Wednesday, September 28, 2022

Strategi DAP, guna Melayu pecahkan Melayu..

 

DAP Tidak Bahaya?….Ini Pendedahan Dari Pakar Strategi DAP

1. Calon Melayu DAP tawar kepelbagaian pemimpin 

IPOH: Parti Amanah Negara (AMANAH) yakin hasrat DAP untuk meletakkan lebih ramai calon Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) akan menambah kepelbagaian pemimpin.

Pengerusi AMANAH Perak, Datuk Asmuni Awi, berkata itu perkembangan positif bagi parti komponen Pakatan Harapan (PH) menawarkan pemimpin politik dari beberapa latar belakang.

"Itu satu perkembangan yang positif untuk melihat parti yang sebegini betul-betul berbilang kaum," katanya pada Program Jelajah Tolak BN PN di Kampung Manjoi di sini malam tadi.

Asmuni berkata, AMANAH mengharapkan calon Melayu berkenaan ditempatkan di kawasan yang mudah menang. 

"Bukannya setakat meletakkan calon itu yang kita tahu tempat itu memang kalah. Pada saya, itu tidak memberikan sumbangan. Jika calon yang diletakkan boleh menang, saya lihat ia adalah satu perkembangan positif bagi rakan kita ini," katanya.

Media sebelum ini melaporkan, DAP akan mengetengahkan lebih ramai calon Melayu pada PRU-15, bagi mengisi kerusi yang sebelum ini ditandingi oleh calon dari BERSATU.

Asmuni berkata, rundingan pembahagian kerusi Pakatan Harapan (PH) akan selesai pertengahan bulan depan. (BH) 

DAP akan meletakkan calon Melayu bagi kerusi sebelum ini ditandingi BERSATU. - Foto hiasan NSTP


2. Serangan balas Presiden PAS, makin jelas PH tidak berubah  


PRESIDEN PAS, Tan Sri Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang melancarkan serangan balas terhadap PH yang dilihat semakin goyah dengan hujahan lapuk dan dangkal. Isu kononnya PAS menerima rasuah daripada Umno sebanyak RM90 juta, dimainkan kembali. Ia dilihat hanya untuk memberikan gambaran kepada pengundi-pengundi baru yang berumur 18 hingga 21 tahun, bahawa PAS ini teruk. Itu sahaja.

Ia bukan untuk menarik perhatian golongan dewasa, kerana pengundi yang matang, telah mengetahui akan cerita sebenar, apa yang berlaku. Umno tidak sebodoh itu, merasuah PAS untuk mengalahkan dirinya sendiri. Cerita dongeng Pak Pandir pun tidak sanggup membuat naratif sebegitu. Umno beri wang kepada PAS, menyuruh PAS kalahkannya dalam PRU. Pak Pandir pasti meggelengkan kepala kerana melihat PH yang lebih pandir darinya.

Cerita fitnah yang digali semula mereka ini, hanyalah menzahirkan peribadi PH yang tidak akan berubah walaupun diberi peluang memerintah sekali lagi. Sekarang, mereka terkial-kial menangkis persepsi rakyat yang begitu yakin, 22 bulan kebobrokan mereka dahulu, akan berlaku lagi, jika menang sekali lagi PRU. Tuduhan rasuah RM90 juta ini, antara buktinya.

SPRM, ketika berada di bawah Datuk Seri Mohd Shukri Abdull mengesahkan di hadapan Speaker, Menteri Besar dan ADUN-ADUN PAS Terengganu bahawa tiada kes salah laku duit Umno yang difitnah diberikan kepada PAS waktu itu. Waktu itu, PH sudah memerintah Malaysia. Lalu Pesuruhjaya SPRM bertukar orang. Latheefa Koya orang kuat PKR dilantik menjadi Pesuruhjaya SPRM. Pun sama, tiada kes seperti tuduhan PH terhadap PAS.

Mengapa ketika berkuasa, mereka tidak mendakwa PAS, jika benar ada kes? Sedangkan isu YB Nik Abduh dengan MBKB pun Lim Guan Eng suruh siasat sebagai kes rasuah. Yang PH percaya ialah dakwaan Clare Brown dari Sarawak Report yang mana si kafir itu turut disaman oleh Tuanku Permaisuri Sultanah Nur Zahirah, kerana memfitnahnya. Satu lagi bukti ialah melalui sekeping kertas photostat hitam yang dipegang DS Anwar ketika berkempen dalam satu Pilihan Raya Kecil.

Kita sudah mengenali PKR, salah satu komponen PH yang kuat memfitnah, sehingga rakan sendiri pun mereka fitnah. Kita juga mengetahui DAP yang amat bencikan Islam yang dibawa PAS, ahlinya tidak menerima orang Melayu Islam sebagai AJK Pusat mereka dengan hanya seorang yang menang pemilihannya.

PAN yang mundar-mandir tiada haluan itu juga kita tahu, hanya menjadi khadam kepada DAP, mengkhianati PAS dari dalam, tidak mempedulikan rakyat yang dilanda banjir, sebaliknya bermain ski ketika bencana. Lengkaplah ‘The Three Stooges’ dalam PH ini. Mereka hanya pandai melawak, menipu penonton bagi membuat orang ketawa. Betul atau tidak, apa mereka peduli. Dan mereka juga telah merekodkan hampir 30 kes rasuah.

Kita mesti memberikan penerangan sewajarnya kepada golongan pengundi kali pertama supaya mereka tahu siapa pembohong yang sebenarnya. PH akan mengulang-ulang berita fitnah yang basi, tetapi dihangatkan kembali, buat santapan anak muda yang tidak mengenali mereka sebelum ini. Bahaya hidangan basi itu, kerana ia akan menjadi racun kepada anak muda ini.

Jadi jelas, PH tidak akan berubah melihat kepada cara kempen mereka yang sama iaitu menggunakan fitnah untuk cuba menang. Fitnah, ia bukan dari Islam, ia bukan dari sikap profesional, ia bukan juga dari budaya kita. Jadi daripada mana PH mengambil contoh? Dari syaitan yang sering menghasut manusia dan PH mengikutnya. Wahai anak muda, jauhilah PH.

Atau agaknya ada pihak dari PH yang takut PAS minta balik duit kempen-kempen PRU waktu bersama PAS dahulu yang mereka tak bayar lagi? Lalu mereka kata PAS sangat kaya, jadi mereka tak perlu bayar duit itu? 

MOHD NASIR ABDULLAH
28 September 2022 – HARAKAHDAILY 28/9/2022

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini antara mangsa-mangsa strategi mata kail DAP.


Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

2 comments:

Anonymous said...

Betapa Istimewa nya bangsa Jho Low di mata Tun Mahathir semasa PH berkuasa. Taikun Titijaya dan senarai nama nama yang mendapat habuan lumayan semua terdiri dari kaum Jho Low melibatkan kes 1MDB. Kaum Melayu dapat apa..!?

Fakta keterangan mahkamah dari pegawai AmBank, Tan Sri Lim Soon Peng , yang merupakan pengasas pemaju hartanah Titijaya Land Bhd, adalah individu yang menerima paling banyak dana 1MDB daripada salah satu di akaun AmBank pada RM246,000 pada 7 Ogos 2013.

Tun dan bekas menteri kewangan Lim Guan Eng telah campur tangan, meminta peguam negara Tommy Thomas menarik balik pembekuan akaun taikun itu yang diterima berhubung skandal 1MDB. Nampak kan Cina bebas dan Melayu berantakan..!!

Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan sembilan pemindahan kepada taikun itu berjumlah RM31.103 juta antara 2012 hingga 2015, termasuk transaksi yang disebut oleh pegawai Ambank Uma Devi.

Lim juga antara 80 individu dan entiti yang dikenakan notis kompaun oleh badan antirasuah itu pada Oktober 2019 untuk mengeluarkan lebih RM420 juta wang berkaitan 1MDB.

sambung..

Anonymous said...

hahh sambungg..

Senarai Nama Kaum Cina Penerima Wang Rasuah 1MDB. Bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng telah meminta bekas Peguam Negara Tommy Thomas sembunyikan di masa Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri kerajaan pH.

DAP menyembunyikan 346 kes melibatkan 346 entiti dan individu yang telah menerima RM307 juta wang 1MDB.

1. Laverage Asia Sdn Bhd 31.5 juta
2. Enr Marketing. 24.3 juta
3. Mega Utilities Sdn Bhd. 18.3. juta
4. Kek Lok Si Tample 12 juta
5. Homewin Renovation n Cons 11.44 juta
6. Music Melody Store. 6.58 juta
7. G Event Managmnt. 2.93 juta
8. Pers Cintai A. Sekitar P. Pinang. 2.65 juta
9. Jaya Printing & Advertising. 1.07 juta
10. MCA Bah Tanjung P.Pinang. 1 Juta
11. Geh Choh Hun. 22.8 juta
12. Oii Teng Seng. 4.55. juta
13. Cheah Kah Chye. 4.4 juta
14. Yeap Chee Cheong 4.4 juta
15. Goh Kheng Huat. 4.2 juta
16. Oii Kheng Hin. 4.01 juta
17. Choo Keng Hock 3.84 juta
18. Toh Lean Seng. 3.5 juta
19. Chong Thong Yeow. 3.24 juta
20. Teh Hun Liang. 3.04 juta
21. Lembaga Union Pinang School 2.25 juta
22. Pinang Chinese High School. 1.25 juta
23. Chung Ling High School. 1 juta
24 J/K Chua Nan School. 0.5 juta
25 Pers Penduduk B. Daya Penang. 0.4 juta
26. Chung Ling High School. 0.25 juta
27. Smjk Phor Tay School Commitee. 0.25 juta
28. Pers Kebudayaan Pangkalan Kota P. Pinang. 0.204 juta
29. MCA Bah Tanjung P. Pinang. 1 juta
30. Parti Gerakan Rakyt Johor. 0.4 juta
31. Parti Gerakan Kelantan. 0.3 juta
32. Parti Gerakan Malaysia. 0.25 juta
33. Parti Gerakan Cameron H/land. 0.2 juta

Bukan ke ini conflict of interest? Pada orang Melayu buka biji mata besar besar sekelian. Inilah Bahana bila jadi barua dan terlalu percayakan kaum Jho Low dalam urusan kerajaan. Tak cukup bangsa Jho Low terima habuan besar, Pulau Batu Putih beri pada anak Lee Kwan Yew Singapura. Apa punya celaka sial perangai buruk mantan PM macam ini..!?

Kenapa tiada tindakan diambil terhadap lebih dari 350 penerima duit 1MDB yang bukan dari UMNO? Kebanyakan penerima ini kaum Jho Low Pulau Pinang dan mereka menerima sejumlah RM780 juta, pada hal orang UMNO menerima hanya RM19 juta sahaja...!!

Nampaknya Skandal 1MDB jadi suatu keuntungan sangat besar pada kaum Jho Low sampai sekarang ini. Ada kita dengar DAP, MCA, Gerakan parti teras Cina mengutuk Jho Low...!? Malah mereka angkat JhoLow jadi wira kaum Cina.. Brother Anwar Bin Ibrahim dan Tun jadi barua mereka dipaksa berantakan sesama Melayu..!!

Orang Melayu pula berbunuhan sesama sendiri ketika ini angkara Jho Low. Cukup cukup lah wahai Melayu sekelian PRU kali ini kita lingkupkan barua barua ini dan semua kartel mafia Kerala.

Ini Besar punya celaka tuan puan sklian..!! Ini adalah kerja kotor si bangsat barua Melayu proksi DAP@Lee Kwan Yew, yang terfitnah UMNO yang dapat laba Parti Kaum Cina dan individu kaum Cina yang ramai dari Pulau Pinang.

Jho Low lesap dan kaum sedang tepok tangan lihat sesama Melayu bercakaran..!! Betapa Sial celaka sungguh jadi barua bangsat kaum ini..!!

#inibesarpunyacelakasial

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails