Tuesday, March 23, 2010

Bukan 8 Tapi 40 A/Parlimen BN Mahu Lompat - Zahrain



KUALA LUMPUR
Selasa Mac 23, 2010: Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim terus membuat pendedahan yang mengejutkan apabila mendakwa sebenarnya 40 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang mahu melompat parti pada 16 September 2008 dan bukannya lapan seperti yang dikatakan sebelum ini.

“Sebenarnya ada ramai lagi nama yang tidak saya sebutkan, saya cuma baru dedahkan lapan nama sahaja tapi sebenarnya ada 34 hingga 40 orang Ahli Parlimen BN.

“Ahli Parlimen Kalabakan, Datuk Seri Ghapur Salleh pun rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sebenarnya saya keluar parti kerana parti ingin hadapkan saya ke Lembaga Displin, saya tersinggung kerana Anwar tak benarkan saya mengkritik kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Beliau bagaimanapun enggan menyahut cabaran wakil rakyat Sabah itu untuk mendedahkan 32 ahli Parlimen BN yang didakwa akan melompat parti dan menyertai PR pada 16 September 2008.

"Saya juga tidak akan dedahkan nama-nama Ahli Parlimen yang lain seperti yang dicabar oleh Ahli Parlimen Kalabakan.

"Saya terkejut kerana Kalabakan membuat serangan peribadi dan tidak memberikan saya laluan untuk menjawab di dalam dewan dan saya terpaksa menjawab melalui sidang media ini," katanya.

Ketika sesi perbahasan titah menjunjung kasih Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat hari ini, Ghafur mendakwa Zahrain membuat pembohongan dan meminta beliau menamakan Ahli Parlimen yang disebut akan melompat parti pada tarikh itu.

Ghapur turut menuntut Zahrain menarik balik kenyataan tersebut dan meminta maaf kepadanya.

Bagaimanapun Zahrain yang juga bekas Pengerusi Badan Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, enggan berbuat demikian.

Menurutnya, beliau hanya menyatakan apa yang diperkatakan oleh Anwar kepadanya dan pendedahan nama-nama ahli Parlimen BN berkenaan dibuat tanpa berniat untuk merosakkan nama baik dan reputasi mana-mana wakil rakyat berkenaan.

Tujuh ahli Parlimen BN lain yang dinamakan oleh Zahrain ialah, Kimanis (Datuk Anifah Aman), Kinabatangan (Datuk Bung Moktar Radin), Tawau (Dr Chua Soon Bui), Sepanggar (Eric Majimbun), Batu Pahat (Datuk Dr Puad Zakarshi), Jerantut (Datuk Seri Tengku Azlan Ibni Sultan Abu Bakar) dan Gua Musang (Tengku Razaleigh Hamzah). (Mstar Online/AK)

1 comment:

Anonymous said...

Kesah karut dan dah jadi modal Boria Sg Pinang.
Inilah akibatnya bila golongan kapitalis berkempen nak jadi juara rakyat. Kalau darah yang mengalir tu darah kapitalis mana mungkin berjuang untuk rakayt. Yang ada dalam kepalanya hanya untuk mengaut sebanyak mungkin harta rakyat dengan nada slogan perjuangan untuk rakyat.
Kalau setiap kali nak jumpa pasal bisnes pun nak buat di coffee house hotl 5 bintang, masa bila nak perjuangkan hak rakyat?
Dan kalau nak berkempen pun dah berjuang untuk projek keluarga sendiri???
Dah habis ker orang Melayu atas Pulau tu?
Xkan orang Melayu atas pulau nak kena import dari Seberang kot???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails