Monday, September 19, 2022

Komen Rakyat 'terkinja kinja dng kaum Cina'. Mengapa?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

1 Anonymous said...

Orang bodoh aje terkinja kinja dng kaum Cina. Bajet 2023 tidak pinggir masyarakat keturunan Cina

Kerajaan akan memastikan Bajet 2023 yang akan dibentangkan di Dewan Rakyat pada 7 Oktober ini berteraskan kesejahteraan dan kebajikan rakyat secara menyeluruh.

Parti MCA perlu bertanding kaum Cina di kerusi DAP Gerakan bukan majotiti campuran dominasi kaum Melayu... Ini semua otak bangang Tun Mahathir...

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata antara tumpuan utama dalam bajet itu untuk memulihkan negara selepas pascapandemik COVID-19.

Belum.pernah lagi kaum Cina berterima ksih dengan orang Melayu danUMNO.

Mat Bera ada mewarisi otak otak karat bodoh dungu Tun Mahathir. Orang bodoh saja terkinja kinja dengan kaum Cina espcially DAP@Lee Kwan Yew.

2. Anonymous said...

Tun Mahathir terdesak rayu kudakayu nya buat memorandum banjir

Usaha Rafizi untuk mengadakan pungutan suara rakyat (public referendum) adalah reaksi berlebihan kununnya untuk menunjukkan bahawa UMNO sedang berebut kuasa adalah satu alasan yang tidak logik sama sekali dan bertentangan dengan semangat demokrasi dalam negara ini.

Malah berulang kali menggunakan alasan negara akan berhadapan dengan banjir bagi menakut-nakutkan rakyat walaupun hakikat sebenarnya mereka tidak bersedia untuk tewas dalam PRU kali ini.

Lebih menakutkan Rafizi jika saranan AJK PAS Pusat Mohd Zuhdi Marsuki yang mencadangkan agar PAS dan Umno berbincang untuk mewujudkan ‘kerusi muafakat’ di 27 kerusi parlimen dapat direalisasikan sudah pasti akan terus menutup peluang PH untuk kembali ke Putrajaya.

Usaha berlebihan pasal banjir melalyu MET dll satu acah acah power banjir besar
Goreng Banjir hujung tahun. Tahun ini mana ada banjir besar.. sikit sikit tu ada lah

1 comment:

Unnamed said...

22 BULAN
Ada orang tanya, apa jadi dalam 22 bulan?
Ini saya tolong bentang fakta, supaya kita boleh hadap propaganda.
✅ Ekonomi negara meningkat dengan jayanya. KDNK naik. KDNK per kapita meningkat. Rizab tunai negara bertambah. Pelaburan langsung asing dan Pelaburan keluar negara meningkat juga. Eksport negara tambah baik. Semua ini indikasi utama ekonomi negara.
✅ Indeks Antarabangsa, Prestasi Malaysia bertambah baik. Antara skor terbaik yang pernah ada. Indeks Rasuah, Ease of Doing Business, Indeks Media. Prestasi terbaik Malaysia dalam masa 10 tahun.
✅ Ketiadaan GST, menyebabkan harga barang rendah dalam masa 22 bulan. Buktinya tahun 2018-2020, inflasi kita dibawah 1%. Antara yang terbaik yang pernah ada. Tahun 2019, kadar inflasi Malaysia adalah yang terendah dalam rantau Asia Tenggara.
Saya bentang fakta dan data. Data2 dari Bank Dunia, BNM dan Jabatan Perangkaan Malaysia. Link posting asal saya letak di bawah. Kalau ada yang menyangkal, mintak dia buktikan data sebaliknya. Yang kredibel. Bukan petik2 dari cytro atau influencer jembalang sahaja.
❎ Yang paling di propagandakan, bursa saham kita teruk dalam masa 22 bulan. Tengokkan lah sekarang. Bila PM set2 mereka memerintah pula. Lagi teruk jadinya. Ringgit merosot paling teruk kini. Berbanding sebelumnya. Tiada pula yang hentam, jahanam Malaysia?
❎ Ada yang spin, manifesto tak dikota. The thing is, mandat diberi 5 tahun, 22 bulan dijatuhkan. Mana la mereka sempat. BN dulu pun dapat mandat 5 tahun. Cuba buktikan semua manifesto PRU mereka kotakan? Banyaknya tak dibuat juga. Tak payah la nak kata.
Adakah saya rasa PH dulu tu perfect belaka? TIDAK sama sekali. Banyak benda yang tak best di mata.
Tapi untuk menidakkan fakta dan gantikan dengan auta. Hanya kerana nak menang propaganda. Saya rasa kita kena betulkan dan bersuara.
Politik ini memilih the lesser evil. Tiada satu pun yang maksum dan sempurna. Pilih mudarat kecil daripada yang besar. Untuk itu, tepuk dada tanya selera.
Yang penting buat keputusan berdasarkan fakta dan data. Bukan melalui auta dan propaganda.
Kita undi untuk negara. Bukan untuk mereka2.
Salam hormat,
Liyana Marzuki

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails