Tuesday, January 05, 2010

P/Hiburan Cabar Kerajaan Dg Wanita Tak Pakai Coli.

Sebahagian pegawai perhubungan pelanggan warga Vietnam yang ditahan polis dalam serbuan di sebuah pusat karaoke di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur, malam kelmarin.

GRO Vietnam tanpa coli ditahan

Lebih mengejutkan, pusat hiburan terbabit pernah diserbu oleh sepasukan polis Bukit Aman, 13 Disember lalu. Dalam serbuan itu seramai 41 GRO ditahan. Namun kali ini, pusat itu bergerak lebih berani apabila beroperasi dengan GRO-GRO yang tidak memakai coli.

Bagaimanapun kegiatan pusat hiburan itu tidak bertahan lama apabila diserbu lagi sepasukan polis kira-kira pukul 8.30 malam tadi. Dalam serbuan itu, seramai 31 GRO wanita warga Vietnam serta seorang pengurusnya berjaya ditahan. Seramai 13 pelanggan turut dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur untuk tujuan dokumentasi.

Pengurus terbabit bakal berdepan dengan tindakan di bawah Akta Imigresen kerana membenarkan warga asing bekerja tanpa permit. Kesemua mereka yang ditahan kemudiannya dibawa ke IPK Kuala Lumpur untuk siasatan lanjut. Operasi yang dijalankan Cawangan Anti Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7) IPK Kuala Lumpur itu tamat pukul 11.30 malam.

Pegawai Turusnya, Deputi Supritendan Razali Abu Samah ketika dihubungi mengesahkan operasi berkenaan.

Sementara itu di KL, Bernama pula melaporkan 5 premis hiburan di sekitar Jalan P.Ramlee di sini ditutup kerana melanggar peraturan dengan menguatkan muzik sehingga mengganggu ketenteraman awam, kata Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Ahmad Fuad Ismail.

Katanya, lesen mereka dibatalkan ekoran aduan orang ramai bahawa kelima-lima premis hiburan itu menggunakan muzik yang kuat dengan meletakkan pembesar suara di hadapan premis masing-masing. Menurut beliau, pembatalan lesen premis hiburan berkenaan berkuatkuasa pada 1 Januari lepas.

"Bukan sekali dua kita bagi amaran minta kurangkan bising, tapi banyak kali. Jadi bila kita tengok tak ada perubahan dan mereka masih berdegil, tindakan inilah yang kita ambil.

"Banyak aduan yang kita terima daripada penduduk yang tinggal berdekatan premis berkenaan termasuk penginap hotel-hotel berhampiran," katanya.

Ahmad Fuad menjelaskan bahawa hanya lesen hiburan premis berkenaan dibatalkan tetapi tidak bagi lesen perniagaan mereka.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Nampaknya pusat-pusat hiburan terus berani mencabar kerajaan BN. Kerajaan BN sudah tidak mampu perintah negara, eloklah menteri-menteri berkaitan letak jawatan. Begitu juga PMnya..

Ada Kaitan..

3 comments:

Anonymous said...

kes rogol meningkat 25% di Kelantan, elok juga seluruh anggota kerajaan PAS letak jawatan segera.. aku rasa kau ni penulis blog yang bangang.

HaHs said...

Skrg pencacai / SB Umno dah mula menyerang secara gila2 di blog pro pr. Jaga2 dgn komen mereka.

Anonymous said...

UMNO/BN memperkudakan SB lagi?

SB tu di bayar gaji dgn DUIT RAKYAT...bukan duit BN/UMNO.

Pencacai BN/UMNO...memang tak ada prinsip hidup...akan buat apa saja untuk perut.

Tinggalkan kejahatan dan marilah jadi pejuang kebenaran bersama2.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails