Friday, May 08, 2009

AS Paksa Pakistan Khianati Janji Damai Dengan Rakyat..

Pengganas AS mulai memusnahkan ketenangan di Lembah Swat..


Mulai jadi pelarian semula..

Ibnu Hasyim Catatan Santai


MEMANG pun kita dah agak, dalam catatan lalu ‘Saturday, April 25, 2009 Ketenangan di Lembah Swat, Membuat AS Tidak Tenang.. AS (Amerika Syarikat) tidak akan diam kalau perlaksanaan hukum Islam dilaksanakan, walau di dalam negara umat Islam sendiri. Mereka tetap akan memaksakan perlaksanaan hukum bukan Islam (kafir) ke atas umat Islam, supaya orang Islam menjadi buta terhadap agamanya sendiri.


Apalagi kalau kita cuba dakwahkan Islam kepada penganut agama lain, jauh panggang dari api! Kini AS secara terang-terangan pula meminta Presiden Pakistan memerangi apa yang disebutkan sebagai pejuang pro-Taliban. Kernyataan itu disampaikan Richard Holbrooke, utusan khas AS ke Pakistan dan Afghanistan. Holbrooke mengatakan AS tidak akan mampu selesaikan konflik di Afghanistan tanpa bantuan Pakistan.


Kata pepatah orang tua, sebilah kapak tidak akan mampu menebang pohon kayu, kalau hulu kapak itu tidak dibuat dari kayu juga, walaupun mata itu tajam dan keras yang dibuat dari besi. Ertinya hendak mengalahkan orang Islam, perlu gunakan orang yang digelar Islam juga. Hasrat ini telah disampaikan Holbrooke sebelum Presiden Barack Obama bertemu pemimpin Pakistan lagi.


Asakan AS ini ada kaitan dengan munculnya serangan baru ke atas Muslimin Lembah Swat yang dicop sebagai kelompok pro-Taliban, dan meminta Pakistan mengakhiri perjanjian damai dengan rakyatnya itu. “Kita perlu beri lebih banyak tekanan kepada rakan kita di Pakistan untuk bergabung dalam peperangan melawan Taliban dan sekutunya,” kata Holbrooke semasa taklimat di Washington.


Hal ini dilakukan setelah termaterainya perjanjian damai antara pemerintah Pakistan dengan kaum Muslim di Lembah Swat yang telah diberikan hak khusus dalam melaksanakan syariah Islam. Alasan Holbrooke, keamanan nasional Amerika di situ akan terancam dan AS tidak akan berjaya di Afghanistan tanpa bantuan dan penglibatan Pakistan. AS perlu tegas membantu menstabilkan demokrasi Pakistan yang dicapai melalui pemilihan presiden bonekanya. Demokrasi yang AS sendiri mengkhianatinya.


Memang kita dah tuhu, di manapun kaum Muslimin cuba melaksanakan hukum Islam, maka di situlah AS akan ikut menyebuk campur-tangan seluas-luasnya. Sementara itu di serata tempat, sudah ratusan penduduk Lembah Swat mula meninggalkan kediamannya Selasa lepas, apabila menyusul serangan-serangan dari aparat keparat Negara Pakistan. Data rasmi pemerintah menunjukkan lebih dari 500,000 menjadi pelarian dan 6 kem pelarian telah disediakan.


Dua beradik ini menghadapi masa depan yang tidak jelas.. terombang-ambing angkara penggana AS durjana..


Cahaya ketenangan di Lembah Swat yang impikan perundangan Islam, rupanya menjadi fatamorgana sahaja, gara-gara penipu dan pengganas AS yang memakai topeng demokrasi. Ilmu-ilmu jahat inilah yang disemaikan kepada pemimpin negara anakdidiknya, sehingga berlaku pemusnahan terhadap agama bangsa anakdidik itu sendiri. (Dari berbagai sumber.) Sekian.


Ibnu Hasyim Catatan Santai
(e-mail: ibnuhasyim@gmail.com)
Mei 8, 2009. KL.

1 comment:

Dr Hasan PP said...

Bagus cerita ni..
Kalau ada cerita sambungan terkini, lagi baik. Saya minat cara penyampain Pak Ibnu..

Dr Hasan
P.Pinang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails