhbar sama memberitahu, Li ditahan pada 6 September lalu kerana menculik enam wanita yang merupakan pekerja kelab malam dan karaoke sebelum berulang kali memperkosa mereka.

Dia hanya memberi mereka makan sekali dalam setiap dua hari supaya wanita-wanita itu lemah dan tidak berdaya melarikan diri. Laporan berkenaan menyatakan, Li cuma membenarkan mereka keluar dari bilik bawah tanah tersebut untuk dilacurkan apabila dia kesempitan wang. Namun, ketika dia melacurkan mereka di luar, seorang wanita berusia 23 tahun kemudian berjaya melarikan diri dan membuat laporan polis.

Hao mempunyai seorang isteri dan anak lelaki berusia setahun. - Reuters

Seorang ahli politik wanita Kuwait, Salwa al-Mutairi (gambar sebelah) mencadangkan supaya golongan lelaki dibenarkan menyimpan hamba seks yang terdiri daripada kalangan banduan wanita bukan Muslim di negara-negara yang dilanda peperangan..

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kini persoalan 'hamba' mulai terserlah. Bukan sahaja hamba seks, bahkan hamba keseluruhannya. Lihat tulisan di bawah. Seolah-olah sisem hamba sudah dibaik pulih kembali. Ada penjara yang sudah diswastakan oleh kerajaan. Di mana tahanan-tahanan disewabelikan tenaga mereka. Dibisneskan. Bahkan ada cadangan penyelesain hamba seks menurut Islam... Lihat Sebelum ini...

Jom imbas sikit mengenai 'hamba'.

Tafsiran surah Al-Mukminun ayat 5, 6 dan 7 ialah separti berikut..
  • "Dan mereka yang menjaga kehormatannya"(5).
  • "Kecuali terhadap isteri dan hamba sahayanya, maka mereka itu tiada dicela"(6).
  • "Barang siapa yang mencari di luar daripada itu adalah melampaui batas"(7).
Soal perhambaan ini ada zaman Rasulullah SAW.. Orang Arab dulukala memang suka pelihara hamba, termasuk hamba perempuan.. Still, sampai zaman Islam datang, perhambaan masih ada, cumanya cara Rasulullah mendidik secara perlahan-lahan.. Hamba dibeli hamba dan bebaskan. Persetubuhan dengan hamba ini memang dibolehkan. Dan anak daripada hasil persetubuhan itu boleh diambil oleh tuannya.

Banyak hadis Rasulullah SAW berkaitan amalan perhambaan seperti amalan dikaitkan pahalanya sama seperti membebaskan hamba abdi dan denda terhadap kesalahan berupa pembebasan hamba. Lahirlah manusia mulia seperti Bilal berasal dari 'hamba' yang dibeli dan ramai lagi. Kini tawanan-tawanan perang di penjara-penjara dunia diperhambakan. Dan mereka sudah bertukar menjadi hamba dan dimiliki orang lain.

Bagaimana pandangan anda mengenai solusi perhambaan seperti dalam pandangan ini.. Bolehkah Wanita B/Islam Dijadikan Hamba Seks? (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails