Wednesday, September 28, 2022

CEC -DAP, mana suara Melayu? Rakyat tanya lagi..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

7 comments:

1 Anonymous said...

Kenapa UMNO PAS PKR Bersatu tiada CEC seperti DAP..!?

Mana mana yang mengaku pengikut Islam tentunya al-Quran dan Hadis menjadi panduan. Sirah menceritakan bahawa Rasulullah pernah ditawarkan menjadi ketua Makkah, menjadi orang yang paling kaya atau paling mulia.

Syaratnya hanya satu… Tinggalkan atau lunakkan prinsip dakwah dan perjuangan yang dipegang seperti sekarang ini lunakkan dengan COMANGO, Pluralisma Murtad, SIS, Liberalisme, LGBT dan Syiah.

Rasulullah menolak semua tawaran orang musyrikin dengan penegasan bahawa andai bulan dan matahari yang menjadi cagaran pun akan ditolak.

Ini menghairankan Musyrikin Makkah. Sebagaimana ‘peningnya’ Musyrikin Makkah terhadap perjuangan Rasulullah, begitulah ‘peningnya’ orang yang keliru mengenai prinsip seseorang yang perjuangan Islam pegangan nya.

Selepas perwakilan DAP mengundi calon calon yang layak mengisi jawatan tertinggi dalam Parti DAP maka nampak lah kononnya betapa demokratik nya parti DAP.

Tetapi bila CEC ditubuhkan maka legasi Lim Gian Enggak dan Lim Kit Siang akan menentukan siapa kroni yang betul betul dipercayai oleh legasi ini. Pasal itu lah Legasi Lim Kit Siang bertahan sampai hari ini.

Amalan kuku besi yang diamalkan dalam DAP lambat laun akan merosakkan parti itu, kata penganalisis politik, Dr Baharuddin Aziz.

Cara pentadbiran Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng bersifat kuku besi dan mengongkong ahli serta pemimpin muda dalam parti itu.

Keputusan pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP baru-baru ini, kelihatan tidak berkesudahan bila ada ahli dan cawangan DAP ada yang membuat laporan kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) di sini berhubung apa didakwa sebagai penipuan terhadap sistem demokrasi.

Bayangkan mana letak nya suara pemimpin Melayu dalam Parti DAP. Semua suada pemimpin Melayu DAP boleh masuk plastik sampah dan humban dlm tong taik..!!

CEC ini lah suara dan arahan ke'dick'tatoran Lim Kit Siang seorang. CEC ini lah kuku besi dan diktator Lim Kit Siang.

2 Anonymous said...

Tun Mahathir masih seriau dan masih meneruskan misi pembunuhan karakter ‘Bossku’ walaupun Najib berada dalam tahanan. Tun Sukar Lenyapkan Aura ‘Bossku

Jasa dan budi ‘Bossku’ tetap tersemat rapi dalam sanubari anggota masyarakat yang mula mengetahui kebenaran di sebalik kebenaran. Character assassination’ perlu memahami isu kod ‘merpati’ yang ketika ini sedang dimainkan oleh pembangkang.

Bailout kedai roti The Loft ratus ribu tokey Cina Ekovest dapat Projek Bandar Malaysia 3 billion.... bila jadi barua Lee Kwan Yew bukan Pulau Putih digadai pada anak Lee Kwan Yew semua tergadai.

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2022/09/kenapa-perlu-undi-gta-pilihanraya-ogos.html?m=1

Ekonomi merudum selepas Mahathir jadi PM ketujuh.

Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Tun Dr. Mahathir Mohamad sepatutnya sedar bahawa ekonomi negara mula merudum selepas beliau kembali menjadi Perdana Menteri pada 2018.

Selepas setahun Pakatan Harapan (PH) memerintah, kadar pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) menjadi lebih rendah yang mana banyak perniagaan ditutup sehingga menyebabkan ramai hilang pekerjaan.

Menurut beliau, dana-dana seperti Petronas, Khazanah Nasional dan Lembaga Tabung Haji menyusut dengan indeks Bursa Malaysia pernah jatuh 300 mata ke bawah 1,600 manakala negara kembali bergantung terhadap rizab petroleum.

Barua Lee Kwan Yew bukan Pulau Putih digadai pada anak Lee Kwan Yew akidah digadai pluralisma murtad, syiah COMANGO dan LGBT

Aura “Bossku” masih kuat, rakyat masih menghargai sumbangan Najib dan orang ramai mulai mengetahui kebenarannya.

“Mereka meramalkan pemenjaraan Najib Razak akan menamatkan aura ‘Bossku’ sekali gus melemahkan BN, tetapi sebaliknya yang berlaku,” katanya di Facebook.

“BN terus mara. Jasa dan budi ‘Bossku’ tetap tersemat rapi dalam sanubari anggota masyarakat yang mula mengetahui kebenaran di sebalik kebenaran.

“Sekali gus melonjakkan lagi keyakinan dan kepercayaan majoriti rakyat untuk memberi kemenangan besar kepada BN dalam PRU15 akan datang.”

3 Anonymous said...

Fakta mahkamah 'Can I Fuck You Today'- CIFUT BABI

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim mahu rakyat tidak menaruh kepercayaan terhadap parti politik yang meletakkan jenama Melayu-Islam hanya pada nama semata-mata, namun tidak pada amalan mereka khususnya dalam membasmi kemiskinan, rasuah dan kerosakan alam sekitar.

Bole percaya bila pemimpin CIFUT BABI barhujah..?

4 Anonymous said...

Yg makn babi adalah dapig.
Yg suka beri rasuah adalah dapig.
Ini bukan budaya penduduk asal negara ini.
Tapi ini rakan abam dan mat sabun.
Ini ironi abam dan mat sabun.
Konon malaysia baru.
Konon ayuh malaysia.
Konon reformasi.
Tapi jadi jarum buat dapig.

Apa mat jambu buat pada pemberi rasuah.
Ada mat jambu bongkar atok kerala.
Ada mat jambu bongkar pindah milik kekayaan negara masuk kantong keluarga atok kerala.
Jelas mat jambu adalah ajen dapig utk hancurkan melayu.
Hanya bongkar satu side.
Not the other side.

Jom sokong pas.
Satu satunya parti yg punya vision buat org melayu dan rakyat malaysia.
Satu satunya parti yg tidak guna jentera fitnah.
Satu satunya parti yg tidak guna jentera rasuah.
Satu satunya parti yg tidak beri sampul kpd pengundi.
Satu satunya parti yg tidak kronisme.
Satu satunya parti yg bergerak guna dana sendiri.

5 Anonymous said...

Dapig kata menentang rasuah adalah agenda utama parti. Ia ker. Sedangkan eng guan punya kes pun belum tahu putusnya. Berlegar di luar sana ramai pemberi rasuah. Hati hati dengan dapig. Mat sabun pun kononnya terima rasuah untuk bawa keluar team 18. Mat sabun pun dibayar oleh dapig untuk merosakkan pas.

Abam terima berapa juta dari dapig. Politik abam, politik berbayar. Rumah abam pun punya nilai 12 juta lebih. Banyak fulus beredar dalam politik parti liberal, parti kuali dan dapig. Mana sumbernya? Negara mana beri dana?

Beza ngan pas. Dana cuma dari tin milo. Satu satunya parti yg terang ttg sumbernya. Walaupun kelihatan kekampungan tapi pimpinannya berqualiti ilmu dan akhlaq.

Satu satu parti yg sukar difahami oleh parti kotor seperti parti liberal, parti kuali dan dapig. Parti kotor utamakan arak. Parti kotor utamakan liberal. Parti kotor utamakan lgbt. Parti kotor utamakan fitnah. 90 juta, 47kes. Politik jadi kotor bila pee hancing masuk gelanggang.

6 Anonymous said...

Mahathir, Brother Anwar bukan pilihan terbaik untuk Malaysia. Jihad PRU 15 pada kaum Melayu mesti Undi Calon Bukan Parti.

Sebelum jadi PM janji Bang Non jadi PM, bila dah dapat jadi PM kali ke-2 boleh pulak kata Anwar tak sesuai jadi PM... otai sklian hang pikiaq sindri brapa ratus atok nak kencing brother hang tuhh..!!?

Kenapa Rafizi Ramli diam bisu bila Tun kata begitu pada Brother Anwar Bin Ibrahim..!?

Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bukan pilihan terbaik untuk memimpin negara.

Pengarah Komunikasi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Dr. Shamsul Anuar Nasarah berkata, selama berpuluh tahun Dr. Mahathir menyebabkan negara ini bercelaru dan keadaan diburukkan lagi oleh Anwar.

Beliau mendakwa, kerana mereka, negara menjadi tidak stabil, ekonomi dirosakkan, politik berkecamuk dan pelbagai agensi penguatkuasaan dan sistem keadilan diganggu.

Bila Tun kata Brother Anwar tidak layak jadi PM tiba tiba Rafizi Ramli jadi bisu... kenapa yer..!?

Oohh Rafizi Ramli tu kuda kayu Tun yang baru.. dolu dolu Assmin kerbau balau Tun skg nasib kebau balau Tun tu dah blurr macam tgk video blurr...

Garispanduan bagi orang Melayu untuk memilih dan undi calon2 PRU 15 nanti seperti bawah ini..

1. Mana2 mana calon Melayu yang lawan dengan Melayu PKR.. tolak calon Melayu PKR yang berfahaman Gay LGBT dan Pluralisma Murtad

2. Mana2 calon BN dari kaum Cina MCA lawan Calon Melayu bukan dari BN/UMNO .. tolak calon MCA dan undi calon Melayu tersebut.

3. Mana2 calon BN dari kaum India MIC lawan Calon Melayu bukan dari BN/UMNO .. tolak calon MIC dan undi calon Melayu tersebut.

4. Mana2 calon Melayu BN yang sokong ICERD, COMANGO, LGBT lawan calon Melayu yang pertahankan Islam tolak calon BN dan Undi Calon Melayu yang pertahankan Islam

5. Mana2 calon yang Melayu bukan dari UMNO/BN dan keluarga nya menyokong LGBT, ICERD, COMANGO, SIS, Syiah seperti keluarga Boboi Mukhriz, Mat Sabu, Khalid Gereja, Azmin Blur, Zuraidah, Tun Mahathir wajib ditolak dan di simen terus..!!

6. Mana2 mana calon bukan Melayu dari BN lawan calon Melayu liberal, pluralisma murtad dan spesies GAY seperti Siti Kasim, Nurul, Anwar Ibrahim maka tiada pilihan lagi pada orang Melayu maka undi calon bukan Melayu atau buat undi rosak..!!

Sungguh memualkan politik cara begini. Ahli2 bawahan UMNO semakin jelak dan jijik.
Pada orang Melayu relakah kamu lihat kaum kroni Cina kaya raya orang Melayu kaya kena maki hamun oleh Tun, anak kroni kebal undang2 seperti anak taikun Cina kroni Tun iaitu Vincent Tan yang bebas lepas dari hukum mati ladang ganja.

Alahaiii Brother... Tun tu acah acah cari gaduh dengan brother kasi otai melenting sebab walaun walaun kuda kayu baru Rafizi Ramli dah kontrol PKR dari dalam....

Elok Brother lagakan Rafizi Ramli vs Azmin di Gombak PRU 15 nanti. Dua ekoq tu kerbau balau dan kuda kayu Tun Mahathir jaa..

Lagi teruk Brother otak PKR ni kena main lagi...

Deeyy tamby ini Brother kitee ni tak serik serik kena main sama Tun lahh...

Aku lawan fitnah jijik dan Najib adalah subjek pada mangsa fitnah jijik itu..

Tepuk dada tanya akidah dan iman kelian di PRU 15 kali ini.

kikikiki

7 Anonymous said...

Saya nak jadi PM kali ke 10 pun No Hal Tun... Nok bantu Isle dan Melayu..!?

Ya Allohh kau panjangkan lah umo Tun 120 tahun lagi. Sebab penyokong nya kata Tun nak selamatkan Melayu dan Isle Agamo Mu.. AMIN ya Allohhhhh..!!

Acah acah Power Melayu Islamik bergema lagi. Bila tak ada kuasa angkat Plakad bersama Tok Wan anok cucu sokong COMANGO LGBT Lisbo dan Seksulity Merdeka Politik Toksik. Melayu sungguhhh lah haiiii..!!

http://theunspinners.blogspot.com/2017/09/sokong-lgbt-madey-sekeluarga-sesat-ph.html?m=1

Dr Mahathir Mohamad berkata dia sanggup menyandang jawatan perdana menteri buat kali ketiga jika didesak berbuat demikian dan tiada pilihan lain.

Bagaimanapun, Mahathir berkata dia tidak mahu menjadi perdana menteri untuk penggal penuh tetapi mungkin hanya satu tahun.

Mahathir menjawab soalan moderator yang bertanya sama ada dia bersedia menjadi perdana menteri buat kali ketiga.

“Saya hanya mahu memastikan dasar yang membantu orang Melayu dapat dilaksanakan oleh kerajaan yang prihatin dan penyayang kepada rakyat, negara dan agama,” katanya.

Ya Alloh bantu lah atok selamatkan Isle dan Melayu... acah acah Power Melayu Islamik dah datang balikkkk..!! Jho Low Justo hilang depan lubang hidung dia buat buat lupo. Lo nih dia dah datang teriak melayu sano melayu sini.

Hok aloh... Amin Ya Rabbul Alaminnn

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

4 comments:

Anonymous said...

Apakah kerana terbabit Tun Mahathir , maka pihak AG mahu ia tidak didedahkan?

Semua berkenaan kes Najib di londehkan , kenapa siasatan terhadap Tommy Thomas Pejabat AG tidak boleh didedahkan?

Apakah kerana terbabit Tun Mahathir , maka ada pihak mahu ia tidak didedahkan?

Satu dunia dah baca apa yang Tommy Thomas tulis dalam bukunya itu. Hanya demi Keluarga Malaysia kot. Betul-betul mengarut pemikiran Peguam Negara

Tommy Thomas ada menyebut berkenaan campur tangan Tun Mahathir didalam macam2 perkara berkaitan kehakiman didalam buku memoir nya.

Ketika hendak mengenakan Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semua hal berkaitan nya didedahkan kepada umum.

Ini konon nya atas kepentingan awam ( public interest ) konon nya.

DATUK Seri Najib Tun Razak dikatakan telah dinafikan perbicaraan yang adil sehingga menyebabkan beliau dipenjarakan. Bermacam-macam versi tuduhan ke atas beliau dibuat ketika era pemerintahan Pakatan Harapan (PH).

Tommy dalam buku itu didakwa melakukan pendakwaan terpilih secara tidak adil apabila beliau bertindak menggugurkan pendakwaan bahkan menarik balik kes yang sedang dibicarakan melibatkan kes rasuah pemimpin tertinggi Lim Guan Eng walaupun agensi penguatkuasaan SPRM mengakui mereka mempunyai kes terhadap mantan Menteri Kewangan

Kes Zeti Akhtar Aziz juga masih belum didedahkan atau didakwa dimahkamah lagi setelah sekian lama diserah kepada pejabat Peguam Negara.

Pada kes Zeti , juga disyaki ada cubaan melengahkan kes , bahkan disyaki ada cubaan memerap terus kes nya, kes ini juga ada kaitan Tun Mahathir kerana Zeti dilantik oleh Tun Mahathir.

Hakim lantikan kerajaan Mahathir ia itu Nazlan Mohd Ghazali yang telah pun selesai siasatan terhadap nya namun masih beum didakwa dakwa lagi.

Buku terbabit turut menyentuh mengenai peristiwa 13 Mei 1969, yang didakwa ditulis dengan tidak bertanggungjawab tanpa mengira sensitiviti masyarakat

Tommy mengakui terlibat di dalam mempengaruhi pemilihan dan penetapan hakim-hakim kanan termasuk Ketua Hakim Negara, Presiden Mahkamah Rayuan, Hakim Besar Malaya dan Hakim Besar di Sabah dan Sarawak serta Hakim Mahkamah Persekutuan melalui siri perbincangan beliau bersama Perdana Menteri iaitu Tun Mahathir, sedangkan beliau bukan Ahli Suruhanjaya Pelantikan Hakim.

Jabatan Peguam Negara (AGC) dikatakan mengesyorkan supaya laporan akhir pasukan petugas khas yang menyiasat dakwaan bekas peguam negara, Tommy Thomas tidak didedah kepada umum. Dah Kenapa..!?

Peguam Negara mengesyorkan laporan pasukan petugas khas terhadap buku Tommy Thomas tidak didedahkan kepada umum telah bocor...!!

Zaman PH Tommy Thomas menjadi peguam negara, terdapat banyak kes melibatkan pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan digugurkan tanpa sebab dan ‘selective prosecution’ terhadap orang Barisan Nasional dilancarkan.

Saya ulang..!! Karut jika hasil siasatan terhadap buku Tommy tidak didedahkan. Apakah kerana terbabit Tun Mahathir , maka ada pihak mahu ia tidak didedahkan?

Satu RCI Untuk Menyiasat Salahlaku Bekas Peguam Negara Tommy Thomas Perlu Ditubuhkan..!!

Anonymous said...

Potensi ekonomi berkembang bergantung juga dgn kepimpinan politik. Jika politiknya bagus untuk kaut buat kroni, ekonomi tak berkembang. Sebab matlamat perkembangan ekonomi ialah untuk rakyat bukan untuk kroni tertentu.

Tentu dapig merbahaya buat ekonomi malaysia. Dapig terkenal dgn bangsa yg tak fasih berbahasa melayu. Mana mungkin berkongsi ekonomi dgn yg fasih berbahasa melayu. Kat pasaraya milik bangsa dapig, ada pengasingan barangan keluaran bumiputera. Sama ada dijual mahal atau diletak di tempat tersorok. Ini mengecilkan market untuk barangan keluaran bumiputera.

Parti liberal terkenal dengan persahabatan erat dengan bangsa dapig. Musuh utamanya adalah parti Islam. Mana mungkin membantu ekonomi orang Islam. Sedang kempen buy muslim first jadi bahan sindiran parti liberal. Untuk sokong jauh sekali.

Bijak politik dapig. Cari yg boleh serang orang Islam dan bumiputera. Jumpalah parti liberal dan parti kuali. Dua parti inilah yg jadi hulubalang dapig. Ganjarannya kerusi pm untuk presiden dan kerusi tpm untuk wakil dapig.

Alangkah bagusnya jika serumpun ini bersatu menentang penjajahan kaum pendatang. Bangkitkan semangat mat kilau. Bukan semangat jangka pendek di bawah pengaruh dapig.

Jangan lupa sejarah maju ekonomi tanah melayu sebelum penjajahan. Selat melaka laluan perdagangan dunia. Episod cemerlang ini ditutup oleh penjajah barat. Sekarang ini parti liberal dan parti kuali berkomplot dengan dapig utk memadamkan lagi kecemerlangan bangsa tanah melayu. Rasuah menjadi jadi. Yg beri rasuah belum pernah lagi didakwa. Yg memfitnah terbukti hanya mampu 22 bulan. 22 bulan yg penuh dgn kerosakan buat penduduk asal negara ini.

Anonymous said...

cuba ko tanya mcai tu ada ke melayu, mic ada ke melayu... ooo lupa aku kan mcai depa jangan tanya setuju je...

Anonymous said...

Tempat majoriti melayu, x payah kompromi bg kat non malay. Hisabnya x betui. Sebab kat majoriti cina, payah org melayu nak menang. Perkauman dapig sangat kuat. Lagi pun ramai yg tak tahu bahasa kebangsaan. Guna bahasa inggeris. Dah 60 tahun lebih, masih kecinaan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails