Thursday, September 29, 2022

Istimewa bangsa Jho Low. Musuh utamanya parti Islam...

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

6 comments:

1 Anonymous said...

Betapa Istimewa nya bangsa Jho Low di mata Tun Mahathir semasa PH berkuasa. Taikun Titijaya dan senarai nama nama yang mendapat habuan lumayan semua terdiri dari kaum Jho Low melibatkan kes 1MDB. Kaum Melayu dapat apa..!?

Fakta keterangan mahkamah dari pegawai AmBank, Tan Sri Lim Soon Peng , yang merupakan pengasas pemaju hartanah Titijaya Land Bhd, adalah individu yang menerima paling banyak dana 1MDB daripada salah satu di akaun AmBank pada RM246,000 pada 7 Ogos 2013.

Tun dan bekas menteri kewangan Lim Guan Eng telah campur tangan, meminta peguam negara Tommy Thomas menarik balik pembekuan akaun taikun itu yang diterima berhubung skandal 1MDB. Nampak kan Cina bebas dan Melayu berantakan..!!

Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan sembilan pemindahan kepada taikun itu berjumlah RM31.103 juta antara 2012 hingga 2015, termasuk transaksi yang disebut oleh pegawai Ambank Uma Devi.

Lim juga antara 80 individu dan entiti yang dikenakan notis kompaun oleh badan antirasuah itu pada Oktober 2019 untuk mengeluarkan lebih RM420 juta wang berkaitan 1MDB.

sambung..

2 Anonymous said...

hahh sambungg..

Senarai Nama Kaum Cina Penerima Wang Rasuah 1MDB. Bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng telah meminta bekas Peguam Negara Tommy Thomas sembunyikan di masa Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri kerajaan pH.

DAP menyembunyikan 346 kes melibatkan 346 entiti dan individu yang telah menerima RM307 juta wang 1MDB.

1. Laverage Asia Sdn Bhd 31.5 juta
2. Enr Marketing. 24.3 juta
3. Mega Utilities Sdn Bhd. 18.3. juta
4. Kek Lok Si Tample 12 juta
5. Homewin Renovation n Cons 11.44 juta
6. Music Melody Store. 6.58 juta
7. G Event Managmnt. 2.93 juta
8. Pers Cintai A. Sekitar P. Pinang. 2.65 juta
9. Jaya Printing & Advertising. 1.07 juta
10. MCA Bah Tanjung P.Pinang. 1 Juta
11. Geh Choh Hun. 22.8 juta
12. Oii Teng Seng. 4.55. juta
13. Cheah Kah Chye. 4.4 juta
14. Yeap Chee Cheong 4.4 juta
15. Goh Kheng Huat. 4.2 juta
16. Oii Kheng Hin. 4.01 juta
17. Choo Keng Hock 3.84 juta
18. Toh Lean Seng. 3.5 juta
19. Chong Thong Yeow. 3.24 juta
20. Teh Hun Liang. 3.04 juta
21. Lembaga Union Pinang School 2.25 juta
22. Pinang Chinese High School. 1.25 juta
23. Chung Ling High School. 1 juta
24 J/K Chua Nan School. 0.5 juta
25 Pers Penduduk B. Daya Penang. 0.4 juta
26. Chung Ling High School. 0.25 juta
27. Smjk Phor Tay School Commitee. 0.25 juta
28. Pers Kebudayaan Pangkalan Kota P. Pinang. 0.204 juta
29. MCA Bah Tanjung P. Pinang. 1 juta
30. Parti Gerakan Rakyt Johor. 0.4 juta
31. Parti Gerakan Kelantan. 0.3 juta
32. Parti Gerakan Malaysia. 0.25 juta
33. Parti Gerakan Cameron H/land. 0.2 juta

Bukan ke ini conflict of interest? Pada orang Melayu buka biji mata besar besar sekelian. Inilah Bahana bila jadi barua dan terlalu percayakan kaum Jho Low dalam urusan kerajaan. Tak cukup bangsa Jho Low terima habuan besar, Pulau Batu Putih beri pada anak Lee Kwan Yew Singapura. Apa punya celaka sial perangai buruk mantan PM macam ini..!?

Kenapa tiada tindakan diambil terhadap lebih dari 350 penerima duit 1MDB yang bukan dari UMNO? Kebanyakan penerima ini kaum Jho Low Pulau Pinang dan mereka menerima sejumlah RM780 juta, pada hal orang UMNO menerima hanya RM19 juta sahaja...!!

Nampaknya Skandal 1MDB jadi suatu keuntungan sangat besar pada kaum Jho Low sampai sekarang ini. Ada kita dengar DAP, MCA, Gerakan parti teras Cina mengutuk Jho Low...!? Malah mereka angkat JhoLow jadi wira kaum Cina.. Brother Anwar Bin Ibrahim dan Tun jadi barua mereka dipaksa berantakan sesama Melayu..!!

Orang Melayu pula berbunuhan sesama sendiri ketika ini angkara Jho Low. Cukup cukup lah wahai Melayu sekelian PRU kali ini kita lingkupkan barua barua ini dan semua kartel mafia Kerala.

Ini Besar punya celaka tuan puan sklian..!! Ini adalah kerja kotor si bangsat barua Melayu proksi DAP@Lee Kwan Yew, yang terfitnah UMNO yang dapat laba Parti Kaum Cina dan individu kaum Cina yang ramai dari Pulau Pinang.

Jho Low lesap dan kaum sedang tepok tangan lihat sesama Melayu bercakaran..!! Betapa Sial celaka sungguh jadi barua bangsat kaum ini..!!

#inibesarpunyacelakasial

3 Anonymous said...

Apakah kerana terbabit Tun Mahathir , maka pihak AG mahu ia tidak didedahkan?

Semua berkenaan kes Najib di londehkan , kenapa siasatan terhadap Tommy Thomas Pejabat AG tidak boleh didedahkan?

Apakah kerana terbabit Tun Mahathir , maka ada pihak mahu ia tidak didedahkan?

Satu dunia dah baca apa yang Tommy Thomas tulis dalam bukunya itu. Hanya demi Keluarga Malaysia kot. Betul-betul mengarut pemikiran Peguam Negara

Tommy Thomas ada menyebut berkenaan campur tangan Tun Mahathir didalam macam2 perkara berkaitan kehakiman didalam buku memoir nya.

Ketika hendak mengenakan Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semua hal berkaitan nya didedahkan kepada umum.

Ini konon nya atas kepentingan awam ( public interest ) konon nya.

DATUK Seri Najib Tun Razak dikatakan telah dinafikan perbicaraan yang adil sehingga menyebabkan beliau dipenjarakan. Bermacam-macam versi tuduhan ke atas beliau dibuat ketika era pemerintahan Pakatan Harapan (PH).

Tommy dalam buku itu didakwa melakukan pendakwaan terpilih secara tidak adil apabila beliau bertindak menggugurkan pendakwaan bahkan menarik balik kes yang sedang dibicarakan melibatkan kes rasuah pemimpin tertinggi Lim Guan Eng walaupun agensi penguatkuasaan SPRM mengakui mereka mempunyai kes terhadap mantan Menteri Kewangan

Kes Zeti Akhtar Aziz juga masih belum didedahkan atau didakwa dimahkamah lagi setelah sekian lama diserah kepada pejabat Peguam Negara.

Pada kes Zeti , juga disyaki ada cubaan melengahkan kes , bahkan disyaki ada cubaan memerap terus kes nya, kes ini juga ada kaitan Tun Mahathir kerana Zeti dilantik oleh Tun Mahathir.

Hakim lantikan kerajaan Mahathir ia itu Nazlan Mohd Ghazali yang telah pun selesai siasatan terhadap nya namun masih beum didakwa dakwa lagi.

Buku terbabit turut menyentuh mengenai peristiwa 13 Mei 1969, yang didakwa ditulis dengan tidak bertanggungjawab tanpa mengira sensitiviti masyarakat

Tommy mengakui terlibat di dalam mempengaruhi pemilihan dan penetapan hakim-hakim kanan termasuk Ketua Hakim Negara, Presiden Mahkamah Rayuan, Hakim Besar Malaya dan Hakim Besar di Sabah dan Sarawak serta Hakim Mahkamah Persekutuan melalui siri perbincangan beliau bersama Perdana Menteri iaitu Tun Mahathir, sedangkan beliau bukan Ahli Suruhanjaya Pelantikan Hakim.

Jabatan Peguam Negara (AGC) dikatakan mengesyorkan supaya laporan akhir pasukan petugas khas yang menyiasat dakwaan bekas peguam negara, Tommy Thomas tidak didedah kepada umum. Dah Kenapa..!?

Peguam Negara mengesyorkan laporan pasukan petugas khas terhadap buku Tommy Thomas tidak didedahkan kepada umum telah bocor...!!

Zaman PH Tommy Thomas menjadi peguam negara, terdapat banyak kes melibatkan pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan digugurkan tanpa sebab dan ‘selective prosecution’ terhadap orang Barisan Nasional dilancarkan.

Saya ulang..!! Karut jika hasil siasatan terhadap buku Tommy tidak didedahkan. Apakah kerana terbabit Tun Mahathir , maka ada pihak mahu ia tidak didedahkan?

Satu RCI Untuk Menyiasat Salahlaku Bekas Peguam Negara Tommy Thomas Perlu Ditubuhkan..!!

4 Anonymous said...

Potensi ekonomi berkembang bergantung juga dgn kepimpinan politik. Jika politiknya bagus untuk kaut buat kroni, ekonomi tak berkembang. Sebab matlamat perkembangan ekonomi ialah untuk rakyat bukan untuk kroni tertentu.

Tentu dapig merbahaya buat ekonomi malaysia. Dapig terkenal dgn bangsa yg tak fasih berbahasa melayu. Mana mungkin berkongsi ekonomi dgn yg fasih berbahasa melayu. Kat pasaraya milik bangsa dapig, ada pengasingan barangan keluaran bumiputera. Sama ada dijual mahal atau diletak di tempat tersorok. Ini mengecilkan market untuk barangan keluaran bumiputera.

Parti liberal terkenal dengan persahabatan erat dengan bangsa dapig. Musuh utamanya adalah parti Islam. Mana mungkin membantu ekonomi orang Islam. Sedang kempen buy muslim first jadi bahan sindiran parti liberal. Untuk sokong jauh sekali.

Bijak politik dapig. Cari yg boleh serang orang Islam dan bumiputera. Jumpalah parti liberal dan parti kuali. Dua parti inilah yg jadi hulubalang dapig. Ganjarannya kerusi pm untuk presiden dan kerusi tpm untuk wakil dapig.

Alangkah bagusnya jika serumpun ini bersatu menentang penjajahan kaum pendatang. Bangkitkan semangat mat kilau. Bukan semangat jangka pendek di bawah pengaruh dapig.

Jangan lupa sejarah maju ekonomi tanah melayu sebelum penjajahan. Selat melaka laluan perdagangan dunia. Episod cemerlang ini ditutup oleh penjajah barat. Sekarang ini parti liberal dan parti kuali berkomplot dengan dapig utk memadamkan lagi kecemerlangan bangsa tanah melayu. Rasuah menjadi jadi. Yg beri rasuah belum pernah lagi didakwa. Yg memfitnah terbukti hanya mampu 22 bulan. 22 bulan yg penuh dgn kerosakan buat penduduk asal negara ini.

5 Anonymous said...

cuba ko tanya mcai tu ada ke melayu, mic ada ke melayu... ooo lupa aku kan mcai depa jangan tanya setuju je...

6 Anonymous said...

Tempat majoriti melayu, x payah kompromi bg kat non malay. Hisabnya x betui. Sebab kat majoriti cina, payah org melayu nak menang. Perkauman dapig sangat kuat. Lagi pun ramai yg tak tahu bahasa kebangsaan. Guna bahasa inggeris. Dah 60 tahun lebih, masih kecinaan.

2 comments:

Anonymous said...

Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua pemimpin Melayu mangsa rasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

Fitnah jijik dan si batu api ini sebenar pemilik kemenangan bagi barua barua Lee Kwan Yew dan proksi

Kisah Nabi Yusuf cermin bagi bangsa ini bahwa fitnah jijik godaan kuasa dan wang dalam kehidupan bisa menimpa siapa saja, khususnya pejabat negara.

Kisah fitnah Nabi Yusof bisa saja terjadi hal zaman ini. Malah Sang Fitnah sangat angkuh sesuka hati merancang fitnah demi kuasa dan anak cucu serta kroni.

Yusuf pun berdoa kepada Tuhannya, "Wahai Tuhanku, Penjara lebih aku sukai daripada memenuhi ajakan mereka, niscaya aku akan cenderung untuk (memenuhi keinginan mereka) dan tentu aku termasuk orang yang bodoh." (QS. Yusuf: 33).

Begitulah kisah Nabi Yusuf yang mendapat fitnah dari seorang wanita karena ketampanannya. Dia adalah Nabi yang mulia dan Allah telah menjaga kesucian dirinya pada waktu itu. Masyaa Allah.

Kisah Nabi Yusuf cermin bagi bangsa ini bahwa godaan kehidupan bisa menimpa siapa saja.

Dengan fitnah jijik berlaku sekarang dinegara ini maka kemenangan fitnah jijik itu juga adalah milik Zety dan Taufik Ayman anak anak penyamunnya kerana berjaya mencuri RM700 juta duit AMLA berbanding amount yang dipalsukan tandatangani Najib hanya berjumlah 34 juta...!!

Hebat yang 700 juta buat buat buta tidak didakwa yang 34 juta ditandatangai secara palsu dibongkar habis habisan..!!

Dengan fitnah jijik juga mantan Perdana Menteri Najib boleh ditogelkan semua termasuk akaun bank tetapi Zety dan Taufiq Ayman Jho Low Nik Faisal pula sebaliknya.

Link dibawa di mana mantan AG lantikan Tun Mahathir iaitu Tomy Tomas menghalang siasatan ke atas Zety dan Taufik Aman dilakukan

https://captainmgs.blogspot.com/?m=1

Sepanjang 22 bulan berkuasa dalam kerajaan PH. Pakatan Harapan memerintah negara selama 22 bulan dibawah Mahathir, hutang negara bertambah .

Dari RM686 billion yang ditinggalkan Kerajaan BN, selepas 22 bulan PH memerintah dibawah Mahathir yang bermenterikan Lim Guan Emg sebagai Menteri Kewangan,,hutang yang ditinggalkan Kerajaan PH yang dicatat menghampiri RM850 billion. Sejumlah RM164 billion hutang dijana olih PH selama 22 bulan.

Angkara penipuan Bangsa Perasuah bernama Jho Low tepuk tangan saksikan pemimpin Melayu diperbodohkan dan bercakaran sesama sendiri.

Bulan ini lengkap sudah pemimpin Melayu diperbodohkan oleh Jho Low. Bulan ini lengkap sudah kaum Bangsa Perasuah ini Jho Low DAP@ LeeKwanYew tumpang gembira tepuk tangan melihat pemimpin Melayu bercakaran berantakan sesama sendiri. Bangsa Perasuah seronok bila semua perasuah bercakaran sesama sendiri

Bulan ini lengkap sudah seorang ultra paling renta di baruakan oleh DAP@LeeKwanYew berjaya melakukan misi tuannya. Pulau Batu Putih tergadai sudah. Paling terkesan sesama Melayu berantakan demi anak cucu dan kroni.

Fitnah adalah senjata yang ampuh supaya segala kegiatan sabotaj negara jual harta negara demi kroni dan anak cucu. Harus diingat kerja fitnah jijik ini tidak bisa dilakukan oleh seorang ia mesti dilakukan berkumpulan.

Kerja fitnah jijik ini perlu dilakukan sebilangan kelompok dan manusia yang sanggup menjalankan kerja kerja fitnah jijik. Suatu perancangan fitnah jijik yang sudah lama dirancangkan untuk memperdaya dan menipu Najib.

Kisah fitnah jijik yang menimpa Nabi Yusuf tersebut adalah sesuatu yang juga bisa saja terjadi pada sesiaa saja di dalam kehidupan nyata saat ini.

Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua yang mangsa perasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

Selagi Kartel Mafia Kerala berkuasa maka Bangsa Perasuah ini terus kebal dari tindakan undang undang..!!

Anonymous said...

Menteri dan kerajaan dari UMNO didakwa ahli Kabinet selain Bersatu sedang dikelilingi “musuh dalam selimut” susulan kenyataan Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Muhyiddin Yassin yang secara terbuka mengisytiharkan Barisan Nasional (BN) sebagai musuh utama.

Kabinet dari BN terdedah kepada risiko sabotaj selagi mana mereka mempertahankan komposisi Jemaah Menteri sedia ada bersama Bersatu yang diketuai bekas perdana menteri itu.

Bersatu gagal melenyapkan BN khususnya Umno, kini parti itu mengubah taktikal mahu menguasai BN dalam usaha menyekat kebangkitan pemimpin Umno yang didakwa dizalimi.

UMNO berjaya menyekat Bersatu dari menghancurkan UMNO adalah kerja kotor Mahyuddin dan Tun.

Fakta nya ialah..Musuh UMNO tidak takut dengan kehebatan Ismail Sabri tetapi musuh musuh UMNO takut dengan Najib..

Setelah segala usaha untuk memasukkan bukti baru ditolak Mahkamah dan tahap keraguan kini semuanya dirasakan terhadap Ketua. Hakim yang telah dibangkitkan Peguam Najib terhadap Mahkamah.

Natijahnya kini implikasinya akan tertimpa kepada diri Ismail Sabri.

Ketidakpuasanhati Ahli UMNO terhadap Ismail Sabri mula memuncak serta keraguan Akar umbi UMNO bahawa Mahkamah tidak berlaku adil terhadap Najib, bakal, meruntuhkan Kerajaan Ismail Sabri dengan kadar yang paling cepat.

Kehilangan sokongan majoriti dari 150 bahagian UMNO akan meranapkan lagi imej dan masa depan politik Ismail Sabri.

Membandingkan antara Mahathir,.diera 22.bulan bersama Pakatan Harapan, Mahathir telah melantik orang orang yang beliau percayai.untuk menjayakan ajendanya.

DiJabatan Kehakiman ,Ketua Hakim Negara, Richard Melanjun dilantik .

Pejabat Peguam Negara Tommy Thomas dilantik.

SPRM. Lateefa Koya dipileh sebagai Persuruh Jaya.

PDRM Hamid Bador dipanggil semula dan dilantik sebagai Ketua Polis Negara.

Apa yang dapat disaksikan kesemua personaliti ini adalah pilihan Mahathir bagi menjayakan ajenda peribadi beliau sendiri.

Ajenda beliau hanyalah Najib Razak dan bukan UMNO sebenarnya. Dendam adalah motifnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails