Thursday, May 07, 2009

Awas Jarum Adu-domba -Ahmad Lutfi Othman Ketua Pengarang Harakah


BUKAN suatu perkara pelik apabila akhbar-akhbar harian yang dikawal mutlak Umno terus memainkan jarum halus untuk mengadu-domba pemimpin PAS menjelang pemilihan parti awal Jun depan. Bagi Umno-BN, yang kini melewati zaman paling sukar, kesepaduan seteru terdekat mereka itu harus dipecah-belahkan, sambil mempertajamkan lagi apa-apa perbezaan pendapat sesama parti dalam Pakatan Rakyat. Demikian dinyatakan oleh Saudara Ahmad Lutfi Othman dalam Harakah Daily hari ini.

“Di zaman media baru seperti laman web dan blog menjadi fenomena, maka segala idea, pandangan dan informasi mudah dikongsi oleh khalayak lebih besar dalam waktu paling singkat. Jika internet berjaya dimanfaatkan sepenuhnya untuk menggugat hegemoni Umno, tidak mustahil kemudahan yang sama boleh menggegarkan ketahanan dalaman parti Pakatan Rakyat. Justeru, segala ‘kudis’ sukar untuk disembunyikan lagi, malah mungkin akan didedahkan kepada publik oleh anggota parti sendiri.” Menurut beliau sebagai Ketua Pengarang akhbar.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Blog bagaikan senjata M16 di tangan, kalau salah sasaran ia akan merugikan perjuangan kita sendiri. Bloger-bloger perlu berhati-hati, apalagi kalau yang menulis atau membuat kenyataan itu, adalah pemimpin PAS sendiri.(2MA)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails