Thursday, September 30, 2010

Mahyudin Cuba Bunuh Masa Depan Politik Ku Li

KOTA BHARU, 30 Sept 10: Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, dikatakan cuba membunuh masa depan politik YBM Tengku Razaleigh Hamzah atau KuLi. Demikian kata seorang pengomen Blog Ibnu Hasyim, yang memberi komen mengenai Ku Li yang dilantik sebagai Penagarah PRK BN di Galas, katanya...

"Apabila Mahyudin dengan serta merta mengisytihar Ku Li sebagai Pengarah PRK Galas, bererti Mahyudin nak bunuh masa depan politik Ku Li. Hampir mustahil Ku Li boleh menggunakan pengaruhnya."

Menurutnya, ada beberapa sebab kenapa karier politik Ku Li perlu dibunuh.

1. Ku Li menyokong Kerajaan Kelantan menuntut hak royalti minyak Kelantan.
2. Ku Li akan menang sebagai Presiden UMNO jika pemilihan parti diadakan secara undian oleh semua ahli.
3. Ku Li sekarang kelihatan seperti menentang pelantikan Sultan Kelantan yang baru selepas adiknya yang juga abang Ipar Sultan Ismail Petra dipecat dari Majlis Perajaan Negeri dan juga dari menjadi orang kuat Istana Sultan kelantan.
4. Semua rahsia kerenah dan tingkahlaku Tun Razak semasa dalam kabinet dan UMNO serta Najib sendiri ada dalam tangan Ku Li.

Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun, tidak menolak PAS menghadapi sedikit masalah dengan perlantikan Anggota Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Pengarah Pilihan raya kecil Dun Galas.

Menurutnya, Ku Li telah memperlihatkan kewibawaannya sebagai pucuk pimpinan apabila berjaya mengalahkan Kelantan pada tahun 1978 sewaktu menjawat jawatan Pengerusi Perhubungan Umno negeri. “Bagaimanapun kita akan sentiasa berhati dan terus berhati-hati memandangkan sikap PAS sendiri yang sedemikian dalam setiap pilihan raya,” ujarnya. (AK)

---------------------------------
Sila layari dan ikuti dari awal ...

e-Buku IH-14, 'P/Kecil DUN Galas'

Antara kandungan:

Bab 1

Bab 2
Insya Allah liputannya bersambung hingga selesai pilihan raya kecil ini.

1 comment:

matkambing said...

sepatutnya umno melantik ahli majlis tertinggi menjadi pengarah prk. nampak sangat mat jidin tak yakin umno akan menang prk galas ini. ini juga akan serba sedikit menjatuhkan air muka ku li.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails