Sunday, September 18, 2011

Sultan S'ngor Dicabar Beri Kuliah Sendiri Di Masjid & Surau?

KALAU orang alim semua tak betul apa kata kita sebagai rakyat Selangor yang dahagakan ilmu di masjid dan surau, kita mahu Sultan Selangor sendiri bagi kuliah...

Ikuti seterusnya...
Rakyat mahu dengar Sultan Selangor bagi kuliah

Lihat sebelum ini...

26 comments:

ahmad irfan said...

Setuju.. Sultan Kelantan boleh, mengapa Sultan negeri-negeri lain tak boleh?

Dengar tu JAIS..

Anonymous said...

“Laa ilaaha illallah” (tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah)
Aku menyaksikan bahawa tiada tuhan yang wajib disembah dengan sebenarnya melainkan Allah

berhak disembah Allah, Nabi s.a.w pun suruh sembah Allah saja.

Anonymous said...

1 Al- Faatihah 1 5 Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.

2 Al- Baqarah 2 133 (Demikianlah wasiat Nabi Yaakub, bukan sebagaimana yang kamu katakan itu wahai orang-orang Yahudi)! Kamu tiada hadir ketika Nabi Yaakub hampir mati, ketika dia berkata kepada anak-anaknya: Apakah yang kamu akan sembah sesudah aku mati? Mereka menjawab: Kami menyembah Tuhanmu dan Tuhan datuk nenekmu Ibrahim dan Ismail dan Ishak, iaitu Tuhan Yang Maha Esa dan kepadaNyalah sahaja kami berserah diri (dengan penuh iman).

Anonymous said...

A-li 'Imraan 3 151 Kami akan isikan hati orang-orang kafir itu dengan perasaan gerun, disebabkan mereka mempersekutukan Allah dengan benda-benda (yang mereka sembah) yang Allah tidak menurunkan sebarang keterangan yang membenarkannya dan (dengan yang demikian) tempat kembali mereka ialah Neraka dan itulah seburuk-buruk tempat tinggal bagi orang-orang zalim.

Anonymous said...

9 Al-A'raaf 7 197 Dan benda-benda yang kamu sembah selain Allah, tidak akan dapat menolong kamu, bahkan tidak dapat menolong dirinya sendiri.

Anonymous said...

56 Al-Jaathiyah 45 10 Di hadapan mereka (di akhirat kelak) ada Neraka Jahanam (yang disediakan untuk mereka) dan apa jua yang mereka usahakan, tidak dapat menyelamatkan mereka sedikit pun; demikian juga yang mereka sembah atau puja selain Allah, tidak dapat memberikan sebarang perlindungan dan (kesudahannya) mereka akan beroleh azab seksa yang besar.

Anonymous said...

63 Al-Ma'aarij 70 43 Iaitu hari mereka segera keluar dari kubur masing-masing menuju (ke Padang Mahsyar) dengan keadaan seolah-olah mereka berkejaran ke (tempat) berhala-berhala (yang mereka sembah dahulu).

Anonymous said...

Ibnu hasim..
Jangan bermain api!!!!

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=MawOFEh4XqI

Anonymous said...

Al- Baqarah 2 7 (Dengan sebab keingkaran mereka), Allah materaikan atas hati mereka serta pendengaran mereka dan pada penglihatan mereka ada penutupnya dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.

Anonymous said...

Al- Baqarah 2 8 Dan di antara manusia ada yang berkata: Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.

Anonymous said...

8 Al- Baqarah 2 10 Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).

9 Al- Baqarah 2 15 Allah (membalas) memperolok-olok dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).

Anonymous said...

49 Al- Baqarah 2 90 Sejahat-jahat perkara (yang mereka lakukan) ialah perbuatan mereka membeli kesenangan dirinya sendiri dengan mengingkari Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah, kerana dengki bahawa Allah menurunkan dari limpah kurniaNya (wahyu) kepada sesiapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya (iaitu Nabi Muhammad s.a.w). Dengan sebab itu sudah sepatutnya mereka mendapat kemurkaan Allah bertalu-talu dan orang-orang yang kafir itu akan beroleh azab sengsara yang menghinakan.

Anonymous said...

64 Al- Baqarah 2 112 (Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar) bahkan sesiapa yang menyerahkan dirinya kepada Allah (mematuhi perintahNya) sedang dia pula berusaha supaya baik amalannya, maka dia akan beroleh pahalanya di sisi Tuhannya dan tidaklah ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka dan mereka pula tidak akan berdukacita.

Anonymous said...

89 Al- Baqarah 2 159 Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayat, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk.

Anonymous said...

100 Al- Baqarah 2 175 Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk (agama Allah) dan (membeli) azab seksa Neraka dengan meninggalkan keampunan Tuhan. Maka sungguh ajaib kesanggupan mereka menanggung seksa api Neraka itu.

Anonymous said...

2288 Al-Ikhlaas 112 2 Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.


2289 Al-Falaq 113 1 Katakanlah (wahai Muhammad): Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk.


2290 An-Naas 114 1 Katakanlah (wahai Muhammad): Aku berlindung kepada (Allah) Pemelihara sekalian manusia.

Anonymous said...

apa? tak cukupkah lagi ostad2 pas bagi ceramah maki hamun?

Anonymous said...

celaka lu brani2 nk cabar2....tolong jangan babit kan politik dengan agama la bodoh.....patot ar xmati2 lg korg 2 sume...sebab kena tggu kiamat...org2 yg banyak dosa je yg kena tggu kiamat....cilaka punya manusia korg ni....cm anjing cina!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

PAS parti penderhaka Sultan. Mereka hantar beruk dan monyet politik spt Khalid Kristian Gereja Samad beri "ceramah" di masjid dan surau Selangor, dan bila Sultan tak izin beruk gereja ni bercakap politik kat masjid/surau, mereka cabar dan kutuk Sultan. Semoga parti laknatulah PAS mampus dan hapus dari bumi Allah...

Anonymous said...

SAPE NAK DAPAT LESEN BOLEH BALUN BINI ORANG BOLEH MASOK PAS.PARTI KEPALA BUTUH.

akbajalil said...

Ini satu cadangan yang baik. Sultan tidak kiralah samada Sultan Selangor atau Sultan di negeri lain seharusnya diberi peluang untuk menyampaikan kuliah mereka sendiri di masjid dan surau. Para Sultan boleh memilih masjid dan surau mana yang beliau suka ikut kelapangan masa masing-masing. Maklumlah para Sultan ada ketikanya sibuk dengan hal-hal keduniaan yang lain. Oleh itu apa salahnya para Sultan mendekatkan diri dengan hal akhirat pula.
Saya bukan mahu menyindir sesiapa tetapi hakikatnya para Sultan itu juga adalah manusia yang pasti akan menemui hari kematiannya pada bila-bila masa seperti yang telah ditakdirkan Allah SWT.

ahmad irfan said...

Semua pengomen-pengomen diatas yang nak mengampu Sultan s'ngor tak da hujjah. tak de kena mengna dengan ayat dan dalil yang diberi.

Komen-komen menjijikkan dan otak-otak kotor bebodohan.

Anonymous said...

nasib baaik la ko tak duduk Johor, kalau tak ko tau la penagan sultan Johor.

Anonymous said...

Pemimpin PAS yang sokong kuil Hindu dikawasan penduduk Islam dan sokong gereja guna Allah macam Khalid Samad tak payah nak beri tauliah. Hanya jumlah yang kecil sahaja dibatalkan tauliah oleh JAIS atas sebab tertentu. Ramai yang diberi tauliah mengajar di masjid dan surau di Selangor.

Anonymous said...

Ye la suci sgt la macam pemimpin bukan Islam PR yang buat ceramah dalam surau? Tidak kah kau ingat? Ingat dewan solat tu xde tatatertib ker? Kaki pemimpin bukan Islam ntah suci ntah tidak, pastu main masuk je ke dalam dewan solat...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails