Friday, January 08, 2010

Serangan Gereja Melawati, Ada Saham UMNO?

Gambar ini diambil dari blog Pemuda Umno cawangan Jln Enggang, June 9, 2008...Gambar Bendera PAS Dgn Kalimah Allah Dlm Gereja di Shah Alam. Inilah kerja UMNO mengapi-apikan sentimen agama. Apakah serangan ke atas gereja hari ini hasil dari tanaman saham pengapian tersebut?

The Metro Tabernacle church in Desa Melawati, Kuala Lumpur, has been fire-bombed in an attack that gutted its ground floor early this morning. At least two other churches in Petaling Jaya have also been attacked in the past 12 hours.

KUALA LUMPUR, 8 Jan:
PAS mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tidak bertanggungjawab pihak tertentu menyerang gereja Metro Tabernacle, Desa Melawati, di sini awal pagi ini.

Naib Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, tindakan sedemikian tidak mencerminkan sikap Islam yang sebenar terhadap penganut agama lain yang dijamin hak dan kebebasan mereka.

Bahkan, katanya, Allah dengan tegas melarang umat Islam bertindak terhadap mana-mana rumah ibadat penganut agama lain sebagaimana yang dinyatakan di dalam al-Quran.

Tambahnya, Rasulullah s.a.w. juga mengingatkan para sahabat yang menyertai peperangan supaya tidak membunuh mereka yang berlindung di rumah-rumah ibadat agama lain, sama sekali tidak bertindak membakarnya.

Begitu juga, katanya sewaktu pembukaan Mekah oleh tentera Islam yang dipimpin Rasulullah s.a.w. di mana penduduk yang berada di dalam rumah-rumah ibadat dijamin keselamatan mereka selain berlindung di rumah sendiri.

“PAS mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan menyerang gereja berkenaan,” tegasnya kepada Harakahdaily pagi ini.

Harakahdaily difahamkan, tingkat bawah gereja berkenaan musnah akibat serangan itu. (AK)

Komen Blog Ibnu Hasyim: Gambar di atas diambil dari blog Pemuda Umno cawangan Jln Enggang, June 9, 2008...Gambar Bendera PAS Dgn Kalimah Allah Dlm Gereja di Shah Alam. Inilah kerja UMNO mengapi-apikan sentimen agama. Apakah serangan ke atas gereja hari ini hasil dari tanaman saham pengapian tersebut?

4 comments:

Unknown said...

Hidup Salahuddin Syub!

Hidup PAS!

Kaum kafir tetap bersama mu.

yes said...

Episode akan datang: Orang bukan Islam tak perlu meukar uagam untuk menikah dengan orang Islam. Pas setuju atau tak atau diam bagai tunggul mati.

mankentut said...

sdr. yes, nko tak belajar tauhid ke?

Anonymous said...

cikgu pencen,

Kalau tak ada apa-apa nak ditulis,duduk diam-diam saja makan pencen.Tak jadi pencacai UMNO pun boleh dapat pencen.Pencen tu adalah hak anda,termaktub dalam perlembagaan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails