Wednesday, May 04, 2011

Berkahwin Pun Tak Pakai Seluar..

MAAF, banyak sangat cerita tak pakai seluar. Kali ini, berkahwin pun tak pakai seluar. Eh, tengok sendirilah! Ada ke makhluk yang mencipta budaya macam ni..
pernikahan tanpa busana
pernikahan gokil
pernikahan aneh
pernikahan bugil

Cukup, gambar-gambar ini. Eh, puak-puak UMNO pun mungkin tak sanggup buat macam ini. Ramai kawan-kawan kita orang-orang UMNO yang baik-baik. tapi.

Cukup.. Sekian.

Lihat lagi..
E-Buku IH-28: Kisah-kisah Bogel
E-Buku IH-28: Kisah-kisah Bogel

9 comments:

mohamad said...

kamu ni ibnu hasyim dah tua. kebetulan pandai menulis. nampak macam pro islam tapi perangai amat menyedihkan. kenapa posting kamu kalau tak ada gambar bogel tak sah. tak lengkap. tak rasa malu ke? tak ada anak-anak ke? tak ada saudara mara ke? tak perlulah tunjuk gambar bogel tu. mungkin kamu ni sex maniac ke apa? jangan cari dosa kering. kamu menulis memang kamu mau orang baca. tapi kamu jerat dengan dosa sebagai mukaddimah. tobatlah sedara.

Ibnu Hasyim said...

Alhamdulillah. Masih ada yang mengkritik, mungkin dengan niat baik. Tetapi, sudah banyak kali saya menjelaskan pendirian saya.

Adakah semata-mata menyiarkan gambar aurat itu sama hukumnya dengan mendedahkan aurat? Kecuali dinilaikan dari segi kesannya. Apa yang hendak dimalukan dalam berdakwah?

Belajarlah menghormati pandangan orang lain, dalam teknik dan strategi berdakwah. Dalam perang pun ada teknik dan strateginya. Belajarlah, dan taubatlah kalau terlanjur cakap. Betulkan cara berfikir.

Sila nyatakan identiti, supaya kita boleh bertukar-tukar fikiran, selanjutnya. As-salamu alaikum?

Tengku Kudin said...

Salam tuan,
saya bersetuju akan pandangan ibnu hasyhim,TV3,RTM,ASTRO dan yang lain tidak dikecam kalau tayang gambar begitu malahan sanggup pulak bayar bulannan menonton pulak.Berita yang macam ini ada cerita dan harga kalau fikiran sempit macam penyokong BN

Ibnu Hasyim said...

T,Kasih pandangan Tengku...'Berita yang macam ini ada cerita dan harga kalau fikiran sempit macam penyokong BN'

Sebenarnya kepada orang yang berfikiran beginilah sasaran dakwah saya. Saya suka kritik-kritik mereka.. Inilah peluang kita menjelaskan pandangan agama kepada mereka.
As-salamu alaikum.

Anonymous said...

umno mungkin tak sanggup buat macam ni,tapi sorang yang bekas umno tu tak tahulah sanggup buat ke tak...tak sanggup juga dia nak buat rasanya,yang lepas tu sebab terkantoi bukan nak tunjukkan pada orang ramai,allah maha kuasa

Anonymous said...

saya suka kalau hasyim siarkan pasal kisah kisah bogel sekadar untuk tahu saja.kalau ada siarkan lagi saya soko ng

Anti Peliwat dan Penjilat Peliwat said...

Apehal lak UMNO...kan DEWA PKR dan Timbalan die yg suke buat PORNO!

Anonymous said...

Negara islam, tp dlm tv smua tk ttp aurat.. Smua mnggalakkn idop style barat.. FINAS, tp noting..

Anonymous said...

Tlg bgtau aku, ape yg btol psl UMNO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails