Saturday, October 01, 2022

‘Sport Bra’, kontroversi panas libatkan wanita M'sia...

 



Baru-baru ini, timbul kontroversi panas melibatkan seorang pengacara muslimah yang dulunya mengendalikan sebuah rancangan bual bicara popular.

Memetik laporan Boom!, hos yang pernah berkahwin itu aktif mengayuh basikal di kawasan perumahan elit miliknya bersama rakan-rakan.

Namun, apa yang mengejut ramai orang adalah penampilan hos itu ketika beriadah. Pengacara itu didakwa berubah seratus peratus apabila dilihat menanggalkan tudungnya di sebuah pusat kecergasan (indoor cycling).

Selain itu, hos wanita itu didakwa berani mati memakai pakaian set lengkap atlet berbasikal yang ketat selain pernah tampil memakai ‘sport bra’ sahaja.

Meskipun di premis tertutup, namun tempat awam itu juga dibuka kepada kaum lelaki bukan muhrim.

Kakak kepada seorang aktor ini bagaimanapun tidak mengendahkan pandangan orang ramai biarpun sedar dirinya diperhati. Sumber: Boom!

Ya, setahun dua kebelakangan ini, tak dinafikan trend berbasikal semakin menjadi pilihan dalam kalangan penduduk negara ini ketika mereka beriadah.

Bahkan kedai sejaras produk basikal juga merekodkan peningkatan ketara dengan pembukaan premis yang banyak, termasuklah meraih hasil jualan berlipat ganda.

Tidak terkecuali, individu berstatus selebriti turut terpengaruh mengikuti aktiviti kesihatan itu, malah dipercayai wujud beberapa organisasi kelab yang dipertanggungjawabkan merancang serta menguruskan acara berkaitan.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kesimpulannya, pihak manakah yang bertanggung jawab dalam meluruskan 'simpang siur' penyelewengan dunia fenyen pakaian yang melanda dunia negara umat Islam Malaysia ini?

Walaupun 'al-islah' adalah juga tugas individu tiap Muslim bagi melahirkan kecintaan  patuh syariat..


Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails